Gå til innhold

Bruke MacBook som spill-data (?)

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte min macbook januar 2011 jeg ser at de ikke har den på apple.com/no lengre hvorfor? :ermm:

Men det jeg lurer på er om hvis jeg instalerer windows på min macbook, kan jeg da spille spill? jeg har lyst til å spille battlefield 2 (et spill fra 2005) det kunne fint kjøres på min gamle PC som jeg kjøpte for 2 år siden [den kostet 5,000 NOK]

jeg vet ikke alle spesifikasjoner på macen min siden jeg aldri kan finne macbook på apple.com/no eller andre mac-forhandlere.

OGSÅ, finnes det noe andre programme for mac som instalerer widows? [jeg mener ikke bootcamp fordi det er bæsj] :thumbup:

~

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte min macbook januar 2011 jeg ser at de ikke har den på apple.com/no lengre hvorfor? :ermm:

Men det jeg lurer på er om hvis jeg instalerer windows på min macbook, kan jeg da spille spill? jeg har lyst til å spille battlefield 2 (et spill fra 2005) det kunne fint kjøres på min gamle PC som jeg kjøpte for 2 år siden [den kostet 5,000 NOK]

jeg vet ikke alle spesifikasjoner på macen min siden jeg aldri kan finne macbook på apple.com/no eller andre mac-forhandlere.

OGSÅ, finnes det noe andre programme for mac som instalerer widows? [jeg mener ikke bootcamp fordi det er bæsj] :thumbup:

~

De viser den ikke i apple store forde de oppdaterte storen (det er det jeg tror i det minste). macen er nok mer en kraftig nok til å kjøre bf2. vet ikke om det er andre måter enn å bruke bootcamp når du skal instalere windows.

Lenke til kommentar

~

De viser den ikke i apple store forde de oppdaterte storen (det er det jeg tror i det minste). macen er nok mer en kraftig nok til å kjøre bf2. vet ikke om det er andre måter enn å bruke bootcamp når du skal instalere windows.

takk takk, vil det være mulig å kjør BF3?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bootcamp er ikke bæsj. Bootcamp er perfekt til det du vil gjøre fordi du da har en helt vanlig Windows install. Å spille spill over Paralells/Fusion tror jeg vil være litt å tro på julenissen...

Du sier ikke noe om hvilken MB du har, men siden du konsekvent bruker "MacBook" og ikke "MacBook Pro" så antar jeg du har den hvite plast-macen, og denne er det nok ikke spesiellt bra skjermkort i.

BF2 får du sikkert staret, men jeg tror ikke du kan håpe på noen høy FPS/oppløsning. BF3 tror jeg bare du kan glemme.

Grunnen til at de ikke lenger ligger på apple.no er at I det det kommer en ny SKU (modell) så vil de gamle forsvinne, da de ikke er i salg lenger.

Du kan finne modellen av mac du har her http://www.ifixit.com/Info/ID-your-Mac

EDIT:

Og hva gjør denne i ASP.NET kategorien?! *rapportert*

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Apple's bærbare er generellt dårlig egnet til å spille på - skjermkortene er for svake. MacBook Pro, i hvert fall noen av dem, har skjermkort som er ok, så lenge man ikke forventer høyeste oppløsning og grafikkdetaljer, men godt egnet til de som ofte spiller nyere spill, er de ikke.

Lenke til kommentar

Bootcamp er ikke bæsj. Bootcamp er perfekt til det du vil gjøre fordi du da har en helt vanlig Windows install. Å spille spill over Paralells/Fusion tror jeg vil være litt å tro på julenissen...

Å spille spill over parallels er ikke noe problem med mbp.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Å spille spill over parallels er ikke noe problem med mbp.

Det kommer helt an på spillet. Ikke alle spill oppfører seg like bra når man kjører virtuelt.

Lenke til kommentar

Husker jeg prøvde et meget enkelt rpg-spill (lik gamle zelda-spill) i Fusion på min MacBook Pro 2008. Det gikk fryktelig dårlig. Har dog spilt Left 4 Dead og en del andre spill i boot camp. Er ingen tvil om at sistnevnte fungerer mye bedre enn virtuelle løsninger. Dog fungerer det sikkert i noen tilfeller, kommer an på spillet som naken_greve nevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...