Gå til innhold

Vanskelig å bestemme seg for hva...

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Jeg er i ferd med å anskaffe meg en bærbar pc. Jeg klarer jo selvsagt ikke å bestemme meg for hva jeg skal ha, eller hvilke faktorer som teller mest for meg. Siden jeg er student, og det muligens blir til at jeg tar med maskinen til forelesningssalen, er det jo hyggelig å ha ei maskin som ikke støyer. Og da er maskiner basert på Centrino aktuelle kandidater.

Siden jeg også vil bruke maskinen til:

- spilling (ikke mye, men flight sim 2004 er kjekk i ny og ne)

- dvd-avspilling

- kontorapplikasjoner

- programmering (krever dog ikke mye ytelse, bortsett fra Forte for java...)

- kanskje litt videoredigering også

Er det mye støy fra Amilo D8830? (3,06 Ghz P4)

Eller bør jeg heller gå for Travelmate 803LCì? (1,6Ghz P-M)

Leveres Dell 5150 med en gedigen strømforsyner? (Etter sigende 3,06 Ghz P4-M; stemmer det?)

Det trådløse nettverket samt Bluetoothstøtten som leveres med 803LCi er ikke å forakte.

DVD-brenneren til D8830 er heller ikke å forakte, men første generasjon DVD-brennere er jo ikke akkurat racere...

Ellers er jo maskinene egentlig ganske like (40-60Gb hdd, 512 mb ram, ati radeon 9000 etc)

Jeg heller egentlig mest mot Acermaskinen.

Er det noen som har noen innvendinger mot denne? Eller er det andre brukbare/bedre kandidater som jeg heller burde velge?

Håper noen kan svare meg på dette :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle Centrino laptop'r har WLAN - 802.11b - Intel PRO2100 eller hva det nå enn heter.. et must for at man skal få lov til å kalle en laptop for Centrino.

Lykke til med å finne laptop. Endte på en Dell Inspiron 500m til en venninne av meg som skal bruke den til skolearbeid og litt fritid/hobby.

Lenke til kommentar

Ser du vurderer "kansje litt videoredigering". Tror det er viktig for deg å avklare det på forhånd. Redigering krever fhv. høy ytelse og MYE lagringskapasitet.(1 time råfilm tav vel ca. 23 gb). Størst mulig harddisk + DVDbrenner blir liksom et must da.

Modellene med desktop cpu 2,5-3 Ghz krever jo sin kjøling, så det støyer fort litt mer av de. (Batterikapasiteten er heller ikke veldig imponerende)

En centrino eller PentiumM blir sikkert verdsatt både av deg, å dine medstudenter. :wink:

Lenke til kommentar

takker for svaret :)

når jeg sier "litt videoredigering", så blir det til å begynne med bare noen spede forsøk i ny og ne. Siden kommende studieår kommer til å bli ekstremt hardt, kommer videoredigeringen i siste rekke. DVD-brenner gidder jeg ikke betale mye ekstra for, da de som finnes pr dags dato er altfor trege. Venter heller et år eller noe sånt, og kjøper eventuelt en ekstern. Samme gjelder større harddisk. 40gb holder egentlig for meg det første året, da jeg skal fokusere mye på skole, og mindre på harddiskfyll... En ekstern 250gb koster jo ikke all verdens, og fordelen er at jeg da kan koble den til den stasjonære, samt pc'en.

Men nå har jeg nesten bestemt meg; det blir nok travelmate 803. Tror den passer best for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...