Gå til innhold

Skal kjøpe ny Laptop - 13" - 5k-7.5k

Anbefalte innlegg

Skal da kjøpe meg en ny bærbar pc, og helst en mindre enn den jeg har nå, slik at den er lettere å ta med seg.

Skal i grunn bruke den til skolearbeid, men må jo selvsagt ha noe å gjøre på kveldene også. Skolearbeid, gaming (mener ikke de tungeste spillene), se på tv-serier/filmer, redigering osv..

- 5k-7.5k

- God batteri-tid

- i5-prosessor

- 500GB+ minne

Har sett på noen av disse:

Toshiba Satelite

Asus U36SD (Men den har de ikke på lager)

LG P420 Med 22" skjerm på kjøpet!

Håper at dere har noen forslag&tips sånn at det går an å bli klokere på dette her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer TimelineX 3830TG, disse Acerne er veldig gode, de har god byggekvalitet og gir deg veldig mye maskinvare til prisen. Om du ikke er solgt er det uansett et alternativ. Ingen DVD-ROM på denne, men med tanke på kjøleegenskapene og muligheten til å kjøre spill relativt greit. Dette er nok det beste alternativet ditt om du skal ha noen håp om å kjøre nyere spill. Denne har opptil 9 timer batterilevetid, men jeg vil tippe du får i praksis "bare" 7-8 timer med WLAN på.

Om du har bruk for en 22" skjerm på kjøpet er jo LGen et godt kjøp, men GT 540M er nok det laveste du burde gå for å kjøre spill. EDIT: LGen har jo bare 4:20 i batterilevetid, det er ikke bra til skole.

Toshibaen har kun Intel HD 2000/3000, og er ikke noe tess å spille på i det hele tatt.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Har selv Toshibaen du linket og er fornøyd med den. Eneste minuset med den for min del er innsuget for kjøleløsningen som er plassert framme på venstre side, noe som ikke akkurat gjør det særlig enkelt å heve laptopen litt for bedre luftstrøm. Og det er litt vel mye forhåndsinstallerte programmer, Toshiba har ørten egne programmer for styring av diverse greier. Men en av dem gjør at jeg kan se hvor mye co2 jeg sparer på å aktivere strømsparing, noe som enhver miljøbevisst pc-bruker burde ha *host* :whistle:

Kjøpte en 4gb ram brikke ekstra for 240kr ca og satt i, veldig enkelt og nybegynnervenlig installasjon vil jeg si.

Den har også spesielle metallplater inni som gjør den veldig stiv og solid!

Hadde selv ALDRI kjøpt en Acer pc, selv ikke TimelineX serien som er litt mer solide enn resten. Asus hadde jeg nok kjøpt selv, om de hadde hatt nyeste prosessorene i U36-serien på tidspunktet jeg kjøpte min Toshiba.

Lenke til kommentar

Toshibaen har et temmelig dårlig grafikkort. Har selv en Asus med samme grafikkort, og der er CS 1.6 såvidt spillbart i 16 bit etter at jeg installerte Win7 SP1. L4D2, som strengt tatt ikke er et særlig nytt spill, er bare å glemme.

Generelt holder jeg en knapp på Asus, evt. Toshiba (produsentmessig), men ut ifra spesifikasjonene virker Aceren å være det desidert beste valget om du vil spille litt.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...