Gå til innhold

Laste ned quicktime

Anbefalte innlegg

Her er en case jeg har møtt flere ganger, med ulike pc`er og ovenfor nedlastning av ulike programmer, idag ved nedlastning av programmet quicktime:

1.Jeg går inn og trykker på en video jeg vil se (videoen om Iphone4 på apple.no), og får opp en beskjed om at jeg må laste ned programmet quicktime for å kunne spille av denne videoen, med en link til hvor jeg skal gjøre det.

2.Jeg følger linken og trinnene som står beskrevet, og etter noen minutter har jeg lastet ned programmet. Det står at nedlastningen er fullført, jeg har quicktime ikonet på skrivebordet og alt virker såre vel.

3.Jeg går inn og trykker på samme video jeg vil se (videoen om Iphone4 på apple.no), og får opp en beskjed om at jeg må laste ned programmet quicktime for å kunne spille av denne videoen, med en link til hvor jeg skal gjøre det.

Med andre ord gir datamaskinen meg nå motstridende meldinger: at jeg har lastet ned programmet quicktime og at jeg ikke har lastet ned dette programmet.

Hva er logikken og forklaringen bak dette? Jeg har opplevd nøyaktig samme scenario med andre videovisningsprogrammer. Hvordan løser man dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det holder ikke bare å laste ned QuickTime. Det må installeres også.

Jeg kan ikke se noe om at du faktisk har installert QuickTime.

Det er antakelig bare å dobbeltklikke på QuickTime-ikonet du har fått på skrivebordet, så går installasjonsprosessen av seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...