Gå til innhold

Vil dere at muslimene skal ut av landet?


Vil du at muslimene skal ut av landet?  

66 stemmer

  1. 1. Vil du at muslimene skal ut av landet?

    • Ja, få dem ut !!
      30
    • Nei, ikke noe problem å ha dem her :)
      36


Anbefalte innlegg

Nei, den betales kollektivt av alle de som innbetaler skatt, igjen i den forventningen om at jeg vil bidra med mitt når den tid kommer.

 

HVis det var en direkte sammenheng mellom hva Pappa betaler inn per måned og hva min lærer får utbetalt i lønn slik du impliserer her så ville jeg definitivt vært lærer ved f.eks Riis Ungdomsskole fremfor Brummundal eller Langset Ungdomsskoler...

 

Og vi finansierer våre nyankomne av den sammen grunnen, fordi vi har en forventning om at de bidrar med sitt etter en kort tid med ytelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingenting imot muslimer eller andre mennesker med annet livssyn. Det jeg er imot, er innvandrere som kommer til Norge uten å gidde å integrere seg. Innvandrere som ikke bidrar med noe i samfunnet, annet enn at de mottar penger for å ikke gjøre noe som helst, kunne like godt spart seg bryet med å komme hit, for å si det sånn.

På samme måte, hadde jeg innvandret til et annet land hadde jeg jobbet hardt for å bli en del av det samfunnet jeg har kommet til.

 

Dette er min generelle mening, og kan kanskje tolkes litt svart/hvitt, men det får bare være. :)

 

Så for å gi et kort og konkret svar på spørsmålet ditt: nei. Jeg ønsker ikke å sende muslimer ut av landet så lenge de lever så godt de kan etter norske lover, regler og normer, og gjør en innsats for å bli integrert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan gjerne generalisere det samme utsagnet. Da blir det slik:

 

Skolegangen til alle barn x betales ved bruk av skattepenger til foreldrene til barn x.

Nei det blir slik:

Skolegangen til alle barn x blir finansiert ved bruk av skattepengene til befolkningen i Norge, ikke bare foreldrene...

Om det finnes en forhåpning om å få noe tilbake på investeringen er ikke relevant i spørsmål om penger benyttes på uvedkommende. Du er åpenbart et meget forvirret menneske.

Nei, det er ikke urelevant, men det er en implisit forventning om at alle kommer til å bidra selv om man vet at noen faller utenom.

 

Jeg håper du poster en tråd for å presentere deg selv i en passende forumskategori slik at vi får vite mer om din mildt sagt uhøflige person...

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot muslimer eller andre mennesker med annet livssyn. Det jeg er imot, er innvandrere som kommer til Norge uten å gidde å integrere seg. Innvandrere som ikke bidrar med noe i samfunnet, annet enn at de mottar penger for å ikke gjøre noe som helst, kunne like godt spart seg bryet med å komme hit, for å si det sånn.

På samme måte, hadde jeg innvandret til et annet land hadde jeg jobbet hardt for å bli en del av det samfunnet jeg har kommet til.

 

Dette er min generelle mening, og kan kanskje tolkes litt svart/hvitt, men det får bare være. :)

 

Så for å gi et kort og konkret svar på spørsmålet ditt: nei. Jeg ønsker ikke å sende muslimer ut av landet så lenge de lever så godt de kan etter norske lover, regler og normer, og gjør en innsats for å bli integrert.

 

Ditt utsagn kan oppsummeres i følgende generelle standpunkt:

 

DET SKAL IKKE BENYTTES SKATTEPENGER PÅ INNVANDRERE.

 

Dette er den nødvendige konsekvens av hva du skriver. Er dette hva du faktisk mener?

Lenke til kommentar

Muslimer...Hvorfor tenker alle på arabere når man sier det ordet? Jeg er NORSK og studerer Islam. Så skal alle som ikke er mørke i huden men fortsatt er muslimer komme seg ut av Norge? Det blir så feil å tenke slik.

 

Er det noe jeg vil ha ut så er det de som kommer til Norge og tror de kan gjøre hva faen de vil, uavhengig av religion eller hudfarge.

Endret av Sameerah
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot muslimer eller andre mennesker med annet livssyn. Det jeg er imot, er innvandrere som kommer til Norge uten å gidde å integrere seg. Innvandrere som ikke bidrar med noe i samfunnet, annet enn at de mottar penger for å ikke gjøre noe som helst, kunne like godt spart seg bryet med å komme hit, for å si det sånn.

På samme måte, hadde jeg innvandret til et annet land hadde jeg jobbet hardt for å bli en del av det samfunnet jeg har kommet til.

 

Dette er min generelle mening, og kan kanskje tolkes litt svart/hvitt, men det får bare være. :)

 

Så for å gi et kort og konkret svar på spørsmålet ditt: nei. Jeg ønsker ikke å sende muslimer ut av landet så lenge de lever så godt de kan etter norske lover, regler og normer, og gjør en innsats for å bli integrert.

 

Ditt utsagn kan oppsummeres i følgende generelle standpunkt:

 

DET SKAL IKKE BENYTTES SKATTEPENGER PÅ INNVANDRERE.

 

Dette er den nødvendige konsekvens av hva du skriver. Er dette hva du faktisk mener?

Nei, det var ikke ment så ille :p

 

Hvis innvandere gjør en "innsats" for å være i landet, og prøver å bli en del av det norske samfunn, kan de også få av de norske goder.

På samme måte syns jeg heller ikke noe om etnisk norske nordmenn som snylter på staten. Det jeg tror jeg prøver å si er at jeg syns man bør bidra litt for å få litt.

 

Igjen - dette er en generell mening. Selvølgelig finnes det unntak.

Lenke til kommentar

Hvis det finnes noen som kan falle utenom rører ikke på hvorvidt penger benyttes på uvedkommende.

Flott, da er vi enige, derfor bruker vi også penger på å få de nyankomne inn i samfunnet vårt slik at de kan bidra senere på å betale for alt det som betales over skatteseddelen.

 

Bare se på vietnameserne, på 80-tallet var det ingen som trodde at denne befolkningsgruppen i Norge skulle drive med noe annet enn trygdesvindel, arbeidsledighetstrygd, sosialstønadsutbetalinger og gjengkriminalitet. I dag er virkeligheten en helt annen. Høres dette ut som hvordan vi snakker om de nyankomne av i dag, ja det gjør det...

 

Det kan ikke være første gang et usaklig skrullehue som deg blir satt grundig på plass i diskusjon!? Hvis det er, så er det sannlig på høy tid.

Sjelden, og jeg kan ikke påstå at du har gjort det heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot muslimer eller andre mennesker med annet livssyn. Det jeg er imot, er innvandrere som kommer til Norge uten å gidde å integrere seg. Innvandrere som ikke bidrar med noe i samfunnet, annet enn at de mottar penger for å ikke gjøre noe som helst, kunne like godt spart seg bryet med å komme hit, for å si det sånn.

På samme måte, hadde jeg innvandret til et annet land hadde jeg jobbet hardt for å bli en del av det samfunnet jeg har kommet til.

 

Dette er min generelle mening, og kan kanskje tolkes litt svart/hvitt, men det får bare være. :)

 

Så for å gi et kort og konkret svar på spørsmålet ditt: nei. Jeg ønsker ikke å sende muslimer ut av landet så lenge de lever så godt de kan etter norske lover, regler og normer, og gjør en innsats for å bli integrert.

 

Ditt utsagn kan oppsummeres i følgende generelle standpunkt:

 

DET SKAL IKKE BENYTTES SKATTEPENGER PÅ INNVANDRERE.

 

Dette er den nødvendige konsekvens av hva du skriver. Er dette hva du faktisk mener?

Nei, det var ikke ment så ille :p

 

Hvis innvandere gjør en "innsats" (...), kan de også få av de norske goder.

 

Men kjære deg da. Dette er en umulighet uten at de først får dytta til seg skattepenger. Misforstår du med overlegg?

 

Konsenvensen av hva du skriver består i at det ikke skal benyttes skattepenger på innvandrere. Når innvandrere arbeider så er de i økonomisk forstand ikke lenger innvandrer, men som fullverdig medlem hvor de selv medvirker til den skatt som skaper godene de senere mottar.

 

Hvis det finnes noen som kan falle utenom rører ikke på hvorvidt penger benyttes på uvedkommende.

Flott, da er vi enige,

 

Det forundrer meg ikke det minste at du innbiller deg det.

 

Hvem åpnet Chris Joy-boksen? Vet dere ikke at den skal være lukket, hele tiden?

 

Det neste blir vel at noen gir gremlinsene vann :nei:

 

Artig analogi:-)

Lenke til kommentar

Hvis det finnes noen som kan falle utenom rører ikke på hvorvidt penger benyttes på uvedkommende.

Flott, da er vi enige,

 

Det forundrer meg ikke det minste at du innbiller deg det.

Ufint av deg å kutte resten... fremfor å faktisk kommentere det jeg sier...

 

Flott, da er vi enige, derfor bruker vi også penger på å få de nyankomne inn i samfunnet vårt slik at de kan bidra senere på å betale for alt det som betales over skatteseddelen.

 

Bare se på vietnameserne, på 80-tallet var det ingen som trodde at denne befolkningsgruppen i Norge skulle drive med noe annet enn trygdesvindel, arbeidsledighetstrygd, sosialstønadsutbetalinger og gjengkriminalitet. I dag er virkeligheten en helt annen. Høres dette ut som hvordan vi snakker om de nyankomne av i dag, ja det gjør det...

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot muslimer eller andre mennesker med annet livssyn. Det jeg er imot, er innvandrere som kommer til Norge uten å gidde å integrere seg. Innvandrere som ikke bidrar med noe i samfunnet, annet enn at de mottar penger for å ikke gjøre noe som helst, kunne like godt spart seg bryet med å komme hit, for å si det sånn.

På samme måte, hadde jeg innvandret til et annet land hadde jeg jobbet hardt for å bli en del av det samfunnet jeg har kommet til.

 

Dette er min generelle mening, og kan kanskje tolkes litt svart/hvitt, men det får bare være. :)

 

Så for å gi et kort og konkret svar på spørsmålet ditt: nei. Jeg ønsker ikke å sende muslimer ut av landet så lenge de lever så godt de kan etter norske lover, regler og normer, og gjør en innsats for å bli integrert.

 

Ditt utsagn kan oppsummeres i følgende generelle standpunkt:

 

DET SKAL IKKE BENYTTES SKATTEPENGER PÅ INNVANDRERE.

 

Dette er den nødvendige konsekvens av hva du skriver. Er dette hva du faktisk mener?

Nei, det var ikke ment så ille :p

 

Hvis innvandere gjør en "innsats" (...), kan de også få av de norske goder.

 

Men kjære deg da. Dette er en umulighet uten at de først får dytta til seg skattepenger. Misforstår du med overlegg?

 

Konsenvensen av hva du skriver består i at det ikke skal benyttes skattepenger på innvandrere. Når innvandrere arbeider så er de i økonomisk forstand ikke lenger innvandrer, men som fullverdig medlem hvor de selv medvirker til den skatt som skaper godene de senere mottar.

 

Hvis det finnes noen som kan falle utenom rører ikke på hvorvidt penger benyttes på uvedkommende.

Flott, da er vi enige,

 

Det forundrer meg ikke det minste at du innbiller deg det.

 

Hvem åpnet Chris Joy-boksen? Vet dere ikke at den skal være lukket, hele tiden?

 

Det neste blir vel at noen gir gremlinsene vann :nei:

 

Artig analogi:-)

Nå har jeg aldri sagt at innvandrere ikke skal få penger slik at de får muligheten til å integrere seg. Jeg sier at jeg ikke syns noe om de som mottar penger over en lengre periode uten å gidde noe som helst. Beklager om jeg gjorde meg uklar.

Lenke til kommentar

Ufint av deg å kutte resten... fremfor å faktisk kommentere det jeg sier...

 

Slett ikke, men hvis det er ufint du søker så skal du se i din påstand om at vi er enig trass det åpenbart ikke er tilfellet. Jeg forstår nå at du er en hjelpeløs tulling på sosialdemokratisk autopilot. Det er derfor fullstenmdig bortkastet å forsøke å forklare deg forskjell mellom etisk forsvarlig og uforsvarlig bruk av penger. Du appellerer til behov når du forsøker å forsvare bruk av penger på uvedkommende. Det finnes en halv verden av mennesker med meget større livsbehov enn nordmenn. Fra din idiotlogikk så følger det at skattepengene skal benyttes på en halv verden av innvandrere som har større livsbevarende behov.

 

Din appell til klassiske villfarelser forteller meg at du slett ikke ønsker å bidra i fornuftig diskusjon, men produsere en masse føleri og svada til støtte for a priori standpunkter. I et forum hvor det er et visst krav til forstandighet vil du bli øyeblikkelig leid ut fordi ingen tilstede klarer å sette pris på ditt nonsens.

Nei, jeg appelerer til bruk av penger på mennesker med lovlig opphold i Norge. Ikke resten av verden, vi har foreløpig ingen verdensregjering som hadde kunnet ta slike valg.

