Gå til innhold

Uten jobb!

Mr. Man

Anbefalte innlegg

Jeg er da 18 år, har gått 1 år på bygg og anlegg, fullførte året men ikke med bygg og anlegg faget, fikk 2 i matte og naturfag, så det året fikk jeg ikke fullført. I fjor begynte jeg på folkehøgskole, gikk bare et par månededer før jeg slutta. Så det siste året jeg har fullført blir da 10'ende klasse på ungdomsskolen, men jeg har aldrid likt skole. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre i fremtiden, men akuratt nå bor jeg hjemme med foreldrene mine og de er altså helt imot at jeg er bare hjemme og " slenger ". så jeg må nok flytte hjemmefra snart vist jeg skal fortsette å ikke gå på noe skole/jobb. Etter at jeg slutta på folkehøgskole tok jeg kontakt med NAV angående at jeg ikke var på skole/jobb, og de vi kom fra til at jeg likte mest service og samferdsel linjen, og at vi da måtte prøve å få noe jobb/skolegang der, men det har altså ikke skjedd noe, mest forde at jeg ikke er noe interessert i å gå på noe skole/ prøve noe ut.

Men jeg tenker altså nå vist jeg må flytte ut hjemmefra hva jeg kan/burde gjøre.

Hva er mulighetene med NAV, har hørt at man kan få 6,000 kr i måneden vist man er uten jobb til husleie,mat osv.

Dette har ikke så mye med skole å gjøre, men jeg gidder ivertfall ikke å gå på noe skole mere.Men vist jeg da skal flytte ut hjemmefra så må jeg neste vite hva jeg skal gjøre.

Men når jeg er på skole f.eks så er det så SYKT skjedelig, siste årene når jeg gikk på skole skulka jeg mye osv. Når det kommer til jobbing og sånt så tenker jeg at det er ganske vanskelig å komme seg opp om morningen osv, og jeg vet ikke ennå hva jeg kunne tenke meg å jobbe med.

Så jeg tenker da er det noe mulighet for meg å finne en plass å bo og derretter få penger på et vis til husleie/mat osv?

Jeg kunne ivertfall ikke tenke meg en jobb akuratt nå, kan nok si at jeg er slapp, tror ikke jeg har noen sykdommer eller den slags, men jeg når jeg var på utplassering på ungdomsskolen osv så hadde jeg ganske mye angst når jeg kom på jobb :/ jeg takler det rett og slett ikke.

Jeg kan da si at jeg bruker mesteparten av tiden min forran pcen, men er altså nå nesten tvunget og flytte hjemmefra pga " slappheten ". Men situasjonen er sånn som den er nå.

Ble et litt rotete inlegg, men håper på noen svar

Endret av Mr. Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å skaffe deg en jobb som involverer nattarbeid?

Jeg har tenkt litt på det, men jeg vet ikke helt hvilken jobb det kunne vært da.

Men jeg kunne godt tenkte meg å prøve ut en nattejobb.

Jeg kan da si at jeg er våken mye om natten og sover dagene nesten helt ut.

Endret av Mr. Man
Lenke til kommentar

Prøv som vekter? Du trenger kun å ta trinn 1 som er på noen få dager (3 dager hvis jeg husker riktig, i regi av securitas), så kan du få jobb og bli ferdig med trinn 2 og 3 hos de du jobber hos, så er du fult ''utdannet'' vekter. Er også mulig å lage seg en karriere, altså ''klatre oppover''.

Tror ikke jeg passer meg helt inn i den Vekter " rollen " :/

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg passer meg helt inn i den Vekter " rollen " :/

Så lenge du ikke er konfronteringssky så kan du passe. Det er veldig varierende arbeid med mange forskjellige oppgaver.

Det å begynne med noe spennende som motiverer deg kan forresten gi deg mer ''energi'' til å gjøre ting du ikke trodde du kunne.

" konfronteringssky " kan nok si at jeg mangler litt selvtillit :/

Kan nok si at i mangen situasjoner så går jeg rett og slett vekk fra stedet/situasjonen pga at jeg ikke " tør " å snakke med vedkommende eller være der vist du skjønner hva jeg mener.

er også veldig mye inne pga at jeg ikke " tør " å gå ut.

Har heletiden en følelse av angst når jeg er ute :S

Endret av Mr. Man
Lenke til kommentar

Kan nok si at i mangen situasjoner så går jeg rett og slett vekk fra stedet/situasjonen pga at jeg ikke " tør " å snakke med vedkommende eller være der vist du skjønner hva jeg mener.

Da er det enda viktigere for deg å finne noe som du er interessert i og som kan være motiverende.

Lenke til kommentar

Da er det enda viktigere for deg å finne noe som du er interessert i og som kan være motiverende.

Det er hovedsaklig fordi at jeg har ikke noe sterkt selvbilde og at jeg har en god del kviser.

Forelderene mine vet egentlig ikke så mye om dette, men er fordi at jeg ikke har et så bra forhold til dem.

Endret av Mr. Man
Lenke til kommentar

Har egentlig vært sånn de siste 4 årene. Vet ikke hva jeg skal ta meg til i fremtiden jeg :S'

Har egentlig vært sånn opp gjennom årene at jeg ikke har sagt ifra om problemer jeg har hatt, men jeg er bare sånn, snakker ikke om alt til alle

Endret av Mr. Man
Lenke til kommentar

Jeg ville anbefale deg å snakke med rådgiveren på skolen som du hører til. Du ville faktisk kunne få noe ut av det, om ikke annet råd om hvem du bør prate med.

Har egentlig hatt en liten prat med de, men var mest om hvilken linje som passer meg osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...