VikingS6 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hei. Jeg har kjøpt meg en Toshiba Satellite 1730CDT, og behøver noen tips i så måte. HD'en på maskina er kun på 6GB, slik at jeg tenker på å kjøpe meg en ekstern HD. Noen anbefalinger? Har snoket litt på Maxtor 200 eller 250GB USB/FW. Jeg ser imidlertid at mange på forumet har hatt problemer med disse eksterne HD'ene fra Maxtor. Min bærbare har imidlertid bare støtte for USB 1.1. Er det fornuftig å bruke penger på et rent USB 2.0 PCMCIA-kort, eller bør jeg satse på et rent FW-kort, evt. et kombi-kort med både USB og FW? Har også kun 64MB RAM. Ønsker å oppdatere til 192 (altså kjøpe 128 MB i tillegg). Hva slags merke/type er det på minnet til min bærbare? I spes. for maskina, står det 64MB synkron DRAM. Hvilken CL må jeg ha? Håper på raskt svar. Lenke til kommentar
jcs0607 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 hvis du skal kjøpe ram er vel det av type so-dimm, dette selges bla. av komplett http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...D=20&t=2062&l=2 den vanligste CL er vel 2,5 men det skal ikke ha noe å si om du velger en med cl 2, eller cl 2,5 , det er biosen som bestemmer hva cl skal være Lenke til kommentar
VikingS6 Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 RAM'en jeg kjøper bør vel være av samme type som den som står i maskina fra før? I allefall ha samme antall chip og samme CL?? Er det noen som har meninger om ekstern harddisk? Er Maxtors disker noe å satse på, eller finnes det andre ting som kan fungere? Det som skal lagres er stort sett mp3 og annen vanlig data. VikingS6 Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har en Western Digital ekstern HD som jeg kjøpte hos mshop. Den har 7200 rpm, og er på 120gb! Det er også FireWire Jeg er svært fornøyd med denne HDen, og jeg bruker den også til å spill... den koster kr. 2095 hos mshop... (sunket med 700 kr. siden jeg kjøpte den... ) http://www.mshop.no/more_info.php?table=Pr...ffset=0&limit=6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå