The Grand Vizier Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hei, jeg har i det siste sett litt på hvilke alternativer jeg vil få til å fungere best. Har vel egentlig siktet meg inn på et av komplett.nos pc-tilbud. Her er pakken jeg brukte som utgangspunkt. Har byttet ut en del komponenter på den slik at jeg har endt opp med dette oppsettet: Fractal Design Define R3 Black Pearl Silver Power SP-SS620M 620W PSU ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 Intel® Core™ i5-2500K Processor Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA Samsung SpinPoint F3 1TB Crucial m4 SSD 2,5" 64GB OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7260S Totalprisen på dette blir 7672. Noe som tilsynelatende er mye for pengene. (Den blir levert ferdig oppsatt) Det jeg lurer på er om noen ser åpenbare ting jeg bør gjøre for å forbedre maskinvaren. Jeg er villig til å strekke meg litt lengre økonomisk dersom jeg kan få en bedring ytelsesmessig. Kan også nevnes at jeg spesielt ønsker råd rundt PSU og skjermkort. Ønsker en PSU som er relativt støyfri, og har ingen erfaring med den jeg har satt opp her. Dessuten lurer jeg på hva som er best av skjermkortet jeg har valgt og Radeon HD 6870 som jeg ser det blir snakket varmt om her på forumet. Det er også viktig for meg å ha stabilt utstyr som kan vare lenge. Håper noen har gode råd. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hei, PSUen du har valgt er stille og god nok. Radeon HD 6870 er konge på pris/ytelse med en prislapp på 1300 kr mot 1600 kr mot 560 Ti og 95% av ytelsen, du sparer ikke her 300 kr på å gå ned, så det er ikke like bra tilbud, i tillegg til at man ofte kan overklokke 560 Ti til et 10% forsprang eller mer mot 6870. 1 Lenke til kommentar
The Grand Vizier Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Takk for at du kan gå god for PSUen, det var viktig info! Da ender jeg nok opp med å bestille med oppsettet i førstepost hvis ikke noen flere har forbedringsforslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå