Gå til innhold

Anbefalinger på hodetelfon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpt meg Koss porta pro nå og må si jeg er impoert over bra lyd alså :yes:

 

Men jeg fant ut en annen ting.

 

Det har VELDIG mye å si hvor du tester hodetelefonene.....

 

Kjøpte meg en "billig" lomeradio....den regelrett SUGDE

 

Det ble heller ikke det helt store WOW intrykket da jeg prøvde den på en discman heller, men ble skikkelig imponert da jeg prøvde den på pcen.

 

Fikk 60 mnd`s garati, men det står jo livstidsgaranti på`n....har det noe å si?

Lenke til kommentar
Kjøpt meg Koss porta pro nå og må si jeg er impoert over bra lyd alså :yes:

 

Men jeg fant ut en annen ting.

 

Det har VELDIG mye å si hvor du tester hodetelefonene.....

 

Kjøpte meg en "billig" lomeradio....den regelrett SUGDE

 

Det ble heller ikke det helt store WOW intrykket da jeg prøvde den på en discman heller, men ble skikkelig imponert da jeg prøvde den på pcen.

 

Fikk 60 mnd`s garati, men det står jo livstidsgaranti på`n....har det noe å si?

 

Koss Sporta/Porta Pro o.l. har livstidsgaranti uansett hva butikken din sier, det er ikke 12mnd, 24mnd eller 60mnd - Det er livstidsgaranti!

Lenke til kommentar

Skulle jeg bytte ut mine krem gode Sennheiser hadde det blitt med Koss Porta Pro, de er liksom litt greiere å ha "on the road".

 

Viktig å tenke på mobilitet og konstruktsjons kvalitet, selv om det selvklart er lydbilde som teller mest.

 

Men gå innom en plass og prøv noen med spilleren din. Høretelefoner varier på lydkvalitet, det kommer også ann på lydkilden, f. eks signal styrke, spekteret i lydbilde osv.

Lite vits med høretelefoner som spiller 35k hvis spilleren har 20k på utgang bl.a. Kommer også ann på musikken du hører på, noen er konge på tekno, men suger på klassisk. (Håper du ikke hører på klassisk, men det er noen som lider av Clock Work Orange syndromet også..)

 

Lykke til uansett. Husk, smaken er som baken, delt.

Lenke til kommentar
Betal heller 750 for koss portapro du vil ikke angre.Ingen bedre i den

prisklassen.

 

Tja, kan jo alltid diskuteres, prøv noen sennheisere i samme prisklasse, eller kanskje beyerdynamic, skal visstnok være veldig bra, men har ikke prøvd noen selv.

 

AtW

 

Sennheiser blir ikke like bra som koss før du nærmer deg en prisklasse på rundt 1500-2000. Der er derimot Sennheiser overlegen det meste. :)

 

On topic: Koss UR-40 eller PortaPro definitivt...

Lenke til kommentar
Betal heller 750 for koss portapro du vil ikke angre.Ingen bedre i den

prisklassen.

 

Tja, kan jo alltid diskuteres, prøv noen sennheisere i samme prisklasse, eller kanskje beyerdynamic, skal visstnok være veldig bra, men har ikke prøvd noen selv.

 

AtW

 

Sennheiser blir ikke like bra som koss før du nærmer deg en prisklasse på rundt 1500-2000. Der er derimot Sennheiser overlegen det meste. :)

 

On topic: Koss UR-40 eller PortaPro definitivt...

 

Som sagt, kan alltid diskuteres, mulig du har rett, har ikke hørt så mye på lavere prisklasse-sennheisere.

 

Og til poster over, Grado sr60 er bra saker det, men ligger litt utenfor den prisklassen vi snakker om her.

 

AtW

Lenke til kommentar
Betal heller 750 for koss portapro du vil ikke angre.Ingen bedre i den

prisklassen.

 

Tja, kan jo alltid diskuteres, prøv noen sennheisere i samme prisklasse, eller kanskje beyerdynamic, skal visstnok være veldig bra, men har ikke prøvd noen selv.

 

AtW

 

Sennheiser blir ikke like bra som koss før du nærmer deg en prisklasse på rundt 1500-2000. Der er derimot Sennheiser overlegen det meste. :)

 

On topic: Koss UR-40 eller PortaPro definitivt...

 

ville vaert forsiktig med å kalle UR-40 direkte bra :

Lenke til kommentar

Og nå går du i butikken og prøver de ulike forslagene du har fått ovenfor. Å kjøpe hodetelefoner uten å prøve de, er som å kjøpe sko uten å prøve de. Hodet med ører er forskjellig fysisk, så alle hodetelefoner passer ikke like bra. Hørselen er også forskjellig fra person til person. Ta gjerne med deg den type musikk du hører mest på, slik at du hører om musikken låter slik du er vant til (eller bedre).

Lenke til kommentar
Og nå går du i butikken og prøver de ulike forslagene du har fått ovenfor. Å kjøpe hodetelefoner uten å prøve de, er som å kjøpe sko uten å prøve de. Hodet med ører er forskjellig fysisk, så alle hodetelefoner passer ikke like bra. Hørselen er også forskjellig fra person til person. Ta gjerne med deg den type musikk du hører mest på, slik at du hører om musikken låter slik du er vant til (eller bedre).

 

Det er nok en god ide :yes: . Leste ett eller annet sted i forbindelse med en test av høretelefoner; "så mange kan ikke ta feil". Det er selvfølgelig skrevet om Koss portapro.

 

Og etter å ha prøvd de i går, må jeg si jeg ble mektig imponert. Hvilken dybde, og hvilket trøkk. Prøvde den til litt ulike typer musikk, og jeg må si at den satt som et skudd uansett. Prisen var kr 649 hos elkjøp. Ser den selges noe rimeligere i enkelt nettbutikker, men man skal jo betale porto i tillegg. Dessuten er 30-dagers garantien til elkjøp genial.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...