Gå til innhold

Lav FPS på Bad Company 2

Anbefalte innlegg

heisan, eg har litt problemer med å få Bad Company til å kjøre uten lagg. Kjører på lavaste setting med 1920x1080 oppløsning.

specs:

AMD X4 980 @3,7 ghz

4 gb ddr3 2000 mhz

ATI Sapphire HD5750 1GB GDDR5

500 gb 7200 3gb/s hdd her ligger spelet, samen med osenet.

500 gb 5400 3gb/s hdd

no her er det eg ikkje skjønner, kjørte ein test gjennom www.systemrequirementslab.com og fekk opp at eg hadde passert ambefalt system req. her er resultata.

CPU

Recommended: Quad Core

You Have: AMD Phenom II X4 980 Processor

PASS

RAM

Recommended: 2 GB

You Have: 4.0 GB

PASS

OS

Recommended: Windows Vista or 7

You Have: Microsoft Windows 7 Ultimate Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit

PASS

Video Card

Recommended: 512 MB Graphics card (NVIDIA GeForce GTX 260 + / ATI Radeon HD 4870 +)

You Have: ATI Radeon HD 5700 Series

PASS

Features: Recommended attributes of your Video Card

Required You Have

Video RAM 512 MB 2.7 GB

Hardware T&L Yes Yes

Pixel Shader version 4.0 5.0

Vertex Shader version 4.0 5.0

Free Disk Space

Recommended: 15 GB for Digital Version, 10 GB for Disc Version

You Have: 453.5 GB

PASS

spelet har ein ambefalt 5,0 på windows sitt ragerings system, der eg scorer 5,4

så når g kjører spelet på lavaste setting med 1920x1080 sitter eg igjen med rundt 20 fps. kjører eg gta iv nesten maksa ut, har eg 25-30 fps.

noken som veit korleis eg skal fikse dette? på konsoll veit eg at spelet er lås til 30 fps, så eg burde i alle fall klare det?

kjørt litt fleire testar på forskjellige spel, og ser at eg har godt over ambefalt, men pcn sliter alikavell i å kjøre desse spela.

MvH

- Eirik

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hatt problemer med det selv . trur det har noe med spillet og gjøre , jeg har bra nok oppsett til at jeg kan kjøre både wow samtidig som jeg spiller battlefield bc2 og hører på musikk samtidig og jeg kjører bc2 på ganske høy grafikk

men plutslig så kan det hende jeg har veldig dårlig fps selvom alt på pc`en er av og bare bc2 som er oppe og med laveste settings ,. så jeg vet egentlig ikke

for meg fungerte det og reinstalere spillet

btw spiller du på steam ?

Kan være at du har for eks virus eller lite plass på hardisk eller et antivirus program eller noe custom program som gjør dataen treig .

Prøv og rydd opp i pcen og defragmenter og styr litt med det så tester du spillet igjen =)

Lenke til kommentar

Som nevnt, virussjekk, defragmenter, installer nye drivere til skjermkortet, update punkbuster, update bf2 (bfbc2updater).. :)

edit tips : start oppgavebehandler og se under prosesser / prosess og minne og se om noe bruker unormalt høyt mye, alt tab deg ut mens du kjører spillet kan være greit og gjøre da.

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar

kjører spelet gjennom steam, har ikkje liten plass på haddisken slik som, det er no. kan ta å prøve å reinstallere spelet, og evt. laste det ned gjennom orgin i stedenfor.

Edit:

Reinstallerte spelet i steam, og det funka ikkje... prøve å installere det gjennom orgin.

Edit 2:

installerte spelet i orgin, hadde ca. 5 fps.

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...