Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Problemer med bremsene på Mondeo 94 mod

Anbefalte innlegg

Jeg skiftet bremser (skiver, klosser, tromler, fjærsett, hjulsylinder, selvjusteringsenhet, bremsebånd og et bremserør), etter dette har ikke bremsene fungert som de skal. Høyre bakhjul bremser vesentlig svakere enn venstre bakhjul og jeg finner ikke ut hva som er problemet.

Alt er riktig montert, og bruker jeg håndbrekken er bremsekraften lik på begge sider, altså er det ikke bremsene sin evne til å bremse som er problemet. Det er heller ikke luft i systemet, og jeg finner ingen lekkasjer eller skader på rør og slanger. Bremserøret som ble skiftet ble skiftet på motsatt side.

Noen som har noen tips? Jeg er ingen mekaniker, og har fått hjelp til både skifting av bremser og feilsøking. Det neste tipset jeg fikk fra mine venner med mer peiling enn meg var å begynne å skifte ut deler til vi fant feilen. Dette syns jeg høres unødvendig dyrt ut.

Hvordan vil et evetuelt verksted se på saken? Vil jeg risikere å måtte betale for utallige timer feilsøking og unødvendig delebytting?

Også et lite tilleggsspørsmål: Jeg har ett endeledd og ett hjullager (foran) som trenger utskiftning. Bør jeg bytte på begge sider samtidig? De har jo kjørt like langt, og vil vel derfor bli utslitt ca samtidig, eller?

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skiftet bremser (skiver, klosser, tromler, fjærsett, hjulsylinder, selvjusteringsenhet, bremsebånd og et bremserør), etter dette har ikke bremsene fungert som de skal. Høyre bakhjul bremser vesentlig svakere enn venstre bakhjul og jeg finner ikke ut hva som er problemet.

Alt er riktig montert, og bruker jeg håndbrekken er bremsekraften lik på begge sider, altså er det ikke bremsene sin evne til å bremse som er problemet. Det er heller ikke luft i systemet, og jeg finner ingen lekkasjer eller skader på rør og slanger. Bremserøret som ble skiftet ble skiftet på motsatt side.