Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble ps3 til pc og få nett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner da med du ikke har wifi eller wifi-adapter til PS3.

1. Jeg TROR du kan bruke en krysset nettverkskabel direkte fra PC til PS3, og dele internettilgangen fra PC.

2. Jeg TROR du kan koble begge deler til en switch/ruter og dele internettilgangen fra PC. Nåja, er ganske sikker på dette.

Du kan IKKE bruke en vanlig ukrysset kabel uten ruter/switch mellom.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ja, jeg glemte å spørre hvilken tilkobling du har (ADSL/mobilt bredbånd/radio/noe annet)?

Har du mobilt bredbånd finnes det endel rutere som støtter direkte tilkobling av USB-modem (støtten kan variere avhengig av modell på modem og ruter, sjekk dette i forkant). Kanskje finnes det også tredjepartsrutere med innebygget 3G-modem, men dette kjenner ikke jeg til (rettelse: her er fem stk). I praksis blir da løsningen svært lik ICE sin MBB-ruter, altså slik at du kan dele en tilkobling mellom flere maskiner via WLAN, eller via ruterens kabel-LAN-porter (typisk fire-fem slike på en ruter). Denne løsningen krever da ikke at PC må være skrudd på for at du skal bruke internett på din PS3, noe de andre foreslåtte løsningene gjør.

Her har du en liste over endel rutere med støtte for mobilt bredbånd, både via USB og med innebygget modem.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...