Niqābninja Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Ikke nødvendigvis. Hvis jeg ber deg om å vise meg arket du holder og du sier nei så sier det mer om deg enn det gjør om meg (for å ta ett enkelt eksempel). Sammenligner du virkelig det å vise frem et ark med å gi hverandre passord? 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Ikke nødvendigvis. Hvis jeg ber deg om å vise meg arket du holder og du sier nei så sier det mer om deg enn det gjør om meg (for å ta ett enkelt eksempel). 2 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Fortsatt et jævlig dårlig eksempel. Og det gir fortsatt ingen begrunnelse til hvorfor hun skal ha passordet hans. Og jeg ser ikke hvordan du får det å skulle ha oversikt over alle aspekter ved kjæresten liv til å defineres som tillit. For meg er tillit mer det å faktisk stole på kjæresten sin. 8 Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 En horkona som vill ha något slikt av en man, och genom den handlingen bevisa att tilltron för honom är obefintlig, är ej värd att dyrka 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Fortsatt et jævlig dårlig eksempel. Og det gir fortsatt ingen begrunnelse til hvorfor hun skal ha passordet hans. Og jeg ser ikke hvordan du får det å skulle ha oversikt over alle aspekter ved kjæresten liv til å defineres som tillit. For meg er tillit mer det å faktisk stole på kjæresten sin. Morsomt at du prøver å tilegne med meninger jeg ikke har. Hvor har jeg skrevet på noen som helst måte at det å ha oversikt over alle aspekter ved en persons liv trengs for å kunne ha tillit til hverandre? Jeg bare skjønner ikke hvorfor man skal mene at en kjæreste som man puler regelmessig og muligens kan se for seg ett liv med ikke er verdt å gi passordet så h*n kan føle seg tryggere på deg. Som jeg har skrevet i ett tidligere innlegg så burde man velge sine kamper i ett forhold, og når man har ett slikt intenst ønske om å stå på ''prinsipper'' på bekostningen av forholdet så sier det litt om hvor mye man faktisk ønsker å invistere i forholdet. Det sier også mye om personen som skal stå på ''prinsippene'' sine. Jeg mener ikke at man skal gi etter for alle ''krav'' som blir framsatt av sin potensielle livspartner, men man burde ønske å ofre visse ting som ''prinsipper'' for at denne personen skal være trygg på deg, for hvem ønsker ikke at sin kjæreste skal føle seg trygg i forholdet man er i? Endret 7. august 2011 av BuffyAnneSummers 2 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Jeg mener at man har rett på et privatliv, også i et forhold. "Jeg bare skjønner ikke hvorfor man skal mene at en kjæreste som man puler regelmessig og muligens kan se for seg ett liv med ikke er verdt å gi passordet så h*n kan føle seg tryggere på deg stole på." Prinsipper er ganske grunnleggende for et menneskes tanker og handlinger, om man da finner prinsippene til kjæresten sin så forferdelig vanskelige og forkastelige, ser jeg ikke helt hvorfor man skal late som man passer perfekt sammen og prøve endre hverandre, i steden for å innse at det kanskje ikke er ment til å vare. Selvfølgelig er det ideelt at man føler seg trygge på hverandre, men om noe så banalt som en facebook-passord får "deg" til å føle deg usikker, tar det ikke lang tid før man finner den neste tingen som gjør at "du" føler deg usikker. Mener nå jeg. Og det å ofre prinsipper er ikke bare-bare. Hva blir det neste da, grunnleggende verdier? Endret 7. august 2011 av bazukh 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 TS: om du ikke har gjort noe for at hun skal være mistenksom så har åpenbart NOEN gjort noe for å få henne slik eller hun er av NATUR en mistenksom type. Da ville det lønne seg for deg å føye henne i noen småting for å være med på å bygge opp tilliten til deg slik at du slipper masing på andre slike ting i fremtiden. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det blir ikke det samme. Syns heller ikke at det er så banalt at man skulle ønske tilgang til noe som facebooken hans da det er ett sosialt nettverkssted og h*n kan bli kontaktet av rett og slett hvem som helst. Tviler uansett at hun ønsker å faktisk browse gjennom facebooken hans daglig, det handler nok mer om tilliten man har når man har muligheten. TS hinter jo forresten til at hun har hatt tilgang til facebooken hans tidligere, stemmer det? Jeg hadde i hvert fall undret hvis noe som før var ''åpent'' plutselig skal være en del av hans ''privatliv'' og ''off limits''. Lenke til kommentar
Populært innlegg krikkert Skrevet 7. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2011 Å kreve å få opplyst en annen persons passord er i utgangspunktet et tillitsbrudd. Det den handlingen sier er "Jeg stoler ikke på deg, men hvis du gir meg X, så skal jeg stole på deg". At X i dette tilfellet er passord som gjør at man kan logge seg inn for å sjekke om typen snakker med andre damer, vel... Krever du å få mine passord har du allerede bevist at du ikke har tillit til meg. Tilgang til mine passord betyr i mine øyne at du krever en rett til å opptre på mine vegne - for det er det du gjør ved å logge inn på mine konti. Hvorfor skal jeg vise deg den tilliten? 20 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hvorfor skal jeg vise deg den tilliten? Fordi du elsker meg og stoler på meg? (I den gitte situasjon) 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Helt enig. Jeg ville ha konfrontert henne med hva slags mistillit dette gir uttrykk for, og grave litt dypere for å se hvordan hun tenker å forholde seg til slike ting i framtiden. For meg høres det ut som om hun vil ha full kontroll over livet ditt. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det blir ikke det samme. Hva blir ikke det samme? Syns heller ikke at det er så banalt at man skulle ønske tilgang til noe som facebooken hans da det er ett sosialt nettverkssted og h*n kan bli kontaktet av rett og slett hvem som helst. Det kan han hver eneste gang han går ut døra òg. Skal han ha med en vakt som rapporterer om hans aktiviteter - For at hun skal "føle seg trygg i forholdet"? Tviler uansett at hun ønsker å faktisk browse gjennom facebooken hans daglig, det handler nok mer om tilliten man har når man har muligheten. Når man krever å ha muligheten er jo ikke tilliten til stede fra begynnelsen av. TS hinter jo forresten til at hun har hatt tilgang til facebooken hans tidligere, stemmer det? Jeg hadde i hvert fall undret hvis noe som før var ''åpent'' plutselig skal være en del av hans ''privatliv'' og ''off limits''. Det er godt mulig. Men det viser jo til at hun saumfarer profilen hans fra tid til annen da. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hvorfor skal jeg vise deg den tilliten? Fordi du elsker meg og stoler på meg? (I den gitte situasjon) Men du stoler jo ikke på meg når du ber om å få det. Det er jo et uttrykk for mistillit. Skal jeg ha tillit til noen som ikke har tillit til meg? 7 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det handler vel også om å hjelpe henne å skape tillit. At hun ikke har det sier seg jo selv... Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hun burde ta utgangspunkt i å stole på han, ikke ta utgangspunkt i at han ikke er til å stole på. Han sier jo selv at han ikke har gjort noe for å miste tilliten. 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Men det sier jo ikke noe om hva som har skjedd med henne i tidligere forhold/oppveksten... Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Da må hun jobbe med seg selv, det er ikke trådstarter som har gjort noe feil. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det har du absolutt rett, men så er det spørsmål om hvordan gjøre det best, raskest og uten å gjøre slutt på forholdet... Lenke til kommentar
V.I.C Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hun burde ta utgangspunkt i å stole på han, ikke ta utgangspunkt i at han ikke er til å stole på. Han sier jo selv at han ikke har gjort noe for å miste tilliten. Helt enig! Jeg tenker også sånn at det ikke nødvendigvis er noe gale med å gi passordet til facebook til kjæresten, men jeg synes det blir helt feil å gi passordet slik at kjæressten kan kontrollere deg på nett fordi hun ikke stoler på deg. Hva slags forhold er det da, som bygger på mistillitt og mistenksomhet? Og hvis noen vil ha facebook som et privat hjørne på nett, hva er gale med det da? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Jeg hadde samme problemet med dama mi engang. Har chattet med noen venner av meg på facebook, og det viste seg også å være kjæresten til kompiser av meg jeg snakket om, derfor er jeg i utgangspunktet imot en sånn ordning. Uansett så stoler jeg nok på dama mi til at hun ikke ville gjort noe slikt. For å komme til poenget, så sa jeg at hun måtte stole på meg, og nødvendigvis ikke sjekke rundt på facebook. Jeg sa at jeg har ikke noe særlig å skjule, men at hun burde i prinsippet stole på meg. Men at jeg godt kan gi henne passordet bare å vise at jeg stoler på at hun ikke snoker rundt på profilen min, og selvfølgelig får tilgang til noe personlig. Hun sa at hun ikke trengte å få passordet, og det skjedde mye annet(positivt) etter det som kanskje ikke passer i denne tråden. Postet av anonym: 15284a87ece157fd271c330f93b776b7 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå