LUCKY777 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Her er en link til en video om hans meninger. *snip* Har sett hele videon. Hva i dette er det du vil diskutere, eller rettere sagt hvilke av tingene han sier? Han sier at han hans organisasjon vil bekjempe det onde. Om du ikke visste det så er sharia-lovene kvinneundertrykkende, mannssjovenistiske, demoraliserende, ikke-demokratiske tanker og regler. For det andre rundt 3.15 i videoen sier han at han ikke tror på ytringsfrihet, ikke demokrati, ikke securialisme og ikke liberalisme. Han sier at ''vi'' tilber disse i dagene som er, mens vi egentlig burde tilbe den store herren, Allah. Han sier at all makt burde være hos Gud, Allah. Allah blir kanalisert gjennom mullaer, som da a.k.a får all makt. Synene hans kan sammenlignes med ett kommunistisk syn. Han sier og at muslimer etter muslimsk lov har lov til å snylte på staten, han sier det ordrett. Han begrunner dette med at profeten Allah har lovet muslimene dette. Så .... hva var det du ville diskutere Mr. M? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Her er en link til en video om hans meninger. *snip* Har sett hele videon. Hva i dette er det du vil diskutere, eller rettere sagt hvilke av tingene han sier? I den videoen er det eneste jeg ville trekke fram at han ville ha sharia-leveregler i UK, sånn at iChristian kunne forstå hva jeg mente. Hvis du vil at jeg skal legge en lenke til en annen video hvor han taler mer bokstavelig kan jeg gjøre det. Som jeg har svart deg (inne i religions-forumet) er det allerede innført Sharia-domstoler i UK I minst 7-8 store byen finnes de. Jøder har også sine egne domstoler i UK (Beth Din) Noen fremstiller disse som "paralelle domstoler" i for hold til vanlige domstoler, men det blir feil, siden det er ytterts begrenset hva slags saker de kan styre med. Sånn sett kan det nærmest sammenlignes med vårt Konflikt-Rådet, dvs. der intensjonen er å megle fram en enighet. Tiltross for fakta, er dette med å skremme med "Sharia lover" en utbrdet hobby for noen.. Lenke til kommentar
LUCKY777 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) ''Som jeg har svart deg (inne i religions-forumet) er det allerede innført Sharia-domstoler i UK I minst 7-8 store byen finnes de. Jøder har også sine egne domstoler i UK (Beth Din) Noen fremstiller disse som "paralelle domstoler" i for hold til vanlige domstoler, men det blir feil, siden det er ytterts begrenset hva slags saker de kan styre med. Sånn sett kan det nærmest sammenlignes med vårt Konflikt-Rådet, dvs. der intensjonen er å megle fram en enighet. Tiltross for fakta, er dette med å skremme med "Sharia lover" en utbrdet hobby for noen.. '' Når UK har gått med på å innføre Sharia-domstoler i UK er vel dette bare enda ett varselsrop om hva som kan skje. Jeg forstår at det bare handler om små, hvis ikke uviktige saker, men det er en religion engang får ha ett ''rettsvesen'' i ett demokratisk land er feil. Det å megle fram en enighet er greit, men hvorfor ikke gjøre det i det rettsvesenet som allerede eksisterer. Jeg bare nevner det, men dette er kanskje hva noen kaller ''snik-islamisering''. ''Tiltross for fakta, er dette med å skremme med ''Sharia lover'' en utbrdet hobby for noen..'' Om du refererer til meg så er ikke min intensjon å skremme noen. Min intensjon var å vise iChristian hva meningene til lederen av Islam4UK er, og det han vil med Sharia i UK. Hva han vil har jeg allerede svart på. Endret 8. august 2011 av LUCKY777 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Når UK har gått med på å innføre Sharia-domstoler i UK er vel dette bare enda ett varselsrop om hva som kan skje. Feil igjen. Alle organisasjoner (både religiøse og ikke-religiøse) i UK kan opprette slike "domstoler" hvis hovedformål er megling (sammenlign det gjerne med Forliksrådet eller Konfliktrådet, men da uten evt. religiøs komponent) Dette i henhold til The Arbitration Act 1996 Det er ikke noe "muslimene" har tvunget igjennom, de bare benytter den legale retten de har som andre organisasjoner, og etablerte sine steder i 2008 1 Lenke til kommentar
LUCKY777 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ok, takk for opplysningen! 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Heisann ! Vel, dere tror nok dereer alene etter 22.juli, da må dere tro omigjen . V Tror ikke du hadde sagt det til trynet mitt, er selv muslim og NEI Islam og muslimer skal ikke ut, det er Høyreekstreme idioter som Breivik og Fjordmann som skal i fengsel. Med andre ord ekstremt udemokratisk og autoritært, du har virkelig vært flink til å selge Islam til oss andre. Hva er det du snakker om, jeg har ikke prøvet å selge Islam til noen. Det eneste jeg mente med det jeg sa var at jeg ikke tror han hadde sagt det til trynet mitt. Edit: Og den første posten er redigert, han skrev noe frekt om Islam der. Endret 8. august 2011 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 (endret) Om du ikke visste det så er sharia-lovene kvinneundertrykkende, mannssjovenistiske, demoraliserende, ikke-demokratiske tanker og regler. Du bruker sterke uttrykk, men har forsåvidt rett i at Sharia og Beth Din nok forholder seg til gamle religiøse synssett f.eks. i forhold til skilsmisser, barnefordeling og arv Dog er ikke dette ulikt av hva vi selv har hatt i gamle tider. Det er f.eks. ikke lenge siden den såkaltte Odels-loven ble opphevet, som favoriserte gutter ved arv. Men for å sette det litt på spissen, er det så galt tenkt at gutter trenger litt mer? Jeg har sett med egne øyne at jenter kan være stokk dumme i hodet og alikevel bli godt gift med hus & bil. En gutt derimot må ha noe å slå i bordet med og forventes ta økonomisk ansvar, så at de får f.eks. 2/3 i arv mens søsteren får 1/3 er kanskje ikke urimelig hvis man ser praktisk på det.. Når det gjelder barnefordeling ved skillsmisse er det også ulikheter. Sharia og Beth Din kan godt gi mor ungene helt eller delevis, men sønner skal til far etter fylte 7 år uansett hva mor sier. Denslags forhold er jo kronglete i våre domstoler også, med mye opprivende følelser, så en "perfekt" domstol i slike sammenheng finnes vel uansett ikke. Endret 8. august 2011 av Mr.M Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Heisann ! Vel, dere tror nok dereer alene etter 22.juli, da må dere tro omigjen . V Tror ikke du hadde sagt det til trynet mitt, er selv muslim og NEI Islam og muslimer skal ikke ut, det er Høyreekstreme idioter som Breivik og Fjordmann som skal i fengsel. Med andre ord ekstremt udemokratisk og autoritært, du har virkelig vært flink til å selge Islam til oss andre. Hva er det du snakker om, jeg har ikke prøvet å selge Islam til noen. Det eneste jeg mente med det jeg sa var at jeg ikke tror han hadde sagt det til trynet mitt. Edit: Og den første posten er redigert, han skrev noe frekt om Islam der. Det endrer ikke faktum at du vil arrestere og fengsle folk for ideologien deres. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Sa jeg noengang at det han sier er ulovlig? ... Hva er i så fall problemet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Heisann ! Vel, dere tror nok dereer alene etter 22.juli, da må dere tro omigjen . V Tror ikke du hadde sagt det til trynet mitt, er selv muslim og NEI Islam og muslimer skal ikke ut, det er Høyreekstreme idioter som Breivik og Fjordmann som skal i fengsel. Med andre ord ekstremt udemokratisk og autoritært, du har virkelig vært flink til å selge Islam til oss andre. Hva er det du snakker om, jeg har ikke prøvet å selge Islam til noen. Det eneste jeg mente med det jeg sa var at jeg ikke tror han hadde sagt det til trynet mitt. Edit: Og den første posten er redigert, han skrev noe frekt om Islam der. Det endrer ikke faktum at du vil arrestere og fengsle folk for ideologien deres. Hva vil du frem til her, hvor har jeg sagt at jeg vil at folk skal arresteres for deres ideologier? Dette er vrøvl, jeg har absolutt ikke sagt noe slikt. Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Heisann ! Vel, dere tror nok dereer alene etter 22.juli, da må dere tro omigjen . V Tror ikke du hadde sagt det til trynet mitt, er selv muslim og NEI Islam og muslimer skal ikke ut, det er Høyreekstreme idioter som Breivik og Fjordmann som skal i fengsel. Med andre ord ekstremt udemokratisk og autoritært, du har virkelig vært flink til å selge Islam til oss andre. Hva er det du snakker om, jeg har ikke prøvet å selge Islam til noen. Det eneste jeg mente med det jeg sa var at jeg ikke tror han hadde sagt det til trynet mitt. Edit: Og den første posten er redigert, han skrev noe frekt om Islam der. Det endrer ikke faktum at du vil arrestere og fengsle folk for ideologien deres. Hva vil du frem til her, hvor har jeg sagt at jeg vil at folk skal arresteres for deres ideologier? Dette er vrøvl, jeg har absolutt ikke sagt noe slikt. Du skrev: det er Høyreekstreme idioter som Breivik og Fjordmann som skal i fengsel. Og ville arrestere Fjordmann for meningene sine er udemokratisk. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ikke når meningen hans er å oppfordre til vold mot folkegrupper... 1 Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ikke når meningen hans er å oppfordre til vold mot folkegrupper... Jo. Det spiller ingen rolle hva noen sier så lenge de ikke truer privat personer, ytringsfrihet er viktig, men det er noe med Nordmenn og ytringsfrihet tydeligvis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Heisann ! Vel, dere tror nok dereer alene etter 22.juli, da må dere tro omigjen . V Tror ikke du hadde sagt det til trynet mitt, er selv muslim og NEI Islam og muslimer skal ikke ut, det er Høyreekstreme idioter som Breivik og Fjordmann som skal i fengsel. Med andre ord ekstremt udemokratisk og autoritært, du har virkelig vært flink til å selge Islam til oss andre. Hva er det du snakker om, jeg har ikke prøvet å selge Islam til noen. Det eneste jeg mente med det jeg sa var at jeg ikke tror han hadde sagt det til trynet mitt. Edit: Og den første posten er redigert, han skrev noe frekt om Islam der. Det endrer ikke faktum at du vil arrestere og fengsle folk for ideologien deres. Hva vil du frem til her, hvor har jeg sagt at jeg vil at folk skal arresteres for deres ideologier? Dette er vrøvl, jeg har absolutt ikke sagt noe slikt. Du skrev: det er Høyreekstreme idioter som Breivik og Fjordmann som skal i fengsel. Og ville arrestere Fjordmann for meningene sine er udemokratisk. Så, med andre ord så bør han gå fritt mens han mener at jeg og alle andre muslimer burde hives ut med makt? Fjordmann: «Islam og alle de som praktiserer det må bli totalt og fysisk fjernet fra hele den vestlige verden.» Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Så, med andre ord så bør han gå fritt mens han mener at jeg og alle andre muslimer burde hives ut med makt? Fjordmann: «Islam og alle de som praktiserer det må bli totalt og fysisk fjernet fra hele den vestlige verden.» Ja han burde få være helt fri. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Jo. Det spiller ingen rolle hva noen sier så lenge de ikke truer privat personer, ytringsfrihet er viktig, men det er noe med Nordmenn og ytringsfrihet tydeligvis. Han truer en stor og konkret gruppe med vold, det er relativt mange privatpersoner... Ja han burde få være helt fri. Nei... 1 Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Er det ingen som sjekker SSB lengre, jeg kan skjønne at mennesker i stor Oslo området er frustrert over utviklingen. Men at dette for såpass mye oppmerksomhet i media og fremstilles som et problem på landsbasis er meg ufattelig. Norge er en nasjonalstat, og kommer til å være dette, vel for alltid. Men er det ingen andre en meg som finner denne religions hypen som vi har fått de senere årene som galskap. http://no.wikipedia.org/wiki/Innvandrere_i_Norge#De_st.C3.B8rste_innvandrergruppene Jeg liker ingen religion om den praktiseres på en "streng" måte, men hele denne islam hypen er latterlig. Ja de fleste av landene i midtøsten er dessverre religiøse, og henger etter. Men dømmende ut fra hvor besatt mennesker er av dette, skulle man tro at det var en million, og ikke hundre tusen "muslimer" i Norge. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 De fleste mennesker i hele verden er religiøse, Nord-Europa er stort sett unntaket... Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Ja han burde få være helt fri. Nei... Authoritarianism for the win? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Nei, men han har truet en folkegruppe med vold for nettopp å tilhøre den gruppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå