willym Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Har noen erfaring med Sigma vidvinkel Sigma 8-16mm F4.5-5.6 DC HSM eller Sigma 10-20 3,5 EX DC har tenkt på landskap og arkitektur bilder Sigma 8-16 har jo dårligere lysstyrke Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Har noen erfaring med Sigma vidvinkel Sigma 8-16mm F4.5-5.6 DC HSM eller Sigma 10-20 3,5 EX DC har tenkt på landskap og arkitektur bilder Sigma 8-16 har jo dårligere lysstyrke Ville nok godt for f3,5..har selv ett 10-20 4,5 og helt kurant det;) Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 ...Sigma 8-16 har jo dårligere lysstyrke Det har vel egentlig ingen betydning i denne sammenhengen? (Med tanke på motivvalget ditt regner jeg med at du benytter stativ?!) Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 ...Sigma 8-16 har jo dårligere lysstyrke Det har vel egentlig ingen betydning i denne sammenhengen? (Med tanke på motivvalget ditt regner jeg med at du benytter stativ?!) Bortsett fra om personen skal ut om natten,men egentlig helt enig i det du sier her;) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Sigma 8-16 er spesielt god optisk til å være så vid. Skal du ha noe lyssterkt er Tokina 11-16/2.8 anbefalt. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) ...Sigma 8-16 har jo dårligere lysstyrke Det har vel egentlig ingen betydning i denne sammenhengen? (Med tanke på motivvalget ditt regner jeg med at du benytter stativ?!) Bortsett fra om personen skal ut om natten,men egentlig helt enig i det du sier her;) Tar man ikke stativet med seg fordi man går ut om natten ? Om man ikke skal isolere motiver , fotografere innendørs uten blitz eller fotograferer bevegelige motiver ser jeg ikke noen grunn til å legge seg for mye opp i om et vidvinkelobjektiv er spessielt lysstrekt. I den sammenhengen som trådstarter refererer til så vil han nok som oftest bruke blendere mellom f 8.0 og f 16 vil jeg anta. En fordel med lyssterke objektiver som kan være fordelaktig her er en lysere søker , men om disse objektivene her har blender f 3,5 eller f4 ville jeg ikke ofret en kalori på. Men Tokina 11-16mm f2.8 er spennende fordi den er mer andvendelig og har fått skryt for optiske kvaliteter. Endret 10. august 2011 av helge.bringeland Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) ...har tenkt på landskap og arkitektur bilder Da passer det fint med denne også -> Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM Den selges noen ganger "uforskammet" billig på brukten - penger å spare Legger ved et bilde tatt med Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM i kjelleren i huset som Christopher Columbus bodde i 1492 FL 10mm f/8 s/1" ISO-800 flash: Did not fire Endret 10. august 2011 av flageborg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå