-Just-Me- Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Hei Vi har en 2 år gammel schæfer gutt som vi solgte for noen uker siden pga at jeg er i militæret og min mor syns det blir for vanskelig å holde beholde han. Han stortrives hos de nye eierne, de har masse natur der, går lange turer med han hver dag (noe min mor ikke alltid er i stand til grunnet konstant svimmelhet). Ikke noe problem. De har ikke hatt noe problemer med besøkende..så sant de er voksne. Så var det et av barnebarna deres hunden oppførte seg aggresivt mot. De sa han prøvde å angripe han, men ho hadde han i bånd. Dette er noe verken min mor eller jeg skjønner siden han har vokst opp med barn rundt seg og har alltid elsket alle barn. De tørr da ikke ha han lengre. Så kommer jeg til det jeg lurer på. Han passer jo da tydeligvis ikke som en familiehund, så lurer litt på å spørre Forsvarets hundetjeneste om "hjelp", rett og slett om de kunne vært interessert i en schæfer som vakthund eller hva som helst. Kan ikke tenke meg noe bedre for en sånn type hund. Beklager mye tekst. Min nabo som har jobbet i forsvaret i flere år syntes hvertfall at dette virket som en god idé. Noen andre som har vært borti noe av det samme? Endret 6. august 2011 av The Catalyst Lenke til kommentar
Flying Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hei! Har du vært inne på Tjenestehund.no og lest artikkelen Hundetjeneste i Forsvaret? Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Hei! Har du vært inne på Tjenestehund.no og lest artikkelen Hundetjeneste i Forsvaret? Hundene har tradisjonelt blitt anskaffet fra det sivile, ved at man har overtatt ”problemhunder”, hunder som har blitt ”til overs” og lignende. Dette markedet har blitt for lite forutsigbart og leveringssikkert, og man har i de siste 8- 9 årene gått stadig mer over til å avle på egne hunder. Dette har gitt bra resultater, og man har pr i dag produsert nærmere 100 individer, hvorav i underkant av 70 % har blitt godkjente tjenestehunder. Dette er utvilsomt veien å gå for å bli bedre i stand til å levere hunder med rett kvalitet og til rett tid. Liker ikke kalle hunden min for problemhund, men er nesten det han er.. Men absolutt en interessant artikkel, kommer til å prøve å kontakte dem Endret 6. august 2011 av The Catalyst Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Noen andre som også har andre gode tips å komme med forresten? Tar i mot alt jeg kan få Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 (endret) Hvis noen i forsvaret skal ta imot så tror jeg du har størst sjanse via heimevernet. Om forsvaret vil ta imot han kommer ikke ann på at han er "problem" hund. Men om han har de kvaliteter som en tjenestehund trenger. Men du kan jo alltids ringe FHSK (forsvarets hundeskole) og høre om de er interessert. Eventuelt om de vil ta en test på han(der de tester hunden sin personlighet). Hvis han passer inn så kan det jo hende de tar han inn i varmen. Litt usikker på alderen. Om han er for gammel eller ei. De fleste hundene vi hadde var 3-4 år (lært opp i det de skulle kunne). Jeg vet at den ene hunden vi hadde, var der fordi den var for aggressiv mot barn. Så det er jo en mulighet. Barn og hunder er sjelden er god match. Barn blir ofte for voldsomme mot hunder. Og da gjør hunden det eneste den kan for å forsvare seg. Hvis ikke forsvaret vil ha han. Så finnes det sikkert noen som vil ha han. Single eller par uten barn takker sikkert ja Endret 19. august 2011 av toy_man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå