Rabb3rn Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hei jeg skal bygge meg en PC som jeg skal prøve og lære litt av, f.eks overklokking og diverse. Litt mer om Linux basert data osv. Også har jeg satt opp en liste med komponenter. CM Elite 310 - Kabinett. CM GX 450w - PSU. CM Hyper 212 Plus - CPU-Vifte. Corsair 1333mhz - RAM / 4GB. Samsung Spinpoint - HDD / 1TB. Samsung DL 22x - CD-ROM. Asus M4A87TD Evo - Hovedkort. Amd 955 BE - CPU. Pluss at jeg har et XFX Raedeon 5770 fra før. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Bytt til Corsair CX V2-serien på strømforsyningen, ellers er dette et greit utgangspunkt og mye for pengene. Lenke til kommentar
Rabb3rn Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Jeg vil ikke bytte til CX serien på en grunn og det er at det er 5års garanti på GX og bare 3års på CX. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Om 3 år vil du nok ha nytt uansett? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Jeg vil ikke bytte til CX serien på en grunn og det er at det er 5års garanti på GX og bare 3års på CX. GX-serien er kjent for å ikke klare å levere effekten den er merket med, i tillegg har de forferdelige rippelmålinger og spenningsregulering som gjør dem istand til å ødelegge maskinvaren og gi deg dårlige og vanskelige overklokker. CX-serien er ikke voldsomt bra den heller, men den er ihvertfall innenfor ATX-spesifikasjonene i rippelmålinger og spenningsregulering. Fortsatt lysten på GX 550W? Endret 7. august 2011 av arni90 1 Lenke til kommentar
Rabb3rn Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Så på 450w testen som er den jeg skal ha som var grei i følge testen til hardware og kom godt ut på rippel målingen. Men 550w kom mye dårligere ut. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Så på 450w testen som er den jeg skal ha som var grei i følge testen til hardware og kom godt ut på rippel målingen. Men 550w kom mye dårligere ut. Jeg hadde ikke stolt på Hardware.nos tester, de er fulle av mangler og uforklarlige endringer. Det er også godt mulig de fikk den nyere revisjonen med 80PLUS BRONZE, men når det er umulig å vite hvilken man får er det best å velge noe annet. Lenke til kommentar
Rabb3rn Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Det er da ikke umulig det står jo der du bestiller. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) OPP. NED. Det er da ikke umulig det står jo der du bestiller. Med en så scetchy historie og med tanke på at de nye modellene fortsatt ikke er like gode som CX V2-serien til Corsair hadde jeg fortsatt gått for Corsair. Endret 8. august 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Rabb3rn Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Corsair er bitte litt billigere og bitte litt svakere. Men har bare 3års garanti mot GX sin 5års garanti. Har et budsjett på 5000kr med skjerm, tastatur og mus. Så den pakken til 3200kr + Skjerm 1150kr + Tastatur 400kr + Mus 400kr Så er jeg 100kr over. Med skjermkortet så er jeg 300kr over men det går greit. Men lurer på om jeg skal gå for en mus og tastatur pakke for ca 200kr i stede. Så er jeg jo 300kr under. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Du har 5års garanti på alt du kjøper som privatkunde. http://forbrukerportalen.no/temaer/garantier_og_reklamasjonsrett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå