Frekvens Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Hallo! Jeg har nylig installert Linux Mint 11 og la merke til at fontene jeg hadde på W7 ikke fulgte med. Da lurer jeg på: Hvordan får jeg tak i de fontene via Linux Mint 11? Evt. hvor ligger dem på disken? (Har Linux Mint 11 og W7 i dualboot, men får bluescreen når jeg prøver å starte W7) *Fant ut av det. Nå er spørsmålet: Hvordan installerer jeg dem? Endret 6. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Såfremt medibuntu repo'et er aktivert sudo apt-get install ttf-mscorefonts-installer Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Du kan også kopiere fontene fra windows-installasjonen. Lag en mappe ved navn ".fonts" i hjemmemappen din (punktumet foran er viktig), og legg alle fontene i denne. Etter du har gjort det, åpner du terminalen og kjører denne kommandoen: fc-cache -fv Edit: Dette vil også gi deg de nye fontene fra Vista/W7, som såvidt meg bekjent ikke følger med i corefonts-pakken. Endret 7. august 2011 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå