Gå til innhold

Lånetelefon, urimlig reparasjonstid, heving av kjøp?


PC!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Hvor i dette glitrende sitatet er det gjemt et faktum at kunden i det hele tatt skal få annet enn en erstatningsgjenstand? Så en ny HTC Desire har ingen andre funksjoner enn en enkel mobil som kun ringer/sender sms, er det så vi skal forstå deg?

Det kunne sikkert, i halvblinde, med ølbriller, sent på natten blitt tolket slik du sier, eneste problemet er at FTU er uenig med deg.

 

 

Jeg synes det er rett ut latterlig at butikker som selger et produkt kan tilby et helt annet, og mye enklere produkt, og så klage over at det blir så dyrt om de må ha tilsvarende produkter som lånetelefon.

 

Du fremstiller det som selvfølgelig at dersom du leverer inn en HTC Desire til service, så skal du låne en HTC Desire også, uansett. Hadde det faktisk vært slik hadde loven vært formulert annerledes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor i dette glitrende sitatet er det gjemt et faktum at kunden i det hele tatt skal få annet enn en erstatningsgjenstand? Så en ny HTC Desire har ingen andre funksjoner enn en enkel mobil som kun ringer/sender sms, er det så vi skal forstå deg?

Det kunne sikkert, i halvblinde, med ølbriller, sent på natten blitt tolket slik du sier, eneste problemet er at FTU er uenig med deg.

 

 

Jeg synes det er rett ut latterlig at butikker som selger et produkt kan tilby et helt annet, og mye enklere produkt, og så klage over at det blir så dyrt om de må ha tilsvarende produkter som lånetelefon.

 

Du fremstiller det som selvfølgelig at dersom du leverer inn en HTC Desire til service, så skal du låne en HTC Desire også, uansett. Hadde det faktisk vært slik hadde loven vært formulert annerledes.

 

 

Jeg har alltid sagt "tilsvarende",dvs at man kan godt gå ned til en HTW Wildfire f.eks, eller enda billigere, så lenge den har funksjoner som dekker det man leverte inn. Eller man gjør som tidligere sagt i tråden, låner ut en telefon og et lommekamera, for å dekke behovet til en kunde som bruker mobilen aktivt som fotograf.

 

Det er stor forskjell på en "tilsvarende, men en generasjon eldre", og det butikken som oftest tilbyr, av 2002-teknologi.

 

Men loven er formulert litt krytisk ja, heldigvis har en rettsinstans, FTU, konkludert med den linjen jeg beskriver, og du motstrider. :)

Lenke til kommentar

Når er det du har erfaring med nevnte rutiner da? Hvor mange år siden?

 

 

Jeg baserte den uttalelsen på at jeg trodde det ble sagt noe om at man hadde samme arbeidsgiver, og jeg vet hvilken kjede du jobber for. Men ser nå at det muligens er en annen tråd, isåfall beklager jeg. Får skylde på pappa-permen..

 

De siste årene har jeg ikke hatt så mye med Elkjøp å gjøre ang reklamasjoner, siden jeg rett og slett kjøper slike ting andre steder, men generelt sett så har servicen på Elkjøp bedret seg de siste årene.

Endret av Lufthode
Lenke til kommentar
Jeg og mine venner har i alle fall en liste over butikker i nærheten hvor vi ikke bruker penger. Både på grunn av manglende service og ikke minst, manglende kunnskap og vilje til å følge Forbrukerkjøpsloven. Vi har det med å advare hverandre når vi opplever vrangskap fra butikkjeder.

Både før og etter jeg begynte å jobbe i butikk selv, har jeg stort sett alltid vært fornøyd med den service jeg har fått i diverse butikker. Har vel egentlig aldri opplevd direkte dårlig service noe sted.

 

Det kommer helt ann på hvordan man oppfører seg som kunde, og hvilke krav man stiller. Etter jeg selv begynte å jobbe i butikk, opplever jeg at enkelte kunder stiller krav ut over det Forbrukerkjøpsloven gir mulighet til... dette er kunder som kan bli misfornøyd og som kanskje har lister over butikker de "aldri mer skal handle hos".

 

De kundene vi har, som kan, og skjønner Forbrukerkjøpsloven, er storfornøyd med vår service.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil i mitt hjerte, at jeg heller vil betale 20-40% mindre for et produkt når jeg kjøper det, og ta til takke med ett litt kjipt produkt i 2 uker hvis jeg må levere det inn (noe jeg i mitt 30-årige liv aldri har trengt).

 

Men jeg registrerer at enkelte ønsker å betale ganske mye mer for alle produkter de kjøper, for å forsikre seg et tilsvarende låneprodukt skulle uhellet være ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil i mitt hjerte, at jeg heller vil betale 20-40% mindre for et produkt når jeg kjøper det, og ta til takke med ett litt kjipt produkt i 2 uker hvis jeg må levere det inn (noe jeg i mitt 30-årige liv aldri har trengt).

 

Men jeg registrerer at enkelte ønsker å betale ganske mye mer for alle produkter de kjøper, for å forsikre seg et tilsvarende låneprodukt skulle uhellet være ute.

 

Siden du nå tok tallet 20-40% rett ut fra luften, så lurer jeg på hvordan du vil begrunne de tallene?

Lenke til kommentar
Jeg og mine venner har i alle fall en liste over butikker i nærheten hvor vi ikke bruker penger. Både på grunn av manglende service og ikke minst, manglende kunnskap og vilje til å følge Forbrukerkjøpsloven. Vi har det med å advare hverandre når vi opplever vrangskap fra butikkjeder.

