Gå til innhold

Hva er bibelen?

Anbefalte innlegg

Det jeg skrev om scientology skyldtes lite søvn. Var veldig borte i hue så det ble litt kluss. Bare for å skrive så du ser hva jeg faktisk mener; Altså, jeg angriper ikke bibelen, ok, kanskje den betyr mye for noen. Men at den betyr så mye i Norge, er jo latterlig. Mens Koranen er folk lei, ingen som tør å se stygt på den, da ender det med steining i guds navn. Et første steg kan være å skille stat og kirke. (Ja, diskusjonen blir dratt over på noe helt annet). Men det jeg sier da, i omformulerte ord er at Bibelen er hokus pokus. Noen tror ikke på dette hokus pokuset, mens noe gjør det. Men akkurat som vitenskap som de kristne tar avstand fra føler jeg vi må HVERTFALL ta avstand fra bibelen. Skjønner du hva jeg sier? Om jeg skulle beskrevet kristne, så ser jeg desperate mennesker som har behov for svar, svaret de velger å slutte seg til er en gammel mann som bor på skykanten med stokk som har skapt vår vakre Verden.

Noe jeg kanskje har glemt å sette inn her er hvorfor er det ingen i norge som sier noe? ER folk redde? Eller er jeg en tilbakestående uviten atheist?

Jeg er ikke redd for å se stygt på koranen, selv om jeg sjelden gjør det. Jeg har den også. Den og bibelen ligger på toppen av hver sin hylle i bokhyllen (likt nivå også faktisk).

Det er forskjellig når du skal lese koranen og når du skal lese bibelen. Den ene leser du med et lukket sinn, den andre leser du med et åpent sinn. Sånn vil du luke bort det ugudelige, og ta til deg det guddommelige.

Skille kirke/stat ser jeg ikke hvorfor du trekker inn, det blir en helt annen debatt.

Han tror dette vil ødelegge for kirken og den kristne troen. Men kirken blir bare sterkere av å ikke bli diktert av den ugudelige Jens. Stem Demokratene neste valg, og de vil styre kursen i riktig retting sammen med FrP. Dersom folk nå satser på FrP og Demokratene, så kan vi få gjeninført kristendommen, den sanne lære i skolen igjen. Da kan vi gi trosopplæring til barn fra barndommen av i felleskolen, slik at de da vil ha lettere for å tro på Jesus og hans budskap om kjærlighet.

Det er veldig få kristne som tar avstand fra religion. De fleste tror på begge deler uten problemer, noen kristne tar avstand eller ser på deler av det bare som teorier som ikke er sanne. Det er mye grått mellom svart og hvitt...

Jeg tar sterk avstand fra religion. Religion villeder folk fra den sanne tro: Jesus. Jesus er ingen religion, han er Gud. :) Det finnes religiøse kristne, men de er åpne for at for eksempel koranen kan inneholde Guds ord, og de er villige til å samtale med de grusomme muslimene. Verdens terrorister som ønsker å overta og fordrive den kristenheten, og som stadig forsøker å lede mennesker bort fra Gud og til avguden Allah....

Hvorfor skulle noen i Norge si noe i forhold til dette. De fleste i Norge er kristne og de fleste av dem igjen er veldig "grå" kristne...

Men flere og flere vender seg stadig bort fra kristendommen, og den sunne lære.

I dag er Norge på andre plass, og Sverige på førsteplass når det kommer til befolkningens manglende tro på Gud. Gudstroen er altså mye mindre her i nord enn hva den er ellers i verden. Djevelen har lagt ut falske spor som de ugudelige og kritiske gudsspottende mennesker finner når de forsøker å finne spor i naturen for å på en ullen måte forsøker å "viske ut" guds eksistens. Selvsagt er dette å feile stort.. Alle som tror på Gud, og som er bevisst hans eksistens, tror fordi de kjenner hans nærvær, og hører hans røst. Djevlen har lagt ut massevis av fosieler og sånt, for å villede mennesker. Disse har han hentet etter at Gud har testet ut forskjellige arter, og deretter skapt mennesket, som en perfekt blåkopi av seg selv. (Jf. GT) Mennesket er skapt uten feil og mangler. Det er intet feil ved skaperverket, og når vi ser hvordan vi ser ut, så ser vi også at det står en intelligent skaper bak det hele.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å tro på Jesus er også en religion, det kalles kristendommen. At du forfekter at det er sannheten forandrer ikke det faktum at det er en religion.

Jeg leser både koranen og bibelen med åpent sinn...

Demokratene bør ikke komme til makten. Da vil jeg heller ha DLF eller FrP og jeg misliker sistnevnte sterkt og vil påstå at jeg hater førstnevnte...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes mange typer kristne, akkurat som det finnes mange typer ateister...

Så hvordan ser du forresten på Jehovas Vitner, er de kristne?

Jehovas vitner er avgudsdykere. De anerkjenner ikke Jesus Kristus som Gud selv. De sier han bare er et sendebud... De er vranglærere av verste sort. Da tar jeg med i beregningen at de faktisk går så langt som å, gå sammen to og to og oppsøke folk for å spre sin vranglære og forgifte menneskets sinn med sine vrengebilder av Guds ord. De har til og med laget sin egen bibel, og byttet ut Gud, med avguden Jehova.

Lenke til kommentar

Å tro på Jesus er også en religion, det kalles kristendommen. At du forfekter at det er sannheten forandrer ikke det faktum at det er en religion.

Jeg leser både koranen og bibelen med åpent sinn...

Demokratene bør ikke komme til makten. Da vil jeg heller ha DLF eller FrP og jeg misliker sistnevnte sterkt og vil påstå at jeg hater førstnevnte...

Religion er menneskets vei til Gud, men Jesus er Guds vei til mennesket. Ingen religion kan frelse eller gi deg evig liv, men Jesus kan!

Ta en titt på denne siden

Her står det at:

Jesus må ikke reduseres til en religion. Eller til en filosofi eller et knippe tradisjoner. Heller ikke blandes med andre religioner og ideologier. Nøkkelen er å la Jesus være den eneste kilden man lever ut fra.

Les også boken: Gud gjør ingen religiøs. Dette er anbefalt lesestoff dersom du ønsker å komme nærmere den kristne Gud.

Endret av fabeljohn
Lenke til kommentar

FrPere og demokrater er skikkelige kristne. Det har mange ganger kommet politikere fra FrP inn i vår menighet, og talt til oss kristne. FrP og Demokratene er de partiene som vil sørge for at Guds rike vil bli enda rikere... :) De fattige har seg selv og takke... Disse er avgudsdyrkere som ikke fortjener noe å leve for... Hvorfor skal disse fattige snylte på pengene til de rike?

De fortjener jo å leve i fattigdom....

Lenke til kommentar

Nå vet jeg faktisk ikke om jeg skal ta deg seriøst eller som troll, med tanke på at du ble laget i natt...

Jeg ble laget i natt? Jeg er et troll?

Tror du virkelig på troll?

Det å tro på troll, er avgudsdyrkning det også... Men du kan da ikke for ramme alvor tro at det sitter et troll å skriver dette?

Lenke til kommentar

Jehovas vitner er det mye kontrovers om er kristne eller ikke, men jeg skal ikke ta det her. Poenget mitt er at det er mye mellom Fundamentalist og ateist...

Så kommer det latterlige southpark eksempelet. Hva om vi faktisk bøyer og bender mere enn vi faktisk trenger? Hva om ting er enklere enn vi tror? En ting jeg har merket er at det er ingen som har rett til å stille kritiske spørsmål til Kristendommen, til islam. Da er du en meget ond person, da er djevelen inne i deg og trekker sine tråder. Alt jeg gjør er å dele mitt syn med dere, så jeg kan ta en titt og se om det er noen der ute som er enig.

Jeg er bare overbevist om at mennesker har et stort behov for å tro på ting. Mange er nesten desperate på svar. Bibelen er en form for svar. Akkurat som koranen som er et annet svar. Vi er faktisk så desperate at vi er villig til å tro på hva som helst.

Det er mange som også sier at det er mange gode poeng og verdier i kristendommen. Men hvem har sagt at disse verdiene oppsto av religiøse sammenheng? At vi ikke skal stjele, være voldelige er for meg human oppførsel. Så lenge vi hadde levd etter enkle humane regler som at alle mennesker har lik verdi. Her hadde den gyldne regel vært sentral også.

Har forresten også lest om atheister. Er en del forskjellige typer atheister. Vi har de typene som mener at religion har skyld i alt. Her er jeg uenig, er vår grådighet som for eksempel er skyld i plyndring. Men jeg mener fortsatt at religion har alt for mye å si på hverdagslig basis. Jeg mener det kommer til en privatsak om en person er kristen eller ikke. Ikke verdagslig. (Nå blir saken dratt helt over) men når religion er kommet så langt at faktisk folk går kledd som et spøkelse har grensa gått. (Snakker ikke om skaut) men burka. Har mange gode saklige argumenter mot burka, en annen regel som vi kunne hatt er "Alle har rett til å tro på hva de vil, så lenge ikke andre mennesker blir påvirket".

Folk ser en bok som løser problemer.

Jeg ser en bok som skaper problemer.

Lenke til kommentar

De mener nå at de har rett da, du mener at du har rett. Jeg ser ikke at noen av dere har beviser for noen av delene...

Nettopp. Vi står bare på hver vår side, og hevder vi har rett. :)

Alle de forskjellige kristne retningene, har forskjellige måter å argumentere på, og tolke ting på. Og selvsagt vil den kristne du snakker med, hevde at det er han som har rett. =)

På samme måte vil en ateist også påstå at det er han som har rett, og sånn går det i det uendelige. :)

Lenke til kommentar

De mener nå at de har rett da, du mener at du har rett. Jeg ser ikke at noen av dere har beviser for noen av delene...

Alle de forskjellige kristne retningene, har forskjellige måter å argumentere på, og tolke ting på. Og selvsagt vil den kristne du snakker med, hevde at det er han som har rett. =)

På samme måte vil en ateist også påstå at det er han som har rett, og sånn går det i det uendelige. :)

Hovedforskjellen er at atheisten vil følge det som er logiskt. Det du tenker på er en atheist som sperrer alt ute og nekter å høre. Jeg snakker om en person som tar imot det kristne med et åpent sinn. Gud har ingenting med dette å gjøre. Å tro på gud er en helt annen ting enn å tro på kristendommen "Den riktige veien til gud". Du måte tenke litt utenfor boksen.

Du kan ikke tenke slikt:

De mener nå at de har rett da, du mener at du har rett.

Slikt burde man tenke(Som jeg mener man skal se på saken):

En Kristen tror på noe som ikke kan bevises i det hele tatt, en atheist tror på noe som delvis kan bevises og den dag i dag utforskes.

Religion er basert på autoritet, mens vitenskap er basert på observasjon og grunnlag. Vitenskap vinner, for det virker. En vis mann sa en gang dette.

Endret av Guderstor
Lenke til kommentar

Hovedforskjellen er at atheisten vil følge det som er logiskt.

Kan du please bruke det norske ordet? Blir helt satt ut her... Atheist... :)

Det norske ordet er 'Ateist'. Ikke med 'th'...

Forskjellen på ateisten og den kristne, er at den ene tror på gud og den andre ikke tror på gud. Det er innen sammenheng med begrepet "ateist" og det å følge logikk... En kristen kan fint følge det som er logisk. Man følger det man selv syntes er logisk... Det er mye du som ateist kan si og mene som inneholder logiske brister...

Det du tenker på er en atheist som sperrer alt ute og nekter å høre. Jeg snakker om en person som tar imot det kristne med et åpent sinn.

Gjør du det? Det virker jo ikke slik... =)

Tar jeg det du sier med et åpent sinn her inne? Nei... Jeg har hele tiden i bakhodet at du tar feil. Og at du er på ville veier. Sånt gjør vi kristne underbevisst hele tiden, selv om de fleste ikke sier det høyt. =)

Gud har ingenting med dette å gjøre. Å tro på gud er en helt annen ting enn å tro på kristendommen "Den riktige veien til gud".

Så du lager deg opp en annen definisjon av Gud en den opprinnelige utgaven?

Gud er Gud. Gud åpenbarer seg i bibelen. Bibelen er historisk korrekt, og alle mennesker som er beskrevet der, har eksistert, og de har også gjort alt det som står der. :) Det er tross alt øyenvitneskildringer, av folk som stod å så på disse miraklene med egne øyne. Slike mirakler skjedde før, men de skjer ikke i dag. Dersom du tror på dette, og ikke bare avviser alt som står der som ren fiktion, så er du i sannhet en troende. Du tror at folk før i tiden kunne se overnaturlige begivenheter, og at de kunne gjengi disse ordrett mange hundre år i ettertid. :)

Du måte tenke litt utenfor boksen.

Du kan ikke tenke slikt:

De mener nå at de har rett da, du mener at du har rett.

Men gjør de ikke det? Alle står jo standhaftig på hver sin side og mener de har rett?

Ateister har slått fast den sannheten om at Gud ikke finnes, mens kristenheten har slått fast den sannheten om at Gud finnes. Hvorfor skal man forresten bli fristet til å tro at Gud ikke finnes, dersom man ved å tro, har større sjans til å komme til et bedre sted etter døden enn om man ikke tror? Jeg er klar over at jeg er svært subjektiv her nå. Og jeg klarer ikke å se en mellomting som det for eksempel en gnostiker gjør. En gnostiker vil si at: Gud finnes som et ord og et uttrykk, og at Gud er alt det mennesker legger i begrepet Gud... Hvordan kan gnostikeren si dette? En agnostiker påstår at det er umulig å si om gud finnes eller ikke, og at det ikke kan bevises eller motbevises. Hvem av disse har rett? Har ateisten mer rett en disse gruppene når han eller hun påstår at Gud ikke finnes?

Slikt burde man tenke(Som jeg mener man skal se på saken):

En Kristen tror på noe som ikke kan bevises i det hele tatt, en atheist tror på noe som delvis kan bevises og den dag i dag utforskes.

Akkurat. Det er slik du definerer ateist. Og det å være en ateist. Du beskriver altså her din egen ateisme. Andre ateister kan tro på alt mulig rart. En ateist kan tro på gjenfødsel, han kan tro på ånder, og spøkelser, og troll, og så videre. Begrepet ateist betegner bare en som mangler troen, på gud, eller som mangler ideen om gud. (Nå går det jo ikke ann å mangle dette da det er medfødt, men sånn er det)

Lenke til kommentar

Dersom folk nå satser på FrP og Demokratene, så kan vi få gjeninført kristendommen, den sanne lære i skolen igjen. Da kan vi gi trosopplæring til barn fra barndommen av i felleskolen, slik at de da vil ha lettere for å tro på Jesus og hans budskap om kjærlighet.

Hvis Kristendommen går veien gjennom forskningen så kan den kanskje til slutt bli lært som den sannheten den evt. er. Inntil da, så har ikke Kristendom noe mer eller mindre grunnlag for å påstå at det er noe mer hold i den enn alle andre religioner og eventyr.

Dvs. hvis du faktisk baserer deg på noe slikt som Bibelen, så er det ganske mye som taler imot at det er noe som helst sannhet i det, og da kan den få en lavere score enn visse religioner og eventyr som f.eks. ikke påstår at alt liv ble til i løpet av få dager for noen tusen år siden.

Endret av KarlRoger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@ fabeljohn.

Takk for at du får kristne til å fremstå som idioter...

Du komer med null relevant informasjon, du bare kommer med masse dømmende kommentarer som: Du er styrt av den onde! Jeg synes det er bra at kristne ytrer sin stemme, men din stemme er alt for mye preget av et lukket kristensamfunn, hvor du ikke har tatt innover deg evnen til å forstå andres tankegang.

Og ja, jeg er kristen.

Lenke til kommentar

Dersom folk nå satser på FrP og Demokratene, så kan vi få gjeninført kristendommen, den sanne lære i skolen igjen. Da kan vi gi trosopplæring til barn fra barndommen av i felleskolen, slik at de da vil ha lettere for å tro på Jesus og hans budskap om kjærlighet.

Alle i dag skjønner at noe slikt blir det samme som å tvinge tro på folk og at folk ikke er så dumme at de ville gått med på dette i dag, det ville endt i at folket hadde kastet regjeringen på gata... Så det ville jo vært artig å sett om FRP eller demokratene hadde turt å prøve... :) Tror ikke det ville stoppet der heller, for jeg tror lykte stolpene ville vært fulle av prester og andre religiøse mørkemenn som hadde fått gratis billett til Jesus kjærlighet på forskudd om de hadde forsøkt noe slikt. I dag er det ingen fornuftige mennesker som ville hatt ungene sine indoktrinert med religiøse påstander, så dette må du nok se langt etter fabeljohn...

Jeg har personlig "konfirmert" lærinnen til min eldste sønn for noen år siden når hun i sin ignorante kristenhet trodde at hun kunne tvinge skole klassen sin ned i kirken før jul fordi de ville ha "godt" av å høre om påstandene om jesus fra den stats betalte trollmannen som preker påstander der og det endte med at hele propaganda turen ble avlyst for alle elever da rektor var MER enn enig med meg i at religionsfrihet også vil si frihet FRA religion og at de som ville høre på påstandene kunne gjøre dette etter skolen, så dette kan du ta helt med ro fabeljohn, det kommer ikke til å skje. Storhets tiden til kristendommens påstander er definitivt forbi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...