Gåvekk123 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 hvordan kan jeg koble min ps3 til datan min slik at jeg får nett? sitter på hytta og får akuratt nett på datan men ikke på ps3'n bruker wifi tilkobling Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Regner da med du ikke har wifi eller wifi-adapter til PS3. 1. Jeg TROR du kan bruke en krysset nettverkskabel direkte fra PC til PS3, og dele internettilgangen fra PC. 2. Jeg TROR du kan koble begge deler til en switch/ruter og dele internettilgangen fra PC. Nåja, er ganske sikker på dette. Du kan IKKE bruke en vanlig ukrysset kabel uten ruter/switch mellom. Endret 6. august 2011 av srbz Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Snakker du om vanlig wifi (trådløst nettverk) eller mobilt bredbånd først og fremst? Noen folk blander disse to begrepene. Men joda i uansett tilfelle er det mulig å share internett-tilgangen fra en PC. -Stigma Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Ja, jeg glemte å spørre hvilken tilkobling du har (ADSL/mobilt bredbånd/radio/noe annet)? Har du mobilt bredbånd finnes det endel rutere som støtter direkte tilkobling av USB-modem (støtten kan variere avhengig av modell på modem og ruter, sjekk dette i forkant). Kanskje finnes det også tredjepartsrutere med innebygget 3G-modem, men dette kjenner ikke jeg til (rettelse: her er fem stk). I praksis blir da løsningen svært lik ICE sin MBB-ruter, altså slik at du kan dele en tilkobling mellom flere maskiner via WLAN, eller via ruterens kabel-LAN-porter (typisk fire-fem slike på en ruter). Denne løsningen krever da ikke at PC må være skrudd på for at du skal bruke internett på din PS3, noe de andre foreslåtte løsningene gjør. Her har du en liste over endel rutere med støtte for mobilt bredbånd, både via USB og med innebygget modem. Endret 6. august 2011 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå