Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips mot fyllesyke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slutte og drikke! new_woot.gif

..neida, i mitt tilfelle så er eg så heldig at eg aldri blir fyllesyk, uansett hvor mye som blir inntatt kvelden før. Men kan tenke meg at noe salt kan hjelpe? Evt. bare slenge seg ned på sofaen med paracet/ibux, cola og en god film! thumbup.gif

Lenke til kommentar

Er vel få ting som faktisk hjelper bortsett fra å ta det med ro.

Ibux eller paracet kan du ta (det lureste er vel kanskje ibux fordi den er lettere på leveren og nyrene).

Ellers kan jeg gi deg tips om å drikke ca. en halv liter vann før du legger deg etter en hard drikkeøkt. Grunnen til at man er fyllesyk er fordi man blir kraftig dehydrert, og rikelig med alkoholfri væske forhindrer derfor mye av fyllesyken, spesielt hodepine.

Postet av anonym: 0227f5e208e594ab3dbc06624b161146

Lenke til kommentar

HUsker aldri og drikke vann når eg kommer hjem..

Ellers så er det hodepine og feberlignende kropsfølelse.

Så ingen superduper middel som eg bare kan stappe i haude også blir eg fit for fight? :p

Dessverre. Fast forward-knapp hadde jo vært noe. :p

Bare sørg for å drikk og få i deg godt med mat og næring, selv om du føler deg dårlig. Alkohol skiller ut mye næringsstoffer også, så å få i seg litt frukt og/eller grønnsaker er ikke så dumt.

Postet av anonym: 0227f5e208e594ab3dbc06624b161146

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd det selv.

Men hvis du drikker et glass vann for vær dram du tar, så blir du i allefall ikke så fort full.

Det med vann før du legger deg tror jeg skal hjelpe.

Og har også hørt at noen tar syrtec (allergimedisin) før de legger seg. Om dette er smart eller ikke kan vel kanskje noen andre fortelle oss.

Mvh Robert :)

Lenke til kommentar

Drikke vann og spise noe hjelper alltid.

Ta allergitablett kan også hjelpe.

Og selvfølgelig legge seg til å sove på dalende og ikke stigende rus.

Blir aldri fyllesyk jeg lenger.

Er jeg veldig fyll når jeg kommer hjem, og faktisk klarer å tenke litt, så bruker jeg å ta zyrtec sammen med to glass vann. Kurerer fyllesyke før den har begynt.

Og så er det dette med å ikke sove for lenge dagen etter.

Lenke til kommentar

Kombiner egg, banan og cola dagen derpå, så har du det som trengs av næringsstoffer.

Før du legger deg, drikk en halvliter vann med samarin/nyco fruktsalt. Du kan til nød bruke vanlig bordsalt, men dette er veldig belastende for nyrene.

Ta zyrtec som er reseptfri antihistamin før du begynner å drikke og før du legger deg for å nedregulere allergireaksjonen.

Lenke til kommentar

mr lee nudler - pass på å drikke suppa også. fettsyrene er godt for kroppen.

el.

kok opp 1-2 kjøttbuljonger og dypp noen brødskiver i det. meget lett å spise.

jo tidligere du kommer i gang med fysiske aktiviteter og får i gang forbrenninga, jo raskere vil du føle deg bedre.

vet om flere som bruker allergimedisin for å kurere hangoveren, personlig har jeg aldri prøvd dette.

alltid drikk vann før du legger deg, gjerne 1+ liter.

spis gjerne noe salt samtidig da saltet hjelper vannet å binde seg til kroppen.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...