Både før og etter jeg begynte å jobbe i butikk selv, har jeg stort sett alltid vært fornøyd med den service jeg har fått i diverse butikker. Har vel egentlig aldri opplevd direkte dårlig service noe sted.

 

Det kommer helt ann på hvordan man oppfører seg som kunde, og hvilke krav man stiller. Etter jeg selv begynte å jobbe i butikk, opplever jeg at enkelte kunder stiller krav ut over det Forbrukerkjøpsloven gir mulighet til... dette er kunder som kan bli misfornøyd og som kanskje har lister over butikker de "aldri mer skal handle hos".

 

De kundene vi har, som kan, og skjønner Forbrukerkjøpsloven, er storfornøyd med vår service.

 

De butikker som forholder seg til forbrukerkjøpsloven, og tilbyr en tilsvarende vare vil jo såklart ha tilfredse kunder, det er jo åpenbart.

Det er heller ikke snakk om å stå og rope til de ansatte, faktisk så har jeg langt bedre erfaring med å faktisk holde seg saklig, i de tilfeller avdelingsjefer mister kontrollen helt og begynner å kaste papirer på en.. Og i de store sammenhenger så er ikke spørsmålet rundt lånetelefoner viktig, det er bare interessant at en servicebransje så aktivt går ut med løgner til kunden, og samtidig overkjører kunden i form av å være den profesjonelle part. Når man ikke lenger har tillit til det kunden sier, så har man valgt feil karriere. :)

 

Jeg opererer ikke med lister over hvem jeg ikke handler hos..dvs, stort sett, men jeg er aktiv med å fortelle mine erfaringer til de som står i en kjøpsposisjon og kanskje vurderer en butikk jeg har erfaringer med. Som der vi kjøpte vår siste bil, horribel butikk når det kommer til reklamasjoner, og jeg har allerede fått avverget 5-6 kjøp av fabrikknye biler fra den forhandleren. :)

Lenke til kommentar

Lyst til å dele historien din om bilreklamasjonssaken?

 

 

Jeg kan alltid dele opplevelser ang dårlig service. Hvor er det best å putte den?

Forbruker -> Butikkerfaringer :)

 

Ellers er jeg enig med det du sier i ditt forrige innlegg. Er man misfornøyd med en forhandler, så er det bare å la være å benytte de videre og advare andre. På den måten er det større sjanse for at de seriøse står igjen til slutt. Problemet er bare at man kan møte på den ene ansatte som ikke egner seg i et serviceyrke. Disse blir stort sett avskjediget om de får nok klager på seg, og resten av staben kan faktisk være veldig ordentlige personer.

 

Men er det ledelsen eller bedriftens generelle policy man har problemer med, så er det bare å klage og advare andre mot å handle der.

 

EDIT: Søren da... Alastor poster raskere enn sin egen skygge ;)

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil i mitt hjerte, at jeg heller vil betale 20-40% mindre for et produkt når jeg kjøper det, og ta til takke med ett litt kjipt produkt i 2 uker hvis jeg må levere det inn (noe jeg i mitt 30-årige liv aldri har trengt).

 

Men jeg registrerer at enkelte ønsker å betale ganske mye mer for alle produkter de kjøper, for å forsikre seg et tilsvarende låneprodukt skulle uhellet være ute.

 

Siden du nå tok tallet 20-40% rett ut fra luften, så lurer jeg på hvordan du vil begrunne de tallene?

 

 

 

Vel, du har jo vært med ganske lenge i denne tråden, og regner med at du har lest den også.

Les (var det ikke Marekatten mon tro) sitt innlegg om dette fra et bedrifteøkonomisk perspektiv så ser du at jeg kanskje ikke tok i nok i antakelsene mine, men likevel har mine ord i behold.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ser ut som jeg skal levere HTC HD 2 denne uken, fikk vite ifra Spaceworld at jeg fikk nokia 1616 :s pluss de andre noen andre også samsunger som var helt lik den. Jeg aksepterer ikke sånn telefon!

 

Jeg bruker Apps, nett på mobilen, bluetooth osv! Klarer meg knapt en uke med den der... Merker også at jeg trenger office greiene på HTC. Hva sier dere?

Lenke til kommentar

Du har nok ikke så mye å stille opp med, men om de har en smarttelefon tilgjengelig for utlån burde det ordne seg. Det er en uforsvarlig kostnad for butikken å åpne en ny forpakning med en mobiltelefon, for å levere ut som utlånstelefon. Hovedsaken er at de utfører basisfunksjoner, slik som telefon, og tekstmelding.

 

- Mortis

Lenke til kommentar

Du har nok ikke så mye å stille opp med, men om de har en smarttelefon tilgjengelig for utlån burde det ordne seg. Det er en uforsvarlig kostnad for butikken å åpne en ny forpakning med en mobiltelefon, for å levere ut som utlånstelefon. Hovedsaken er at de utfører basisfunksjoner, slik som telefon, og tekstmelding.

 

- Mortis

 

Du kan umulig ha lest hele tråden, samt sett linkene til FTU-avgjørelser som er lagt inn i tråden.

 

Andzel: Din lånetelefon skal ha tilnærmet like funksjoner som den telefonen du leverer inn, dog kan nok forhandler påberope seg noe ventetid på en slik telefon om det er mange retur-telefoner inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...