Gå til innhold

Egenproduserte terrorister - Hvordan.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Vel, jeg støtter ikke ABBs handlinger - det skulle bare mangle.

Men jeg er hellig overbevist om at når man blander ulike religioner/raser/folkeslag, så blir det ikke bra. Verdenshistorien kan bekrefte det utallige ganger opp igjennom de siste 10.000 år.

Folk er bare slik.

Vel og bra at sosialdemokratene tror så inderlig på at mixing er det som skal til, og at alle kan lever sammen i fred og fordragelighet - men det tankesettet der er naivt, tatt ut av intet, og minner mer om at man befinner seg i La-La-land enn i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Misliker sterkt når høyremiljøet driver og sprenger bomber og slikt rundt om i landet.

 

ABBs handlinger har visst ført til at mange av hans meningfeller plutselig har infiltrert diskusjon.no (kanskje noe mindre ekstrem, men likevel).

Jeg synes de har vært her helt siden jeg ble medlem igjen rundt årsskiftet jeg... Jeg savner gamledager hvor de "verste" på forumet var FrPere...

 

Å generalisere gir derimot svært god mening. Ikke bare gir det god mening, men det er måten vi mennesker har vært i stand til å overleve gjennom alle tider. På bakgrunn av mange enkelttilfeller kan vi komme til svært treffende konklusjoner om store grupper.

Du har forsåvidt helt rett, men det er et viktig element til generalisering, og det er å vite at det kun er en generalisering og som regel dannet på sviktende grunnlag...

 

Det muslimske pakk har koranen å støtte seg på for å gjøre hva enn de ønsker med ikke-muslimer. Det finnes ikke den handling tilstrekkelig ond slik at den ikke kan rettferdiggjøres ved koranen. Således er det ikke nødvendig at en muslim tas på fersk gjerning. Det er mer enn nok at han kaller seg muslim, underforstått at han hyller koranen. Da er han skyldig. At det finnes et fredsbudskap i boken også gjør den ikke mindre ond. Faktisk snarere tvert imot. Den blir bare meget farligre av det.

Bibelen er ganske klar på hva som skal gjøres med avgudsdyrkere også...

 

Er det noe som særpreger den muslimske kultur så er det å si en ting offentlig og mene det stikk motsatte når en er blant sine egne.

Jeg trodde det var jødene og frimurerne som ble kjennetegnet av det jeg?

 

Dette er et korrupt folkeslag totalt ribbet for enhver anstendig ærefølelse. Muslimer er kort og vodt, et pakk, og vi har et hav av frittstående enkelttilfeller til å bekrefte dette.

Jeg som trodde hovedproblemet med araberne var at de hadde for mye æresfølelse?

 

Det finnes ikke én religion som ikke har et nedlatende syn på andre religioner (men unntak av kanskje Hinduismen).

Det hjelper jo at Hinduismen ikke er EN religion :)

 

At et slikt syn står sterkere i de deler av verden hvor fattigdom og nasjonal og internasjonal undertrykking er en normal hverdag er fullt forståelig spør du meg, og kan ikke knyttes opp mot de muslimer som lever i friere samfunn. Av personlig erfaring utvannes slike holdninger over kort tid blant de som flytter hit til Norge.

Ja, det er rart at frihet, god økonomi, mangel på undertrykkelse og utdannelse kan ha noen effekt ;)

 

Vel, jeg støtter ikke ABBs handlinger - det skulle bare mangle.

Men jeg er hellig overbevist om at når man blander ulike religioner/raser/folkeslag, så blir det ikke bra. Verdenshistorien kan bekrefte det utallige ganger opp igjennom de siste 10.000 år.

Folk er bare slik.

Vel og bra at sosialdemokratene tror så inderlig på at mixing er det som skal til, og at alle kan lever sammen i fred og fordragelighet - men det tankesettet der er naivt, tatt ut av intet, og minner mer om at man befinner seg i La-La-land enn i virkeligheten.

Verdenshistorien har mange eksempler på at det går bra også... Monoteistiske religioner er unntaket...

Lenke til kommentar

Ja, det er rart at frihet, god økonomi, mangel på undertrykkelse og utdannelse kan ha noen effekt ;)

Det er heller ikke utenkelig at måten å bekjempe ekstremisme på er mer velferd. Ukene etter terrorangrepet har gjort meg midlertidig skap-Jensofil.

Endret av elevathor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å kalle noen (høyre)ekstremister bare fordi at de er politisk til høyre for ditt ståsted blir bare tull, and you know it.

Den eneste realitiske måte å motvirke sosialdemokratiets tvang og tyveri av rettskafne mennesker er nemlig ved bruk av veldig mye vold.

Vil du ikke si at dette er ekstremt?

Lenke til kommentar

Den eneste realitiske måte å motvirke sosialdemokratiets tvang og tyveri av rettskafne mennesker er nemlig ved bruk av veldig mye vold.

Vil du ikke si at dette er ekstremt?

Jo, det der blir i overkant.

 

EDIT: Men man skal ikke bli kalt ekstremist på bakgrunn av at man er politisk høyreving. Jeg er blå, meget blå, kanskje ultrablå/mørkeblå, og Norges-patriot for alle penga - men jeg tyr ikke til ekstreme handlinger eller vold av den grunn.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om dem som ligger noe til høyre for meg - jeg snakker om dem som mener ABBs handlinger var et nødvendig onde. Mange av dem, for ikke å si alle, er registrert på forumet etter massakren på Utøya.

 

Jeg evner faktisk å se forskjell på hva en fra Rødt, en fra AP og en fra Høyre står for. De er ikke alle "marxister". På samme måte ser jeg forskjell på en som Onar Åm, en sann liberalist, og en annen på høyresiden som gjemmer seg bak ord som liberalist når han egentlig er "ganske liberal, bare alle ser ut som meg og tror på hva jeg tror på"...

 

Jeg har aldri stemt Ap tidligere, men vurderte lenge om jeg skulle gjøre det for å "motarbeide" ABBs "lure" plan.

Så oppdaget jeg at SV også gikk frem, og det ble med tanken...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg anbefaler som trådstarter at denne tråden lukkes, da det ikke ser ut til å være mulig å få til en sivilisert diskusjon. Jeg synes også at moderatorene kunne slettet noen poster som ikke bidrar til å belyse de punktene jeg tok opp i min først post.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Som bidrarsyter til offtopic i denne tråden beklager jeg.

Det var da ikke noe å snakke om i forhld til andre som har skrevet i denne tråden. Da kan vi jo håpe på en sivilisert fortsettelse.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

I den grad det lar seg gjøre har jeg sondert terrenget når det gjelder disse ytterliggående personer fra demokratene og andre som har fått sin identitet offentliggjort.

 

Kan se ut som de fleste er enslige menn, har vært og kan være i en konfliktfylt situasjon med staten.

 

Dette være seg begrunnet i sosiale forhold som sykdom / lidelser av psykisk og fysisk art, konflikter med NAV, tidligere trygdekontor og sosiale etater forøvrig.

 

Dette sees gjerne på null i formue, lav eller meget lav inntekt de siste åra, og en heller liten sosial omgangskrets annet enn de som fenger på nettet.

 

De som fenger på nettet er da andre i samme situasjoner og med samme hat forhold til staten.

Staten blir da gjerne identifisert som Venstresiden av Norsk politikk, som er ført de siste 10-åra og vel så dèt.

 

Få eller ingen av disse har ett normalt familieliv, med fast jobb, dèt å ellers arbeide for seg selv og dèt å forbedre sin egen livssituasjon, enten det er å stifte familie, ha interesser som hytte, bil, båt osv.

 

Man har i stedet låst seg til en psykisk tvangstrøye, der hele ens tid går ut på å spre eder og galle utover alle som tilhører venstresiden i Norsk politikk, inkludert anderledes tenkende og de med andre religioner.

 

På mange måter er disse samfunnets tapere, og vil forsette å bli dèt, fordi de makter ikke å se sin situasjon med andres øyne.

Hatet og retorikken er for mye til stede for at de skal greie dette.

 

Når dèt er sagt, så er de vel meget klare over sin sosiale situasjon, men nekter å innse dette.

I hvertfall dèt å gjøre noe konstruktivt som ganger dem selv, og som gir respekt blandt øvrig befolkning.

 

For å forandre på dette bør disse sosialiseres i mye yngre alder, og da mener jeg ikke inndoktrinering av venstresidens politikk.

 

Gi dem mere ansvar og forlang mye mere av dem, under strengere oppfølging.

 

Arbeidsleire er noe som hører fortiden til, men mener "tvangarbeide" er både godt for den fysiske og psykiske helse, man får i det minste ikke tid til å utlevere eder og galle via nettet.

Endret av Vårbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arbeidsleire er noe som hører fortiden til, men mener "tvangarbeide" er både godt for den fysiske og psykiske helse, man får i det minste ikke tid til å utlevere eder og galle via nettet.

Jeg kan være enig med deg i at "arbeid er både godt for den fysiske og psykiske helse" - hvis man kan delta i et inkluderende arbeidsliv, med kolleger man kan respektere og bli respektert av. Da vil ens egne meninger og argumenter kunne bryne seg på andres meninger og argumenter, og en vil få et litt videre perspektiv på ting.

Jeg stiller meg tvilende til om man kommer noen vei med tvang - annet enn å bekrefte de oppfatninger man allerede har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...