el_cash Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Har nettopp satt sammen en ny maskin med Asus P8Z68 hoivedkort. Satt USB-plugg med OS (win7 x64) som Boot Option 1 i EFI BIOS. Der gjenkjennes USB-pluggen korrekt (Corsair VoyagerGT 1100) og HD som Boot Option 2. Men når jeg booter får jeg feilmelding: "Error loading operating system" Har installert OS fra samme USB-plugg mange ganger. Så hvorfor virker det ikke nå? Er det noe spesielt jeg må stille inn noe sted i EFI BIOS? Noe annet? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Er du sikker på at det er USB-minnepinnen som maskinen prøver å boote fra. Prøv å tving maskinen til å boote fra minnepinne. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hadde samme problem selv. Viste seg at minnepennen var ødelagt, og ikke kunne boote fra, selv om den fungerte inne i windows. prøvd annen minnepinne? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Tipper det er minnnepinnen som har glemt noe... Har en ekstern dvd-spiller som funker via USB. Testet å boote et OS fra den, og det gikk. Så da får jeg bare lage en ny dvd med Win7 og boote fra den. Med mindre noen har kommet på noe lurt som gjør at jeg kan installere fra USB-pluggen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå