Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ny vannpumpe - Hvilken?

Anbefalte innlegg

Til min store forferdelse gikk vannpumpen min opp i røyk i dag. - Tror jeg...

Dette var utrolig kjipt ettersom lommeboken for tiden ikke er altfor tykk da jeg pusser opp hele min enebolig jeg ikke har eid lengre enn 6mnd.

Det som skjedde var at den plutselig bare stoppet og ikke pumper lengre. Etter å ha lest litt på google har jeg målt lufttrykket i den separate tanken og den var det ikke noe lufttrykk, kom bare vann, så jeg pumpet inn 2,5 bar luft for å se om det var releet på pumpen som ikke slo inn. Men dette hjalp ikke. Kan dog fortelle at pumpen har gått av og på en gang hvert 10. sekund, sannsynligvis fordi det ikke var noe luft i tanken?

Men hva gjør jeg nå?

Kan min gamle pumpe fikses? Denne var veldig god og kraftig og pumpet mer vann enn det jeg klarte å tømme med alle kraner på, og ser ut som et svært aggregat fra andre verdenskrig.

Den er svært stillegående (kan stå ved siden av den å prate med viskestemme nærmest), gir et meget kraftig trykk som er deilig når jeg skal vaske bilen, dusje osv osv.

Er alle dagens pumper kraftige?

Hvilket merke bør jeg gå for? Og hvor finner jeg gode priser.

Håper på svar da dette var virkelig kjipt, sitter jo uten vann og uten veldig mye penger til å kjøpe ny for :(

Er denne bra?

http://www.comfort.no/default.aspx?menu=668&category1=900&category2=901&category3=&search=&p=4704#/prod:4735

Eller trenger jeg ikke noe mer enn denne?

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164032011

Eller burde jeg har noe sånn som denne?

http://vvskomplett.no/grundfos-pumpe-jp5-20-9040013

KAN INGENTING OM DETTE, bare kikker. Ser for meg at stort tankvolum er bra for da har man litt "buffer" når man vasker bil osv og at pumpen ikke starter og stopper døgnet rundt for det er vel ikke så bra?

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken varmepumpe har du og som nu må til reperasjon/ skiftes?

VANNpumpe ;)

Men bare glem det, tråden kan stenges.

Har løst problemet, kjøpte ny midlertidlig pumpe fra Clas Ohlson. 1200 spenn men funket skikkelig bra til prisen, godt med trøkk og pumper mer vann enn jeg klarer å bruke med alle kranene på fullt.

Lenke til kommentar

Hvilken varmepumpe har du og som nu må til reperasjon/ skiftes?

VANNpumpe ;)

Men bare glem det, tråden kan stenges.

Har løst problemet, kjøpte ny midlertidlig pumpe fra Clas Ohlson. 1200 spenn men funket skikkelig bra til prisen, godt med trøkk og pumper mer vann enn jeg klarer å bruke med alle kranene på fullt.

Sorry! Må huske å pusse brillene slik at jeg kan lese skriften. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...