Bllink Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Tenker du på zip, som i å komprimere filer? Lenke til kommentar
tiddylicious Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Nok en dum spørsmål: Hva er forskjellen mellom den gamle zip og dagens minne pinner? er det bare størrelsen eller brukes de til forskjellige oppgaver? Begge er lagringsmedier. Praktisk sett er forskjellen størrelsen og lagringskapasiteten. Endret 14. august 2011 av tiddylicious Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 ZIP har vært utdatert i årevis, og var vel egentlig aldri den slageren man hadde håpet på. Med en fysisk størrelse langt større enn de tradisjonelle 3.5"-diskene og langt mindre lagringskapasitet enn en CD-plate var det ikke vanskelig for USB-minnepinner å overta markedet fullstendig. I tillegg krevde det jo et eget drev, og både disker og drev kostet flesk. USB er, som navnet tilsier, universelt, og kan dermed brukes til mye mer enn bare ekstern lagring, samtidig som en USB-port tar langt mindre plass i maskinen enn et ZIP-drev. Lenke til kommentar
00peiling Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 takk for svarene så langt har også noen bærbare pcer. siden jeg tenker å ta med dem hvor strømmen ikke er i overflod, lurer jeg på: --hvordan finner jeg ut hvor lenge batteriene på disse varer? --hvordan finner jeg hvor lang tid det tar å lade dem? --ikke minst når de er ladet ferdig? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 - Skal stå et ikon nede i høgre hjørne, som forteller om statusen til batteriet. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 Zip er et program som komprimere (gjør filer mindre) og minnepinner er et sted man kan legge over filene for og kunne kopiere filene fra en maskin til en annen. Ved hjelp av Zip eller kan du dytte flere filer inn på en minnepinne Zip = http://no.wikipedia.org/wiki/ZIP Minnepinne = http://no.wikipedia.org/wiki/Minnepinne Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 takk for svarene så langt har også noen bærbare pcer. siden jeg tenker å ta med dem hvor strømmen ikke er i overflod, lurer jeg på: --hvordan finner jeg ut hvor lenge batteriene på disse varer? --hvordan finner jeg hvor lang tid det tar å lade dem? --ikke minst når de er ladet ferdig? 1 : Om pcene er litt gamle så er det lurt å koble ut laderen og sette på en video som du spiller av helt til batteriet er tomt og slår av pcen av seg selv. Har du ikke en video så kan du alltids gå til Youtube og surfe manuelt der til pcen er tom. Grunnen til at jeg mener at du skal manuelt måle det på denne måten er jo nettop fordi eldre datamaskiner har litt upresis beregning av batteri-levetiden så det kan være greit å finne ut om det er på tide å bytte. 2 & 3 : Som regel er batteriet helt oppladet når ikonet (bildet av batteriet) er fullt , det skal også gå ann å trykke på dette for å få vite mer. I windows 7 kan du også gå via start : kontrollpanel : strømalternativer for å endre på innstillingene sånn at maskinen bruker mindre strøm (på bekostelsen av ytelsen). Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Zip er et program som komprimere (gjør filer mindre) og minnepinner er et sted man kan legge over filene for og kunne kopiere filene fra en maskin til en annen. Ved hjelp av Zip eller kan du dytte flere filer inn på en minnepinne Zip = http://no.wikipedia.org/wiki/ZIP Minnepinne = http://no.wikipedia.org/wiki/Minnepinne Siden han spurte etter forskjellen mellom ZIP og minnepinner gikk jeg ut ifra at han refererte til ZIP drive. Å sammenligne en fysisk minnepinne med filformatet .zip er like meningsløst som å sammenligne RAM med et Word-dokument. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå