Gå til innhold

Vil dere at muslimene skal ut av landet?

Vil du at muslimene skal ut av landet?  

66 stemmer

1. 1. Vil du at muslimene skal ut av landet?

• Ja, få dem ut !!
      30
    • Nei, ikke noe problem å ha dem her :)
      36

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann ! Dere tror nok dere er alene etter 22.juli, vel da må dere tro omigjen. Vi muslimer føler med dere, vi er ett samfunn ikke sant? Ja det finnes kanskje noen "Radikale" muslimer, men vi andre er like overrasket over det som skjedde. Trudde det aldri ville skje i Norge. Så, vis en Radikal muslim , hadde bombet isteden for han ABB. Hadde nok samfunnet splitett seg, veldig dumt :( . lol, og vi hadde ikke hyllet han som bombet (radikal ) . Norge er favoritt landet mitt , det beste og tryggeste. Ville aldri ha forlatt det :thumbup:

Vel, ok del tanker !

Noreply,

14år :)

Ha "ja" eller "nei" som svar på spørsmålet, eller ha flere grader, ikke "få dem ut" eller "ikke noe problem å ha dem her". den siste er veldig "KOM TIL OSS!!!" mens mange mener at muslimer har vi alltid hatt i dette landet og kommer alltid til å ha.

Men for å besvare litt... Jeg mener at at alle religioner er vissvas, jeg er ateist. Og jeg mener at en sukelering av samfunnet er det eneste rette, spesielt når Norge har så lav deltagelse av ALLE sine religion, om man er katolikk, muslim, protestant, Romerskortodoks, wiccan, alle disse religionene har forferdelig lave oppmøtetall til ukentlige religiøse sermonier. Vi er bare ikke en religiøs kultur, religion, da spesielt kristendommen, har formet oss, men nå er tiden for å sekularisere.

Eneste jeg ikke liker er endel av de kulturelle forskjellene som mange muslimske land har, muslimer ifra Irak, palestina, og egypt er veldig lette å ha med å gjør, de aksepterer at det eksisterer andre veier en deres, mens mang (ikke alle) fra somalia tar med seg kulturelle ting som "voldtekt som straff for respektløse kvinner", omsjæring, familievold, sexisme, og andre skikker som ikke er universale muslimske men som har rot i Islam slik våre, tidligere negative sider kommer fra kristendommen, vi har kastet ifra oss disse, og jeg mener at innvandrere som kommer bør ville bo i Norge fordi vår kultur, vårt levesett gjør at de vil bo her. Jeg er sterkt imot at man skal ha lukkede kulturer som reflekterer somalisk, eller afgansk stammekultur, som er lukket for det norske helhetsamfunnet. Ja vi må tilrettelegge for at innvandrere skal kunne ta vare på kulturen sin, MEN det er ting vi har valgt vekk fra vår egen kultur og innvandrere må og velge vekk dette fra sin kultur når de kommer hit.

jeg følte meg særdeles rasistisk nå, men det er slik jeg ser det. jeg har ikke noe imot andre hudfarger religioner eller skikker, (så lenge de ikke bryter våre sosiale normer eller lover).

-frank

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det være en negativ ting med en kultur som inneholder flere religioner ? Norge er jo på

sett og vis et kristent land, men hvorfor skulle ikke kristne kunne omgås muslimer ? Hva slags land

er det vi skulle ønske oss om det ikke fantes åpenhet for Islam eller kristendom ? Hvilke personer tilhørende

hvilke religioner skulle vi ønske velkommen ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen administratorer her inne?

Jeg trenger hjelp med noe.

Muslimer flest er ingen fare for oss. Det er noen som ødelegger for alle andre, slik at mange tror at det er flere av muslimene som tenker det samme...

Er det noen som vet om noen administratorer jeg kan snakke med????

Endret av fabeljohn
Lenke til kommentar

Så får de at de får ytelser i begynnelsen av sitt opphold, som de forhåpentligvis betaler tilbake gjennom sin videre yrkeskarriere om vi ikke kaster dem ut så vil du kaste dem ut?

Det ville jo være det samme som å nekte ytelser til nordmenn i begynnelsen av livet. Ingen barnetrygd, barnehage, skole, legehjelp, osv osv.

Muslimene må jo vekk da de har et fiendtlig forhold til alle som ikke er muslimer. Så enkelt.

Please, dokumentasjon...

Lenke til kommentar

Så får de at de får ytelser i begynnelsen av sitt opphold, som de forhåpentligvis betaler tilbake gjennom sin videre yrkeskarriere om vi ikke kaster dem ut så vil du kaste dem ut?

Det tar meget kortere tid å gjøre beslag i verdier de har opparbeidet seg. Da slipper vi dessuten unna søplereligionen og søplekulturen deres som et hyggelig tilleggsgode.

Det ville jo være det samme som å nekte ytelser til nordmenn i begynnelsen av livet.

Nei, det er ikke bare en forskjell, men en vesensforskjell. Å benytte pappas penger til å betale sønnens skole og helse er diametralt ulikt å bruke alles penger på fullstendig uvedkommende.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De er ikke uvedkommende, de er stort sett her fordi at de trenger det. OG nei, det er ikke vesentsforskjellig. Min oppvekst og min skolegang blir finansiert ut i fra en forventning om at jeg vil bidra til samfunnet når jeg vokser opp. Ytelsene en flyktning/asylsøker mottas utbetales/betales for i den forventningen om at vedkommende vil bidra til samfunnet etter en kortere eller lengre "tilvenningsperiode".

Lenke til kommentar

Begge svaralternativer er gale for meg. Jeg har flere muslimske venner, så selvfølgelig ønsker jeg ikke at muslimene skal kastes ut av landet.

Kommer det muslimer for å integreres og jobbe er det flott, kommer de for å snylte av staten vår og lage 10 barn er det ikke like flott.

Kort sagt ønsker jeg strengere krav, innsnevring og bedre integrering for innvandrende mennesker fra "fjerne steder" + mulighet for utvisning ved å ikke følge norsk lov.

Lenke til kommentar

Absolutt ikke, men om du ikkeskulle føle for å lese setningen slik den implisitt er så skal jeg fylle ut det manglende for deg:

Min oppvekst og min skolegang blir finansiert av staten over skatteseddelen ut i fra en forventning om at jeg en dag og gjennom store deler av livet vil bidra til statskassen gjennom min egen skattebetaling slik at jeg forhåpentligvis blir en netto skatteyter gjennom livet.

Rimelig implisitt og lettforståelig med andre ord...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...