madman88 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hei Er 21 år og aldri vært hekta på alkohol. Hvorfor liker jeg det ikke tro? Jeg har ingen grunn ,men det har liksom aldri slått meg helt å begynne å drikke ute og slikt? Har smakt på et par ting og av det så er det ingenting jeg kan fordra på noe måte? Fins det noe godt svar på dette Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Alle er forskjellige ... noen liker, andre gjør ikke. Det går jo an å prøve ut forskjellige smaker, blandevann osv til du får en smak du er ok med eller liker. Endret 6. august 2011 av Karina Hulesangerhule Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 De fleste i vennekretsen drikker når de får muligheten, mens jeg er helt motsatt Har noen smakt ØL med eplesmak ? Smaker det noe av det samme som vanlig ØL? Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Du prater vell om Cider. Det smaker som Brusen Mozell eller lignende, det finnes Pærecider og Eplecider. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Den ene eple cideren du får på sånn flaske til 20kr, smaker FARLIG likt mozell. Jeg sverger du kunne gitt den til en unge og de hadde ikke merket forskjell, er ikke SNEV av alkohol smak i den. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Ok. Men Cider generelt er ikke det mer for folk i ung alder? Får man også kjøpt dette ute? Men jeg tenkte mer på ØL med Eple/sitron smak også? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Personlig er ikke jeg et drikkemenneske, og synes alkohol som regel smaker dårlig, enten det er øl, vin, sprit, vodka eller andre ting. Øl kan jeg forøvrig ikke drikke i det hele tatt da jeg blir vanvittig kvalm og kaster opp i dager etterpå, selv etter små mengder. Jeg tror faktisk de fleste synes alkohol smaker under middels godt, men drikker det for å bli ruset, for å ha det gøy, for å være sosial, etc. Du har selvsagt ting som smaker bedre, f.eks. eplecider som er min "favoritt", men selv den har den karakteristiske alkoholsmaken som ødelegger for resten. Men det er jo ikke noe galt i å ikke drikke heller Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Tuborg har en med lime smak som de pleier å selge om sommeren, men den smaker jo fortsatt øl. Cider er nok ikke så sosialt akseptert om du er gutt nei, men det kommer jo ann på vennene dine og om du gir faen eller ikke. Jeg ville prøvd å bare vende meg til øl om jeg var deg, begynn å ta deg en i blant med nøtter eller noe salt ved siden av så blir det bedre. Eventuelt så kan du prøve å få deg noen drinks, Vodka og Redbull/brus/juice og Captain morgan med Cola er jo noen standarder som ikke smaker så mye alkohol, men du må jo være 20 for å kunne kjøpe det. Kan også anbefalle Fisher 21% som er ganske god selv om noen synes den blir en smule søt, den smaker nesten som Fishermens friend pastiller. Lykke til Endret 6. august 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Det er då ingenting som skal tilsei at det å lika alkohol er noko ein skal vera fødd til? Alkohol er ei gift for lekamen, og menneskjet er skapt med sansar retta mot å unngå gifter, ikkje lika dei. Anten no gifta heiter mygl, kaffi, eller alkohol. Derimot kan ein venja seg til det utrulege, og mange ser jo på alkohol som noko "tøft" dei "skal lika" som ungdommar. Jaja, så tvingar dei det i seg, ofte i uhorveleg mengd, og det vesle vitet dei har or seg. Etterpå vert dei vaksne, får vit - men er no van med alkohol og overtygd om at han høyrer med til eit fullverdig liv. "Alle andre" drikk jo.... Nett på same måten som dei er overtygd om at kaffi høyrer med - for alle andre drikk jo, og etter kvart har dei vent seg til den gifta sjølv og. Til slutt er utviklinga gått frå at alkohol er gift ein prøver å unngå til at alkohol er gift ein ikkje klarer å halda seg unna. Då har ein teke steget over til alkoholikar... Nett det same kan ellers like godt skje med mygl og kaffe, men her er bivirkningane langt mindre og sjuka difor mindre synleg. 4 Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Personlig er ikke jeg et drikkemenneske, og synes alkohol som regel smaker dårlig, enten det er øl, vin, sprit, vodka eller andre ting. Øl kan jeg forøvrig ikke drikke i det hele tatt da jeg blir vanvittig kvalm og kaster opp i dager etterpå, selv etter små mengder. Jeg tror faktisk de fleste synes alkohol smaker under middels godt, men drikker det for å bli ruset, for å ha det gøy, for å være sosial, etc. Du har selvsagt ting som smaker bedre, f.eks. eplecider som er min "favoritt", men selv den har den karakteristiske alkoholsmaken som ødelegger for resten. Men det er jo ikke noe galt i å ikke drikke heller Da virker vi ganske like med andre ord:) Men det er det at alle drikker,og da føler jeg vell at kanskje på tide å gjøre noe med det? hvis du skjønner Folk tror jo fort at jeg har noe imot alkohol eller lignende,men det har ingenting med det å gjøre, det er rett og slett at jeg virkelig ikke har funnet noe som jeg kan si , dæven dette her smakte godt. klarer ikke å drikke bare for å drikke uten at det gir meg noe god smak Tuborg har en med lime smak som de pleier å selge om sommeren, men den smaker jo fortsatt øl. Cider er nok ikke så sosialt akseptert om du er gutt nei, men det kommer jo ann på vennene dine og om du gir faen eller ikke. Jeg ville prøvd å bare vende meg til øl om jeg var deg, begynn å ta deg en i blant med nøtter eller noe salt ved siden av så blir det bedre. Eventuelt så kan du prøve å få deg noen drinks, Vodka og Redbull/brus/juice og Captain morgan med Cola er jo noen standarder som ikke smaker så mye alkohol, men du må jo være 20 for å kunne kjøpe det. Kan også anbefalle Fisher 21% som er ganske god selv om noen synes den blir en smule søt, den smaker nesten som Fishermens friend pastiller. Lykke til fisher altså? er dette noe man kan få tak i ute også da? drikke det rent da eller ,altså uten blanding? Endret 6. august 2011 av madman88 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Får ofte kjøpt shots av de til rundt 40kr. Trust me, de går LETT ned. edit: Skal ikke blandes nei. Endret 6. august 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Da skulle du ha prøvd deg på noen drinker. Var i kreta for noen år siden, å prøvde drink etter drink nedover på menyen, og der var det utrolig mye godt! Så om du ikke er fan av øl o.l. så spør etter menyen på utestedet du er på, eller spør hva de annbefaler Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 så drinker/søte ting går som regel enklest ned? får du kjøpt fisher på vanlig butikker? noe bilde du kan vise til fra google? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Om du er glad i brus å slikt så er nok drinker det som går lettest ned for deg ja. Fisher får du kjøpt på polet. Endret 6. august 2011 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Join the club. Jeg er snart 25 år, og drikker heller ikke. Har til dags dato ikke funnet en øl, en "jentedrink", vin eller cider som jeg klarer å drikke. Den eneste alkohol-holdige drinken jeg har klart å drikke er Smirnoff Ice, men den gir meg også en lettere hodepine etter bare en. (mistanke, må bekrefte ved neste fest) Ikke bry deg alt for mye om det, lær deg å ha det gøy uten. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Join the club. Jeg er snart 25 år, og drikker heller ikke. Har til dags dato ikke funnet en øl, en "jentedrink", vin eller cider som jeg klarer å drikke. Den eneste alkohol-holdige drinken jeg har klart å drikke er Smirnoff Ice, men den gir meg også en lettere hodepine etter bare en. (mistanke, må bekrefte ved neste fest) Ikke bry deg alt for mye om det, lær deg å ha det gøy uten. hehe,, godt å høre Men tingen er at jeg aldri er med på ting som skjer på lørdagskvelder f,eks. Der jeg ikke ser poenget i om jeg er den eneste som ikke drikker,hvis du/dere skjønner? føler meg nesten som en freak når jeg sier nei Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Om du er glad i brus å slikt så er nok drinker det som går lettest ned for deg ja. Fisher får du kjøpt på polet. Kan legge med at den standard flaska du finner her heter Fisherstorm og også finnes på 30% så du må se på flaska. I blant annet Danmark så får du kjøpt en som heter "Fisk", som er samme greia, så den finnes i litt forskjellige varianter. edit: Så du var 21 nå, my bad. Da kan du jo kjøpe hva du vil. Endret 6. august 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Om du er glad i brus å slikt så er nok drinker det som går lettest ned for deg ja. Fisher får du kjøpt på polet. Kan legge med at den standard flaska du finner her heter Fisherstorm og også finnes på 30% så du må se på flaska. I blant annet Danmark så får du kjøpt en som heter "Fisk", som er samme greia, så den finnes i litt forskjellige varianter. driver å leser her nå,at dette her er en smak av lakris? http://snakk.klikk.no/Mat/Drikke/Default.aspx?id=4118&Search=&DrikkeType=Sterkvin&DistriktKategori=Norge&Order=DrikkeType%2CDistriktKategori&Sort=rating jeg tåler ikke lakris =( =( Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Ingen som tvinger deg til å drikke, mens det er små fordeler ved lite moderat alkohol inhakt, tviler jeg på at du dør viss du ikke drikker. Folk kan leve hele livet sitt uten å drikke, og de vil ikke pluttselig få hjerne kreft av den grunn. Viss du virklig syns det er et problem, og du gjerne vil være sosial og drikke litt med venner er det bare å prøve masse rart. Viss du ikke liker øl har det lite med alkohol å gjøre, selv når jeg drikker sterke øl på 7-11% smaker jeg ikke alkoholen, men malt og humle. Det er masse man kan drikke uten at man smaker alkhol, øl, cider, bailies irish cream, div søte tropiske drinker. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 hehe,, godt å høre Men tingen er at jeg aldri er med på ting som skjer på lørdagskvelder f,eks. Der jeg ikke ser poenget i om jeg er den eneste som ikke drikker,hvis du/dere skjønner? føler meg nesten som en freak når jeg sier nei Hvorfor er ikke du med? Føler du at du ikke passer inn? Er berusede personer slitsomme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå