Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Fortjener Arbeiderpartiet å bli kalt Quislinger?

62 stemmer

1. 1. Quisling betyr landssviker, noen som jobber for og legger til rette forholdene for en okkupasjonsmakt. Som hovedansvarlig for at Oslo om få tiår får muslimsk flertall fortjener Arbeiderpartiet å bli kalt "Quislinger"?

• Ja, den tittelen har de fortjent.
      11
    • Jeg er mot deres innvandringspolitikk, men synes det blir for drøyt å kalle dem det.
      28
    • Neida, dette vil gå så bra så.
      23

Anbefalte innlegg

Etter først å ha arbeidet ved den norske legasjonen i Moskva, og som nødhjelpsarbeider sammen med Fridtjof Nansen, var han statsråd og sjef for Forsvarsdepartementet i to Bondeparti-regjeringer fra 1931 til 1933. Den 17. mai 1933 stiftet han det nasjonalromantiske fascistpartiet Nasjonal Samling (NS) sammen med en gruppe menn, for det meste tidligere offiserer. Uoffisiell nestleder ble etterhvert Johan Bernhard Hjort.

Wikipedia om han. Ikke demokratisk valgt med andre ord...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Statsrådene er ikke demokratisk valgt... De er utpekt av regjeringssjefen SOM er demokratisk valgt.
Om det er direkte eller representativt demokrati så er det demokrati. Dette er flisespikking.

Min påstand var "Quisling ble også demokratisk valg" og det har jeg fullt belegg for.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble bondeparti-regjeringen han var med i ikke demokratisk valgt?

Er poenget ditt å sammenligne AP med Vidkun Quisling i perioden 1931-1933 burde du kanskje spesifisert det i innlegget siden ALLE oppegående mennesker forbinder han med okkupasjonen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Quisling også demokratisk valgt, men fortalte i likhet med Arbeiderpartiet ikke om sine undergravende planer.

Har du sett på fox news nå...?

conspiracy-theories-fox-news-demotivational-poster-1242352043.jpg

Lenke til kommentar

TV2 eies 50/50 av A-Pressen og Egmont...

A-Pressen eies av:

Telenor Media & Content Services AS 44.2%

Landsorganisasjonen I Norge 35.65%

A-Pressen AS 8.26%

Fagforbundet 4.08%

Institusjonen Fritt Ord 2.97%

Diverse Fagforbund Tilsluttet Lo 4.84%

Telenor er igjen eid 41,32% av ikke-statlige eiere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Min påstand var "Quisling ble også demokratisk valg" og det har jeg fullt belegg for.

"Han var forsvarsminister i bondepartiregjeringene Kolstad og Hundseid (1931–1933)."

-Wikipaedia

Øh... tror timingen er ganske relevant også. Quisling var altså offiser av yrke, og forsvarsminister i to år, 7-9 år før kuppforsøk etter invasjonen.

Når du sier at "Quisling ble demokratisk valgt" så er indisien at han ikke kuppet makten eller ble innsatt av tyskerne, men at det norske folk valgte ham til å representere oss under tyskerne, hvilket selvfølgelig ikke er tilfellet.

Fortjener AP å bli kalt Quislinger? Tja... det er å trekke det langt å påstå at de sviker landet sitt ved å ønske asylsøkere velkommen. Vi kan heller ikke holde politikerne våre personlig ansvarlig for kriminaliteten asylanter har begått når det er det norske folk som stemmer dem frem, og som også betaler prisen.

Folk får de myndighetene de fortjener. Breivik mente han hadde alle løsningene og ville "redde" oss ifra oss selv. Det er gjerne sånn voldelige ekstremister tenker.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Denne diskusjonen viser bare hvordan enkelte folk argumenterer. Det er rett og slett så utilstrekkelig på alle nivåer, men jeg gjør faktisk en liten innsats for å rydde opp i det.
Ja, prøv absolutt å fortelle oss hvor åpent og ærlig Jens Stoltenberg har argumentert for islamiseringen han er hovedansvarlig for så vi kan få noe å le av.
Lenke til kommentar

Robertaas, du mener tydeligvis at AP, og ved det antar jeg at du også mener Jens Stoltenberg, bør sammenlignes med Quisling. La meg minne om at Vidkun Quisling den 24. oktober 1945 ble henrettet ved skyting på Akershus festning.

Mener du det samme bør gjøres med Jens Stoltenberg?

Endret av Salvo
Lenke til kommentar
Breivik mente han hadde alle løsningene og ville "redde" oss ifra oss selv. Det er gjerne sånn voldelige ekstremister tenker.
Jeg kjenner til et politisk parti som har som har en lang tradisjon å mener de vet bedre enn folk og må redde dem fra seg selv. Mener du det gjør Arbeiderpartiet til voldelige ekstremister? ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Argumentasjonen din er uredelig. Den kan sammenlignes med utsagnet, jorden er ikke rund i en diskusjon om hvorvidt jorden er rund eller flat.

Vi vet godt at jorden ikke er en perfekt kule. Allikevel er utsagnet i den konteksten feil.

Ditt utsagn om at Quisling ble demokratisk valgt er like uærlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Robertaas, du mener tydeligvis at AP, og ved det antar jeg at du også mener Jens Stoltenberg, bør sammenlignes med Quisling. La meg minne om at Vidkun Quisling den 24. oktober 1945 ble henrettet ved skyting på Akershus festning.

Mener du det samme bør gjøres med Jens Stoltenberg?

Om du spør om min personlige mening så er jeg mot vold og ikke reversible straffer. Jeg er også rasjonell så jeg ser at terrorhandlinger til personer som Breivik kun har den motsatte effekten av den han ønsket.

Vi må nok nøye oss med at historien dømmer Arbeiderpartiet som hovedansvarlig for både å lage og å ødelegge det norske velferdssamfunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...