 

Ja, jeg er sosialdemokrat, men villfaren er jeg dessverre ikke.

 

Jeg antar, ut i fra det jeg antar er antallet rapporteringer du har mottat i dag du som blir leid ut av forumet, om enn for noen dager... Men før det skjer, du er velkommen til å faktisk kommentere det jeg skriver fremfor å gå til personangrep...

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg aldri sagt at innvandrere ikke skal få penger slik at de får muligheten til å integrere seg. Jeg sier at jeg ikke syns noe om de som mottar penger over en lengre periode uten å gidde noe som helst. Beklager om jeg gjorde meg uklar.

 

Du ble ikke særlig meget mer klar etter denne forklaring.

 

Hva er "lengre periode" i antall dager?

 

De som ikke oppfyller kravet ditt, hva skal skje med dem?

Lenke til kommentar

Religion er fjolleri uansett, jeg driter i hva folk tror på. Ekstremister og idioter finnes da innenfor alle livssyn. Det finnes langt farligere ting i dette landet å ta tak i, spør du meg. Hvis folk flytter hit og lærer seg språket er egentlig jeg fornøyd. Folk trenger ikke å feire jul og 17. mai og spise fårikål og gå i bunad for å være norske, jeg er 100% etnisk innfødt hvit nordmann, og jeg gjør ingenting av det jeg nevnte.

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg aldri sagt at innvandrere ikke skal få penger slik at de får muligheten til å integrere seg. Jeg sier at jeg ikke syns noe om de som mottar penger over en lengre periode uten å gidde noe som helst. Beklager om jeg gjorde meg uklar.

 

Du ble ikke særlig meget mer klar etter denne forklaring.

 

Hva er "lengre periode" i antall dager?

 

De som ikke oppfyller kravet ditt, hva skal skje med dem?

En "lengre periode" i dager i dette tilfellet kunne godt ha vært 730 dager. 731 hvis det plutselig skulle være skuddår. De må tross alt få tid til å gjøre noe ut av seg.

 

Hvis man etter 730/731 dager ikke har gjort noe som helst annet enn å sitte på sofaen hele dagen, og de eneste norske ordene man forstår er knapt "ja" og "nei", samtidig som de har mottatt månedlige utbetalinger fra staten, penger som arbeidende mennesker i Norge betaler, syns jeg de burde få en slags advarsel, en slags "andre sjanse". Hvis også denne blir misbrukt, kan de bli sendt tilbake til hjemlandet sitt (med mindre de flyktet fra krig).

Hvis de flyktet fra krig, og allikevel misbruker denne andre sjansen til å integrere seg/ta del i det norske samfunn, er det på hodet og ræva ut. Da kan de finne seg et annet land å dra til.

Brutalt? Kanskje. Men sånn er livet. Man kan ikke forvente at alt og alle skal tilpasse seg akkurat deg til enhver tid.

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg aldri sagt at innvandrere ikke skal få penger slik at de får muligheten til å integrere seg. Jeg sier at jeg ikke syns noe om de som mottar penger over en lengre periode uten å gidde noe som helst. Beklager om jeg gjorde meg uklar.

 

Du ble ikke særlig meget mer klar etter denne forklaring.

 

Hva er "lengre periode" i antall dager?

 

De som ikke oppfyller kravet ditt, hva skal skje med dem?

En "lengre periode" i dager i dette tilfellet kunne godt ha vært 730 dager. 731 hvis det plutselig skulle være skuddår. De må tross alt få tid til å gjøre noe ut av seg.

 

Hvis man etter 730/731 dager ikke har gjort noe som helst annet enn å sitte på sofaen hele dagen, og de eneste norske ordene man forstår er knapt "ja" og "nei", samtidig som de har mottatt månedlige utbetalinger fra staten, penger som arbeidende mennesker i Norge betaler, syns jeg de burde få en slags advarsel, en slags "andre sjanse". Hvis også denne blir misbrukt, kan de bli sendt tilbake til hjemlandet sitt (med mindre de flyktet fra krig).

Hvis de flyktet fra krig, og allikevel misbruker denne andre sjansen til å integrere seg/ta del i det norske samfunn, er det på hodet og ræva ut. Da kan de finne seg et annet land å dra til.

Brutalt? Kanskje. Men sånn er livet. Man kan ikke forvente at alt og alle skal tilpasse seg akkurat deg til enhver tid.

 

Du er ikke det minste konsekvent. Hvorfor er det greit å tilrive seg goder de ikke har moralsk rett til i 731 dager, men ikke 732?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...