Gå til innhold

Ned i fettprosent

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sagt at fett er farlig, men at det er fordelaktig å være selektiv i valg av hvilket fett man spiser...

Det fettet man finner i kjøttdeig har et høyt innhold av o6syrer og lite o3syrer så man kan med fordel bytte ut kjøttdeig med karbonadedeig og så tilsette lipider som er mer fordelaktige for mennesker. Eksempelvis avokado, valnøtter o.s.v...

Kan jo nevne at det at man kjenner noen som har gjort arbeider som er kjente eller har bidratt til verdensfremmelse ikke nødvendigvis kvalifiserer en til å kunne det samme som dem ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kyllingkjøttdeig og karbonadedeig == teh shizzle. Dropp omega6-holdige fettkilder, ta tilskudd av omega3 om du (i likhet med mange) ikke spiser mye feit fisk. Mye bedre for kroppen, spesielt når man vet at kroppen har en begrenset kapasitet på omdannelse til signalstoffer, og omega3 er kongen på haugen.

Lenke til kommentar

Kyllingkjøttdeig og karbonadedeig == teh shizzle. Dropp omega6-holdige fettkilder, ta tilskudd av omega3 om du (i likhet med mange) ikke spiser mye feit fisk. Mye bedre for kroppen, spesielt når man vet at kroppen har en begrenset kapasitet på omdannelse til signalstoffer, og omega3 er kongen på haugen.

jeg spiser faktisk fisk.. nesten all slags, men laks og ørret er best :D

Lenke til kommentar

Nei, det er slettes ikke et poeng å leve karbofritt.. Legg til mer styrketreninger(3dager i uka) å litt kardio i helgen.

Men husk å spis masse proteiner. Har hørt at det skal hjelpe på forbrenningen også, i tillegg til koffein.

lykke til :)

Bare tren mer styrke, da forsvinner fettrestene skal du se :)

hva betyr kardio?

Lenke til kommentar

Nei, det er slettes ikke et poeng å leve karbofritt.. Legg til mer styrketreninger(3dager i uka) å litt kardio i helgen.

Men husk å spis masse proteiner. Har hørt at det skal hjelpe på forbrenningen også, i tillegg til koffein.

lykke til :)

Bare tren mer styrke, da forsvinner fettrestene skal du se :)

hva betyr kardio?

http://www.google.no/search?rlz=1C1GGGE_enNO368NO368&aq=f&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=kardio

Lenke til kommentar

Jogg, beste måten og gå ned ;)

-1

Styrketrening + vettugt kosthold = win.

hva med å kombinere disse to da?

mandag: styrke

tirsdag: kondis/jogging

onsdag: styrke

torsdag: kondis/jogging

fredag: stykre

lørdag og søndag en rolig joging/hvile?

når det gjelder kosthold så pleier jeg å spise stortsett kylling, kjøtt, egg..

tilbehør er grønnsaker og potetsalat.

spiser feks:

frokost: 2 - 3 kokte egg kanskje en protein shake 40g

lusj: 2 kylling (150g pr stk.) filer med potet salat.

etter trening: protein shake 40g

middag: div karbonade deig 400g

(det kan skje jeg dropper lunsj og spiser kveldsmat,, men da spiser jeg lunsj til kvelds på en måte :p)

Lenke til kommentar

Jogg, beste måten og gå ned ;)

-1

Styrketrening + vettugt kosthold = win.

hva med å kombinere disse to da?

mandag: styrke

tirsdag: kondis/jogging

onsdag: styrke

torsdag: kondis/jogging

fredag: stykre

lørdag og søndag en rolig joging/hvile?

når det gjelder kosthold så pleier jeg å spise stortsett kylling, kjøtt, egg..

tilbehør er grønnsaker og potetsalat.

spiser feks:

frokost: 2 - 3 kokte egg kanskje en protein shake 40g

lusj: 2 kylling (150g pr stk.) filer med potet salat.

etter trening: protein shake 40g

middag: div karbonade deig 400g

(det kan skje jeg dropper lunsj og spiser kveldsmat,, men da spiser jeg lunsj til kvelds på en måte :p)

Nei.

PF + styrketrening + null jogging/kondisjonstrening = win.

Ampk overkjører mTor, slå det opp. Ikke bruk opp underskudd som hadde gått til muskelbygging, til jogging - vanskelig å forklare. Et restitusjonsunderskudd er fortsatt et underskudd, ikke ødelegg det med jogging og kondisjonstrening. Kardio er et annet begrep, og skal ikke blandes ;) Gåing er helt fint.

Lenke til kommentar

Du skal ligge i kaloriunderskudd for å forbrenne fett. Fettforbrennende aktiviteter bidrar selvfølgelig til at du får til dette enklere.

Kostholdet ditt var elendig. Ingen karbohydrater eller sunne fettsyrer.

jeg trodde karbohydrater ikke var bra? :O

jeg spiser fisk og tar tran hver morra da :)

Lenke til kommentar

Jo, karbohydrater er absolutt bra. Poenget med lavkarbodietter er at man blir tvunget til å spise mer protein -og fettrik mat, noe som gjør deg mettere, og man står derfor igjen med et kaloriunderskudd på slutten av dagen. Men i praksis er det kalori ut mot kalori inn som gjelder, ikke hva det kommer fra. Proteiner må du ha for å bevare eller bygge musklaturen, så det er nødvendig at du får i deg minimum 2 gram per kilo du veier.

Lenke til kommentar
snip-

det er nødvendig at du får i deg minimum 2 gram per kilo du veier -snip

Mnjaaaaa, DET er nå vel en sannhet med store modifikasjoner?

Jeg har siden februar ligget på 1,5 til 1,8 gr pr kg kroppsvekt, samt kaloriunderskudd og har enda ikke mistet noe muskelmasse...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...