Rabb3rn Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Skal kjøpe meg PC nå å skal da ha en AMD 955 BE prosessor og et Asus M4A87TD Evo hovedkort. Og lurte på hvor høyt dette kan klokkes av en nybegynner. Kan jeg oppnå f.eks 3,5GHz stabilt? Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 http://www.anandtech.com/show/2754 ? Lenke til kommentar
Rabb3rn Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Tusen takk, ser at 3,8GHz var max med core volt. Men core volt er det som er fra fabrikk eller? Men hva er det de endrer for høyere GHz? Lenke til kommentar
Cashplay Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 For å endre frekvensen øker man enten DRAM frekvens eller multiplier, jeg vil anbefable at du setter multiplier på ca. 14x og dram på rund 263, da kommer du opp på en respektabel 3,6GHz. Sett også opp volt med ca. 0.20V om du ikke knuser garantien med det. Ettersom 955 BE har ulåst multiplier skal det gå greit å få den til 3.6GHz på luft Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Her i huset kjører 955 BE på 3,8 fint på luft. Eneste som er endret er at jeg har satt opp multiplier. Har ikke prøvd å dra den lenger. Følte meg rimelig fornøyd med 3,8 egentlig. Og siden det bare er stockvifte så har jeg ikke lyst til å endre volten før jeg har noe bedre kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå