Gå til innhold

Vil dere at Islam skal ut av Norge !? Eller?

Anbefalte innlegg

Heisann ! Dere tror nok dere er alene etter 22.juli, vel da må dere tro omigjen. Vi muslimer føler med dere, vi er ett samfunn ikke sant? Ja det finnes kanskje noen "Radikale" muslimer, men vi andre er like overrasket over det som skjedde. Trudde det aldri ville skje i Norge. Så, vis en Radikal muslim , hadde bombet isteden for han ABB. Hadde nok samfunnet splitett seg, veldig dumt :( . lol, og vi hadde ikke hyllet han som bombet (radikal ) . Norge er favoritt landet mitt , det beste og tryggeste. Ville aldri ha forlatt det :thumbup:

Vel, ok del tanker !

Noreply,

14år :)

Endret av Noreply
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Heisann ! Vel, dere tror nok dereer alene etter 22.juli, da må dere tro omigjen . V

Tror ikke du hadde sagt det til trynet mitt, er selv muslim og NEI Islam og muslimer skal ikke ut, det er Høyreekstreme idioter som Breivik og Fjordmann som skal i fengsel. :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette her var vel nærmest spamming av PRS.

Eh, jeg aner ikke hvordan tråden havnet her i "oppslagstavlen" , og jeg aner ikke hvorfor alt det jeg skrev ble borte, jeg aner heller ikke hva PRS er. jeg skal få ordnet opp i det jeg skrev, 2 sec..skal kopiere og lime inn i første tråd.

Lenke til kommentar

Heisann ! Vel, dere tror nok dereer alene etter 22.juli, da må dere tro omigjen . V

Tror ikke du hadde sagt det til trynet mitt, er selv muslim og NEI Islam og muslimer skal ikke ut, det er Høyreekstreme idioter som Breivik og Fjordmann som skal i fengsel. :thumbup:

Med andre ord ekstremt udemokratisk og autoritært, du har virkelig vært flink til å selge Islam til oss andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Skal dere være i Norge får dere oppføre dere som folk, er møkk dritt lei av dei muslimane som bur her i vertfall, driver og hoier å styrer på med alt mulig dritt.

Har mange muslimskevenner, dem er som regel greie folk, så lså lenge dem holder seg for gode til og prate om religion og prøve å lære meg og være et bedre menneske, har også opplevd at en litt eldre muslimskmann har prøvd og fortelle dama mi som jobber på kiwi at ho burde komme seg tilbake på kjøkkenet.

Har jobbet litt i utelivsbransjen og mye av den aller mest meningsløse volden er en muslimgjeng som står for..

Så lenge dere oppfører dere og følger våre lover, levemåter og kultur så er dere hjertensvelkomne, men viss dåkke trur at dåkke kan kommer her for og revulusjonere Norge så har ikkje eg så mye til overs for akkurat det.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Heisann ! Dere tror nok dere er alene etter 22.juli, vel da må dere tro omigjen. Vi muslimer føler med dere, vi er ett samfunn ikke sant? Ja det finnes kanskje noen "Radikale" muslimer, men vi andre er like overrasket over det som skjedde. Trudde det aldri ville skje i Norge. Så, vis en Radikal muslim , hadde bombet isteden for han ABB. Hadde nok samfunnet splitett seg, veldig dumt :( . lol, og vi hadde ikke hyllet han som bombet (radikal ) . Norge er favoritt landet mitt , det beste og tryggeste. Ville aldri ha forlatt det :thumbup:

Heisann Noreply.

Problemet er at ikke "muslimer" som sådann. De fleste som er medlem av en religion er født inn i den religionen. I Europa og i Norge har samfunnene gått igjennom revolusjon og to verdenskriger for å bli demokratiske, humanistiske, rettsstater.

Når vi andre sier vi frykter islam så er det fordi vi frykter at islam skal rokke ved disse verdiene vi tar for gitt, og som folk har kjempet og dødd for. Og alt tyder jo på at islam nettopp er iferd med å undergrave dette.

Mange nordmenn, meg selv inkludert, blir også grådig irriterte over at vi skal forandre vår kultur og vår oppførsel for å sømmes folk som har valgt å komme til landet. Som andre sier: Det er den som innvandrer som skal tilpasse seg - ikke de som bor der ifra før.

Jeg har null problemer med muslimer som holder religionen sin for seg selv. Problemene oppstår når muslimer kommer med krav, for så å ty til bråk og opptøyer om de ikke får det som de vil, eller anklager om rasisme.

Jeg er imot all organisert religion. Islam er bare den mest aktuelle og fundamentalistiske av dem, både i Norge og i verden, samt den raskest voksende.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Disse ryktene om at Islam er en trussel er overdrevne. Islam er for det første en sterkt pluralistisk religion med ulike skoler, retninger og praktiseringer.

Vanlige muslimer er stort sett opptatt av å få leve sammen med oss i vårt fellesskap samtidig som de kan få praktisere troen sin. Jeg kjenner flere muslimer, ingen av de ønsker å påtvinge oss noe eller endre vår kultur, som Runinho påstår. Tvert imot er muslimene jeg kjenner de som er mest opptatt av trosfrihet og toleranse, mer enn kristne og ateister jeg kjenner.

Så er det selvsagt også områder vi er uenige om, og de diskusjonene skal vi ta. Men det må skje basert på kunnskap og gjensidig respekt, ikke hat og konspirasjoner om "muhammedanerne" og "ideologien Islam" osv.

Folk som er så opptatt av å vise til vestlige verdier og kultur, som Runinho, burde jo ta innover seg en sivilisert måte å diskutere dette på - istedetfor å slenge seg på bølgen av fremmedfrykt og ignoranse.

Og ja, jeg er også ateist. Men folk må få tro på hva de vil, religionsfrihet er en viktig del av nettopp de demokratiske verdiene vi ønsker å opprettholde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mange nordmenn, meg selv inkludert, blir også grådig irriterte over at vi skal forandre vår kultur og vår oppførsel for å sømmes folk som har valgt å komme til landet. Som andre sier: Det er den som innvandrer som skal tilpasse seg - ikke de som bor der ifra før.

Hva slags kultur og væremåte er det som blir krevd forandret av oss egentlig? Jeg har aldri opplevd at en muslim har bedt meg gjøre en eneste ting anderledes, men det kan hende jeg bare er en generelt hyggelig person da... :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Ja, muslimar og andre innvandrarar skal ut ein dag. Berre vent.

Fordi...?

Grunnen er at land med mange ulike folkeslag, altid får problemer, grunna av ueinighet, opprør, grupper føler seg oversett, rasisme og i enkelte tilfeller folkemord. Ein kan med enkle tiltak motvirke dette. Noreg er eit godt eksempel på at folk, sjølv med ein stat som forsøker å skape samhold mellom innvandrerne og det originale folket, likevel har eit veldig sterkt hat mellom gruppene.

:dontgetit:

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg trodde dere i Rødt støtte dialekter og Nynorsk jeg?

Å skrive dårlig norsk har ingenting med nynorsk å gjøre. Ei heller dialekter. Dårlig skriftspråk er bare dårlig skriftspråk.

Du meinar vel ikkje dårlig skriftspråk, gjør du? Dårlige skrivekunnskapar meinar du vel. Uansett kan alle skrive feil, dette vil du garantert oppleve sjølv.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...