Gå til innhold

Vil dere at Islam skal ut av Norge !? Eller?

Anbefalte innlegg

På lik linje med bibelen mener du?

Hva har bibelen med dette å gjøre? Svar på innlegge mitt takk, og ikke legg til ting jeg ikke har sagt og angrip meg for det. Det er en latterlig diskusjonstaktikk.

Hva jeg mener om Bibelen er en helt annen sak. Send meg gjerne PM med paralleller mot Koranen, så skal jeg svare deg på det. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iChristian, Mange unnskyldninger du kommer med, politiet har gått ut med en rekke statistikker som bekrefter at utlendinger er sterkt overrepresentert i kriminalitet. Hadde vi vært foruten innvandring fra enkelte områder så ville vel kriminaliteten sunket drastisk.

Jeg fikk ikke godkjent uføretrygd, så mine planer angående Thailand gikk som sagt i vasken. Nå er det studier som gjelder, hehe.

Endret av ankirbabe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei! Liker ikke likestilling! Tenk hvor herlig det hadde vært med bordeller, haremer og kvinner som bare var hjemme for å lage mat, passe på barna og vaske opp.

Joda, i en eventyrverden er det fint å forestille seg at man er Conan, hvor alle damer er nymfomane med store pupper og elsker å lage mat mens man selv popper en pils og raper. I virkeligheten foretrekker jeg faktisk at kjæresten er mer enn en glorifisert og skrøpelig hund som trenger maskulin omsorg. :D

Men for all del, kos deg med denne:

6906_L_sexism-m.jpg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Trudde det stod: "at ein skulle gjere mot andre som du vil at andre skal gjere mot deg" i bibelen...

At "den som ikkje har syndet skal kaste den første stein"

At ein skal vende det andre kinnet til.

Trur vi har forskjellige biblar eg og deg :)

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Dei hadde krien og fattighuset, mange var sikkert for stolte til å spørre om hjelp, og dødde. Men dei hadde alternativer som kunne gjere at dei overlvde. Dette har dei derimot ikkje i Somalia akkurat no.

Det var både vanskelig og lite man fikk om man først fikk noe...

Teknologi (høg produksjon), ressursar og god hondering av desse er dei enaste grunnane til økonomisk utvikling. Det har ingen andre aspekter.

Evt industrialiseringsprosjekter innledet av staten i Norges tilfelle. Prosjekter som SENERE medførte det du beskriver over... Bare se på Hydro, Statoil, Kraftindustrien, Avhengig-av-billig-energi-industrien, og så videre...

De samme problemene har jo land som Frankrike og Tyskland også, og de har hatt ekstremt mye innvandring.

De er ikke i nærheten av Japans problemer...

Trudde det stod: "at ein skulle gjere mot andre som du vil at andre skal gjere mot deg" i bibelen...

At "den som ikkje har syndet skal kaste den første stein"

At ein skal vende det andre kinnet til.

Trur vi har forskjellige biblar eg og deg :)

Det står det OGSÅ...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann ! Vel, dere tror nok dereer alene etter 22.juli, da må dere tro omigjen . V

Tror ikke du hadde sagt det til trynet mitt, er selv muslim og NEI Islam og muslimer skal ikke ut, det er Høyreekstreme idioter som Breivik og Fjordmann som skal i fengsel. :thumbup:

Ok, for det første så forstår jeg ikke hva ''Tror ikke du hadde sagt det til trynet mitt'' betyr, kan du være så snill å forklare?

Mener du at du er enig i det Noreply sier eller ikke? :dontgetit:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det er en ting jeg lurer på, hvorfor kaller muslimer seg muslimer, og kristne seg for kristne, kan virke som ett dumt spørsmål, men det fører til at det blir vi, og dem.

''Vi kristne'', ''Vi muslimer''

Hvorfor er det ikke ''oss''?

Spørsmålet om Islam skal ut av Norge eller ikke er ett spørsmål du ikke kan få ett reelt svar på. Selv tror jeg Islam er kommet for å bli, det betyr ikke at jeg støtter det.

Det jeg støtter er at flyktninger og mennesker som trenger hjelp kan komme for å bli, ikke muslimer eller w/e du vil si.

Litt offtopic ; Du sier høyreekstremister som ABB og Fjordmann skal i fengsel, hva med lederen av Islam4UK? Skal han i fengsel for å være ekstrem når det kommer til Islam og Sharia?

- La meg spørre deg TheMightyUnknown : Mener du Norge burde gå over til Islam som statsreligion? Er du shia/sharia muslim. Om du ikke svarer er det greit, men det hadde hjulpet meg å forstå hva du mente.

Cheers.

Lenke til kommentar

Men for å svare på spørsmålene du stilte til TMU siden de egentlig er relevante for oss alle så vil jeg si at om lederen av Islam4UK sier noe som kan sies å være å oppfordre til vold mot befolkningsgruppe så skal han fengsles på likt grunnlag som jeg mener at Fjordman kan fenglses for nettopp det. Jeg vet dog ikke hva han har uttalt og heller ikke om de har tilsvarende lovgivning i UK, men jeg er av den formeningen om at land bør ha denne muligheten.

Lenke til kommentar

Heisann ! Dere tror nok dere er alene etter 22.juli, vel da må dere tro omigjen. Vi muslimer føler med dere, vi er ett samfunn ikke sant? Ja det finnes kanskje noen "Radikale" muslimer, men vi andre er like overrasket over det som skjedde. Trudde det aldri ville skje i Norge. Så, vis en Radikal muslim , hadde bombet isteden for han ABB. Hadde nok samfunnet splitett seg, veldig dumt :( . lol, og vi hadde ikke hyllet han som bombet (radikal ) . Norge er favoritt landet mitt , det beste og tryggeste. Ville aldri ha forlatt det :thumbup:

Vel, ok del tanker !

Noreply,

14år :)

For å svare på emnetittelen:

Nei. Jeg vil aldri at Islam skal ut av Norge. Religion, hudfarge eller etnisk bakgrunn vil aldri være noe jeg dømmer folk for. Så lenge personene er normale og fredlige personer tar jeg de imot med åpne armer.

Det sekundet de starter å skade andre, eller påvirker samfunnet på en svært negativ måte er saken en helt annen. Det igjen har ingenting med hudfarge, religion eller etnisk bakgrunn å gjøre. Tror de fleste tenker likt som meg på dette området.

Det er klart det alltid vil være kulturforskjeller i et samfunn. Dette er det jo noen som misliker. ABB er naturligvis enn av disse. Jeg skal ikke nekte noen å mene dette, eller hate noen på grunnlag av tankene deres. Det handler, igjen, om at de ikke praktiserer tankene sine og bevisst skader andre mennesker basert på sin tro, slik ABB gjorde.

Majoriteten av et samfunn består av normale mennesker som ikke vil andre noe vondt. Disse menneskene er kun positivt for et samfunn, og jeg føler at et flerkulturelt samfunn hvor innbygerene aksepterer at andre har forskjellige verdier enn seg selv vil alltid være et bedre samfunn. Dette fordi det bringer større variasjon, fler meninger og fler synspunkter.

Lenke til kommentar

Jeg ser aldri videoer, men ettersom du poster den så regner jeg med at han er en utrivelig type. Jeg ser også deler av meningene hans i Wikiartikkelen om han som også sier at:

Choudary has received little support from the mainstream UK Muslim population, and has been largely criticised in the media.

Men å mene at man bør ha Sharia for alle/muslimer i et vestlig land er fullt lovlig, mildt sagt dødfødt og etter min mening uønsket, men fremdeles lovlig.

Men hva med å heller trekke frem kosligere typer som Tariq Ramadan?

Lenke til kommentar

Her er en link til en video om hans meninger.

*snip*

Har sett hele videon. Hva i dette er det du vil diskutere, eller rettere sagt hvilke av tingene han sier? :hmm:

I den videoen er det eneste jeg ville trekke fram at han ville ha sharia-leveregler i UK, sånn at iChristian kunne forstå hva jeg mente. Hvis du vil at jeg skal legge en lenke til en annen video hvor han taler mer bokstavelig kan jeg gjøre det.

Lenke til kommentar

Jeg trodde dere i Rødt støtte dialekter og Nynorsk jeg?

Å skrive dårlig norsk har ingenting med nynorsk å gjøre. Ei heller dialekter. Dårlig skriftspråk er bare dårlig skriftspråk.

Jeg lurer på om stave feil å gramma tikk naziene tenker på hvor dan det reflekterer tilbake på dem sjæl når de retter på andre, eller skal fram heve sin overlegenhet på den måten...

Hmmm.... Jeg vil at antallet muslimer skal være ganske lavt, og ganske likt som antall kristne, og jeg vil at prosentandelen light-muslimer skal være så høyt som overhodet mulig.

Jeg lurer på om ikke samfunnet hadde vært best om flest mulig hadde vært eksistensialister, eller til nød taoister, buddhister evt. tenrikyo dersom det må være monoteistisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...