Gå til innhold

E liten påminnelse - igjen

Anbefalte innlegg

Til Teknisk avdeling!

Her har jeg en del ting som bare er som en påminnelse - redd det går i glemmeboken.

Hvor mange av disse punktene står på blokka deres?

1 - Vi ønsker oss mulighet for å kunne skrive inn EXIF-data manuelt.

2 - Ønsker at ALLE kommentarene kommer i en streng under bildet i Billedkritikken - og ikke slik det er i dag - 12 kommentarer pr. side.

3 - Jeg regner med at det er flere, ja mange flere enn meg som ønsker å kunne legge inn flere versjoner av et bilde.

4 - Jeg må også minne om at det er et ønske om en konkurranse her, evt. MÅNEDENS BILDE (med premier)!

5 - Når det gjelder Kategorier i Billedkritikken - der mangler det bl.a. GATEFOTOGRAFI - det er sikkert andre også, men jeg savner den i og med at jeg tar veldig mye bilder i Oslo.

6 - En ting vi ønsker å få inn i Exif-data er muligheten for å kunne skrive inn hvilket objektiv man har brukt - ikke bare brennvidden slik det er i dag. (Dette tror jeg Terje på Teknisk er i gang med)

RAK-foto :roll:

Endret av RAK-foto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man bruker linken "kommenter i forumet" så er det mulig å legge inn andre bilder i tråden. Men da vises de ikke på Digit-siden, men bare i forumet. Man kan jo som en begynnelse skrive i innlegget at man har lagt inn et alternativ som vises i forumet.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

RAK-Foto:

1. Manuell inntasting av EXIF-data kommer på plass så fort vi får hentet ut all informasjon vi kan hente ut av et bilde automatisk. Nå henter vi bare ut deler av det vi potensielt kan få ut, regner med at en oppgradering her er på plass i løpet av uken.

2. Dette burde være en forholdsvis simpel sak, skal sjekke ut dette..

3. Flere versjoner av samme bilde ligger litt frem i tid, men det er som pybalto sier mulig å legge ved bilder som vedlegg i tråden som tilhører bildet. Disse vedleggene vises nå kun via forumet og ikke bildesiden, men det skal vi forsøke å rette på.

4. Angående månedens bilde, har du noen tanker om hvordan dette skal kåres/arrangeres?

5. Angående gatefotografi så er dette noe vi kan implementere dersom det er ønske om det. Kommer tilbake med mer her.

6. Se punkt 1.

Lenke til kommentar

RAK-Foto:

1. Manuell inntasting av EXIF-data kommer på plass så fort vi får hentet ut all informasjon vi kan hente ut av et bilde automatisk. Nå henter vi bare ut deler av det vi potensielt kan få ut, regner med at en oppgradering her er på plass i løpet av uken.

3. Flere versjoner av samme bilde ligger litt frem i tid, men det er som pybalto sier mulig å legge ved bilder som vedlegg i tråden som tilhører bildet. Disse vedleggene vises nå kun via forumet og ikke bildesiden, men det skal vi forsøke å rette på).

4. Angående månedens bilde, har du noen tanker om hvordan dette skal kåres/arrangeres?

5. Angående gatefotografi så er dette noe vi kan implementere dersom det er ønske om det. Kommer tilbake med mer her.

6. Se punkt 1.

Hei og takk for et hurtig svar.

Fint det med punkt 1 og 2, at det lar seg ordne snart.

Når det gjelder punkt 5 angående Gatefotografi - det har jeg inntrykk av at det er et ønske - stort ønske om å få inn.

Når det gjelder punkt 4 - Månedens Bilde så har jeg noen meninger/forslag som du etterlyser.

Månedens Bilde

Når det gjelder denne konkurransen så er min mening at hver fotograf skal kunne levere kun ett bilde pr. måned. Her kan vi gjerne ha tema.

Det bør være en innsendingsperiode f.eks. fra 1.-15. i hver måned.

I denne perioden skal de innsendte bildene ikke være synlige, men man bør kunne få opp en liten statistikk over hvor mange bilder som er sendt inn og at det kun er ett bilde pr. fotograf.

Vi skal heller ikke kunne se hvem som har sendt inn bilder.

Bilder med © og navn til fotografen inne på bildet må ikke være lov da dette vil bryte med anonymiteten.

Så kommer avstemningsperioden - f.eks. fra 16.-25. i hver måned

Nå skal vi jo selvfølgelig kunne hente opp alle bildene for å gi de vi liker en stemme, men de må fremdeles være anonyme.

Vi skal kunne stemme på et bilde kun en gang.

Det må selvfølgelig ikke være mulig å stemme på sitt eget bilde.

Om vi bruker dette så blir det ikke noe «kameratslig stemmegivning».

Først fra den 26. og ut hver måned skal vi kunne hente opp resultatene - gjerne da som en liste med bilder med navn og poengsum.

Jeg synes at de 3 beste i hver måned bør få en premie (dette er noe jeg ikke har tenkt så mye på ennå, men dette tror jeg dere på teknisk har mere peiling på).

De tre beste bør også få sin faste plass på forsiden av Digit - og stå der fra måned til måned - bilder med navn, poeng, premien .

Så neste måned........

Hvem og hvordan temaer skal bestemmes får vi komme tilbake til.

RAK-foto :cool:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Til Teknisk avdeling!

Her har jeg en del ting som bare er som en påminnelse - redd det går i glemmeboken.

Hvor mange av disse punktene står på blokka deres?

1 - Vi ønsker oss mulighet for å kunne skrive inn EXIF-data manuelt.

2 - Ønsker at ALLE kommentarene kommer i en streng under bildet i Billedkritikken - og ikke slik det er i dag - 12 kommentarer pr. side.

3 - Jeg regner med at det er flere, ja mange flere enn meg som ønsker å kunne legge inn flere versjoner av et bilde.

4 - Jeg må også minne om at det er et ønske om en konkurranse her, evt. MÅNEDENS BILDE (med premier)!

5 - Når det gjelder Kategorier i Billedkritikken - der mangler det bl.a. GATEFOTOGRAFI - det er sikkert andre også, men jeg savner den i og med at jeg tar veldig mye bilder i Oslo.

6 - En ting vi ønsker å få inn i Exif-data er muligheten for å kunne skrive inn hvilket objektiv man har brukt - ikke bare brennvidden slik det er i dag. (Dette tror jeg Terje på Teknisk er i gang med)

RAK-foto :roll:

Ikke ment som å røre i gryta,men exif kan du legge inn manuelt i din egen beskrivelse av bildet i opplastingen.Men skjønner jo greia,og slik det var på old digit ;)

Lenke til kommentar

RAK-Foto:

3. Flere versjoner av samme bilde ligger litt frem i tid, men det er som pybalto sier mulig å legge ved bilder som vedlegg i tråden som tilhører bildet. Disse vedleggene vises nå kun via forumet og ikke bildesiden, men det skal vi forsøke å rette på).

6. Se punkt 1.

Når det gjelder punkt 5 angående Gatefotografi - det har jeg inntrykk av at det er et ønske - stort ønske om å få inn.

Når det gjelder punkt 4 - Månedens Bilde så har jeg noen meninger/forslag som du etterlyser.

Månedens Bilde

Når det gjelder denne konkurransen så er min mening at hver fotograf skal kunne levere kun ett bilde pr. måned. Her kan vi gjerne ha tema.

I denne perioden skal de innsendte bildene ikke være synlige, men man bør kunne få opp en liten statistikk over hvor mange bilder som er sendt inn og at det kun er ett bilde pr. fotograf.

Bilder med © og navn til fotografen inne på bildet må ikke være lov da dette vil bryte med anonymiteten.

Nå skal vi jo selvfølgelig kunne hente opp alle bildene for å gi de vi liker en stemme, men de må fremdeles være anonyme.

Først fra den 26. og ut hver måned skal vi kunne hente opp resultatene - gjerne da som en liste med bilder med navn og poengsum.

Jeg synes at de 3 beste i hver måned bør få en premie (dette er noe jeg ikke har tenkt så mye på ennå, men dette tror jeg dere på teknisk har mere peiling på).

De tre beste bør også få sin faste plass på forsiden av Digit - og stå der fra måned til måned - bilder med navn, poeng, premien .

Så neste måned........

Er så for det du skriver her att det gledet meg,spesielt dette med anonyme bilder!!

Lenke til kommentar

RAK-Foto:

6. Se punkt 1.

Månedens Bilde

Så neste måned........

Er så for det du skriver her att det gledet meg,spesielt dette med anonyme bilder!!

Hei og takk for dine positive ord til det forslaget jeg skrev her. Tror og håper at det er en brukbar måte å arrangere Månedens Bilde på.

RAK-foto :!:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Angående punkt 2:

https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=forums

Under valget: Antall innlegg å vise per emne: så kan du sette et tall som er høyere enn det som normalt er for antall kommentarer til et bilde så vil du slippe å måtte bla fra side til side, men vil få alle kommentarer nedover etter hverandre...

Test det selv på dette bildet: http://www.digit.no/bilde/oyenstikker-paa-straa/953929/

Jeg satt kommentarer i kontrollpanel til 50, men får allikevel 12 under bildet og en side 2.

Lenke til kommentar

Test det selv på dette bildet: http://www.digit.no/...a-straa/953929/

Jeg satt kommentarer i kontrollpanel til 50, men får allikevel 12 under bildet og en side 2.

Hmmmm ser noe rart nuh. Dersom jeg henter opp bildet på linken din får jeg opp 12 kommentarer og fant til slutt henvisningen til side 2 som er over mitt eget profilbilde til høyre og ikke nederst på siden der jeg hadde forventet å finne en pagineringshenvisning.

Dersom jeg derimot henter opp bildet i forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1365151 så får jeg det opp med alle kommentarene nedover på en side i og med at jeg også har satt den til 50 som er det jeg bruker på de fleste andre fora av samme type.

Det kan derfor være en ide at utviklingsavdelingen får disse valgene til å gjelde for bildekritikken også så blir vi kvitt problemet.

(Feitet opp skriften for at den skal bli tydeligere å finne for utvikling når de skummer tråden ;-) )

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...