zetor-ola Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Jeg har en pc med 2 lan porter, kan jeg koble til et ip kamera på den ubrukte lan porten? Ola Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 I prinsippet, ja. Men regner med at et IP kamera bruker DHCP. Da må du sette opp denne porten med fast IP og kjøre en DHCP server. Vanligvis har man en router som er DHCP server, og alt er koblet til denne routeren. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Jeg synes det er enklere å benytte fast IP-adresse på PC og kamera. Endret 7. august 2011 av leftbrain Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hvordan setter du da IP på kamera? Ja, det er viktig at kamera har en kjent IP som ikke forandres. Man trenger bare å fortelle router at den utdelte adressen skal reserveres. Lenke til kommentar
zetor-ola Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Ip kameraet har egen dhcp ja.. har ikke fått kameraet enda, men prøver å lese meg opp litt før det kommer. fant svært lite info ang. det å bruke lanport 2 på pc.. hadde ett optimistisk håp om at det var plug n play.. men antar det ikke er helt så enkelt... eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå