miniPOK Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hei! For noen uker siden dukket det plutselig opp små blinkende firkanter over hele skjermen på den bærbare Compaq 6735b'n min. Fargen på firkantene kan variere fra dag til dag. Tror ikke det er problem med noen koblinger. Når jeg starter opp i sikkermodus, for å så starte opp på nytt igjen som vanlig, hender det nemlig at de blinkende firkantene forsvinner igjen. Men så går det noen timer, og så er de plutselig tilbake igjen. Utrolig frustrerende! Noen som har vert borti noe lignende, eventuelt har en løsning på det? Video Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Kan det skyldes at du har oppdatert/installert nye skjermkortdrivere? Har du overklokket? Er den (maskinen) full av støv? Temperatur? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Ganske typisk fenomen for defekt skjermkort desverre. Du kan selvfølgleig teste litt med en Ubuntu live CD og sjekke at det forekommer der også - bare for å utelukke helt at det er noe software-relatert, men som sagt har jeg sett lignende fenomen en god del ganger før og det er som regel skjermkort defekt. Svakhet i koblingen mellom skjerm og skjermkort på laptopper er også en mulighet - dog det pleier å utarte seg litt anderledes. Du kan også teste å se om du får feilene i screenshots. om du gjør det kan du ihvertfall utelukke alle mulige skjerm eller kontaktrelaterte problemer (om du i revers ikke får det i screenshgots så betyr det dog ikke at du kan utelukke at problemet er i skjermkortet for det er ikke alle skjermkortdefekter som vil vise i screenshots). -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå