Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ser at det er eit hull ved siden av jekkepunktet framme på passasjersiden

balder

Anbefalte innlegg

For nokre mnd siden så forskyvde jekken seg når Peugeot 406 1,8STB stod oppjekket. Det førte til at det var litt forskyvning på nederste metallet ved siden av jekkepunktet på passasjersiden(framme). I dag så tenkte eg å sjå på det og da såg eg eit bittelite hull ved siden av jekkefestet. Eg stakk ein liten spiker oppi hullet og den for rett inn i kanalen. Det er ikkje rust. Virker som det er eit mellomrom imellom plateskøyten. Er dette hullet vanligt eller skal eg tette det med Teck7/hammerlakk og tectylere det til slutt? Eller bør det sveisast? No er bilen fra 1997 så det er vel kanskje lite vits i å gjøre så mykje ut av det da bilen er verdt mellom 30000 og 40000(kanskje)? Hullet er kanskje 2 mm.

Det er litt vanskelig å sjå med det ligger inne i gropen på bildet. Venstre for jekkpunktet. Har griset litt med hammerlakk og tec7

post-5478-0-47751000-1312652564_thumb.jpg

Endret av balder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å se utifra bildet, men det er helt vanlig at det er dreneringshull i kanalene for å slippe ut vann.

Ja, men eg finner ikkje det samme hullet på den førersiden. No er det gammel tectyl osv som går utpå kanalane. Så det kan hende dette er tettet av tectyl. No kan det også hende at dette hullet ligger litt under metallet som har vorte dratt til siden på passasjersiden.

Endret av balder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...