AnonymDiskusjon Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Du sammenligner facebook med nettbanken? Ja? Det handler jo om å stole på hverandre - ikke FB eller nettbanken/penger. Postet av anonym: 5369b6e290951736970ad8347b7db984 Lenke til kommentar
veluci Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 (endret) .. Endret 7. august 2011 av veluci Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Kan du ikke prøve å få henne til å fortelle hvorfor hun har problemer med å stole på deg? Kanskje dere i fellesskap kan løse problemet. Det hadde vært en bedre løsning enn å enten gi henne passordet (uaktuelt) eller slå opp (uheldig). Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 BTW, hun sier hun ikke logger seg på kontoen min, men eg sa ikke ifra om att eg byttet passord. Hvordan kan hun få vite det da uten og prøve og logge seg på? Hun sa hun fikk sånn beskjed eller mail elns. Hun ble i hvertfall påmindt om att eg hadde byttet passord (som hun selv beskrev det). Dette er ikke eg helt sikker på om eg tror på. Men eg har ikke sagt noe mere om akkurat det til henne. Hun kan ha lagt til sin egen mail på din konto, en kan ha flere mailer knyttet til samme konto, og da få varsler på lik linje med deg. Jeg tror jeg ville sjekket det. Det er i hvert fall eneste grunnen til at hun skulle fått en mail om slike endringer. Og om hun har gjort det, så er det virkelig et tillitsbrudd i mine øyne. 1 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Jeg tenker at det er viktig med tillitt i et forhold, og ikke minst å kunne ha ting felles, men samtidig tror jeg det er viktig å holde fast på litt av privatlivet. Ting skal deles, ting skal vises, og ting skal fortelles, men det kan da være greit å ha enkelte ting for seg selv, og ha noe å kunne gjøre på privaten uten at partneren skulle blande seg inn? Litt distanse er ikke alltid dumt. Nå bruker jeg facebook mer enn trådstarter gir utrykk for, men jeg syntes det er en del av privatlivet mitt som jeg ønsker å bedrive uten en partners innblanding. Er det samtidig mulig å møte din kjæreste på midten, ved at du lar facebooken din stå åpen og lar henne se gjennom den om hun føler det er ugler i mosen? På den måten trenger du ikke bytte passord, og det tar ikke mange minuttene å ransake en profil? Hva med å tilfeldigvis la nettleseren tilfeldigvis ligge oppe mens dama er på besøk, og se om ikke henne tar en titt mens du tilfeldigvis er et annet sted (badet, doen, kjøkkenet, henter post)? Endret 7. august 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) BTW, hun sier hun ikke logger seg på kontoen min, men eg sa ikke ifra om att eg byttet passord. Hvordan kan hun få vite det da uten og prøve og logge seg på? Hun sa hun fikk sånn beskjed eller mail elns. Hun ble i hvertfall påmindt om att eg hadde byttet passord (som hun selv beskrev det). Dette er ikke eg helt sikker på om eg tror på. Men eg har ikke sagt noe mere om akkurat det til henne. Hun kan ha lagt til sin egen mail på din konto, en kan ha flere mailer knyttet til samme konto, og da få varsler på lik linje med deg. Jeg tror jeg ville sjekket det. Det er i hvert fall eneste grunnen til at hun skulle fått en mail om slike endringer. Og om hun har gjort det, så er det virkelig et tillitsbrudd i mine øyne. velg "Account" menyen, velg "Account settings", velg "edit" ved siden av "email" du skal da få opp primary adressen og evt andre e-post adresser som er lagt til men det er to ting jeg ikke er helt sikker på 1, om det er mulig å legge til en sec. adresse som allerede er i bruk mot en annen facebook konto 2, om du får info pr mail hvis du bytter passord på FB ? - jo du får en e-post som sier noe slikt "You recently changed your Facebook password. As a security precaution, this notification has been sent to all email addresses associated with your account." Endret 7. august 2011 av tohenrik Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Personlig hadde jeg ikke engang vurdert å gi dama generell tilgang til mine brev, meldinger, telefonlogger og facebooksamtaler. Dvs, jeg hadde aldri gitt opp mitt privatliv for å tilfredsstille min kjæreste. Pinkoden på bankkortet derimot, intet problem. TS: Hvordan hadde dama di reagert om du hadde svart med samme mynt? Har du passordet til kjæresten sin facebook? Og får du lese hennes meldinger? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 men det er to ting jeg ikke er helt sikker på 1, om det er mulig å legge til en sec. adresse som allerede er i bruk mot en annen facebook konto 2, om du får info pr mail hvis du bytter passord på FB ? - jo du får en e-post som sier noe slikt "You recently changed your Facebook password. As a security precaution, this notification has been sent to all email addresses associated with your account." Er man ORDENTLIG kip så kan man jo for eksempel få vidresent mail til sin egen konto. Hvis jeg var trådstarter så ville jeg ha tatt et passordskifte på de nett-tjeneste jeg var medlem av egentlig inkludert epost-tjenesten din. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 men det er to ting jeg ikke er helt sikker på 1, om det er mulig å legge til en sec. adresse som allerede er i bruk mot en annen facebook konto Det er vel flere enn meg som har flere mail-kontoer/adresser? Hvis ikke så tar det jo ikke lange tida å opprette noe nytt. Lenke til kommentar
hewkings Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Bytt passord på alt du har mail adresser, facebook osv. Se i facebooken din om hvor mange e-post adresser der er lagret der. Greit nok at kjerringa de skal ha innsyn i ditt liv. Men du må ha litt privat liv også, ellers så kommer du til og gå på veggen til slutt. Trust me. Jeg har vært i et sånt forhold og det funker ikke over lang tid, der kjerringa de skal vite alt hele tiden. Om du ikke har gitt henne noen grunn til og ikke stole på deg, Så skjønner jeg bare ikke problemet hennes. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hun er sjalu og eiersyk. Hun skal ikke ha passord og ferdig med det. Joda, jeg syns det er helt greit å gi passord til banken min til min dame, men hu er kun inne for ev å betale regning elns - altså har full tillit til at hun ikke overfører alt til egen konto osv ... Men passordet til FB får hun ikke, hvorfor i all verden skal hun ha det (eller jeg hennes) Selv om man er sammen, så må man ha litt privatliv og da kontrollerer ikke den andre - man stoler på hverandre. Skal man ikke få gå på 'gutteklubben grei' eller sy-forening uten at den andre henger i buskene i camo og følger med, så er noe feil en plass Lenke til kommentar
veluci Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 (endret) .. Endret 7. august 2011 av veluci Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Burde det ikke være en grei sak å sjekke loggen på pc'en din på et tidspunkt du vet du ikke var hjemme? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det vill da si att hun løy om akkurat det der og att eg egentlig fikk bekreftet att hun faktisk logger på facebooken min forde om hun sier att hun ikke gjør det På tide dere tar dere en skikkelig alvorsprat. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Det blir ikke det samme. Hva blir ikke det samme? ''Og det å ofre prinsipper er ikke bare-bare. Hva blir det neste da, grunnleggende verdier?'' Det er godt mulig. Men det viser jo til at hun saumfarer profilen hans fra tid til annen da. Nei, jeg ser ikke at TS har nevnt det noe sted på noen måte. Edit: men det så jeg nå. Ønsker ikke å ''forsvare'' henne lenger, men jeg står fremdeles for alt jeg har skrevet i denne diskusjonen. Endret 7. august 2011 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Nei, jeg ser ikke at TS har nevnt det noe sted på noen måte. Sier seg vel selv når hun vet at han har skiftet passord uten å få info om dette fra han. Betviler hun kun har logget inn og ut kun for å sjekke passordskifte liksom Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Nå sier hun til meg att det er helt vanlig att kjærester kjenner til passordene til hverandre Kan hvertfall fortelle deg at dette er 100% bullshit. 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Nei, sjekket dette nettopp og fant ingenting. Det vill da si att hun løy om akkurat det der og att eg egentlig fikk bekreftet att hun faktisk logger på facebooken min forde om hun sier att hun ikke gjør det Det var godt dét da, i hvert fall. Tross alt bedre at hun har prøvd å logge inn, enn at hun har satt opp så hun får varsler på sin mail. Det blir ikke det samme. Hva blir ikke det samme? ''Og det å ofre prinsipper er ikke bare-bare. Hva blir det neste da, grunnleggende verdier?'' Prinsipper og verdier er noe av det som gjør oss til oss. Og jo, jeg syns det blir mye av det samme. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Ærlig talt- flisespikkeri Hva gjør vel det at hun vet passordet ditt til dustebok? Hva er det som er så hemmelig DER? Ikke rart hun ikke stoler på deg når du ikke er villig til å dele småtteri engang... Og til dere som sier dump henne; dumper dere jenter for sånne fillegrunner kan dere nok se langt etter et langt og varig forhold.. Sorry folks.. Sjalu og kontrollerende jenter er ikke filleting. Mentalt friskere jenter spør ikke om passord. Endret 7. august 2011 av ikkespisgress 1 Lenke til kommentar
hewkings Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Ærlig talt- flisespikkeri Hva gjør vel det at hun vet passordet ditt til dustebok? Hva er det som er så hemmelig DER? Ikke rart hun ikke stoler på deg når du ikke er villig til å dele småtteri engang... Og til dere som sier dump henne; dumper dere jenter for sånne fillegrunner kan dere nok se langt etter et langt og varig forhold.. Sorry folks.. Sjalu og kontrollerende jenter er ikke filleting. Mentalt friskere jenter spør ikke om passord. Kunne ikke sakt det bedre selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå