Gå til innhold

Balineser katt med knekt hale ;(


Anbefalte innlegg

På tirsdag har balineser katta mi klart å knekt halen og tydligvis fått en trøkk i bakføttene (nervene i bakføttene)

 

fikk jo panikk. viste ikke hva som skjedde. måtte jo ta henne til dyrlegen den kvelden. kosta meg svimlende 1500 kr for 2 rønktenbilder og smertestillende for katta og konstatert at hun har knekt halen. javell. tok med katta hjem. ingen forandring dagen etter. hun drakk kunn vatten og gjorde ikke fra seg. men hun klaget ikke. hun maler når man koser med henne og klager ikke på at hun har vondt eller noe. men ganske kjedlig å ikke klare å gå noen plass da.

 

onsdag tok jeg henne igjenn til dyrlegen( en annen dyrlege) og der tømte de blæra hennes. mye blood ;o betalte svimlende 620 kr kunn for det. tok ikke fem minutter. og dyrlegen der var usikker på om hun kunne klare seg. men jeg ga ikke opp enda nei. tok med katta hjem. prøvde å gi katta mat og vann men ingen av delene ville hun ha.

 

torsdagskvelden begynte det å skje noe. har et klorebrett som ligner på ei lita adria campingvogn. hehe. sånn de kan gå inni også.

hun hadde dradd seg med fram føttene og lagt seg oppå den. bæsja og tissa. oi tenkte jeg, det er jo et framskritt at hun gjør fra seg. bra

litt senere på kvelden røyste hun seg. tok 4 steg la seg ned igjen. enda bedre tenkte jeg.

 

fredag er det samme. hun spiser både tørrfor og våtfor og drikker vann. og klarer selv å gå på kattedo( kattedoen står ved henne hele tiden) alt dette uten hjelp. dyrlegen sa at hviss hun er ikke lam i føttene. for hun rører jo på føttene men har vist fått en trøkk i nervene. men klarer hun å gå igjen er det bare å amputere halen for den kan de leve uten.

 

hun virker også slik at hun har det bra. for når man koser med henne og klør på henne så ser det ut som hun har det bra slik som hun hadde det før det skjedde. hun klager ikke heller på noe.

 

men det jeg lurer på er, noen andre her som har opplved noe lignende og at katta har kommet seg igjen og det har gådd bra?

 

og tror dere hun kommer til å klare det? hun prøver litt av og til å gå men klarer ikke langt før hun legger seg ned. 4-5 steg kansje.

 

har ikke lyst til å avlive katten!

 

edit: dere skjønner nokk at det er ei ho katt og hun ble sterilisert ifjor. 1.5 år siden hadde hun 5 kattunger ;)

Endret av 1915
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min første tanke er at om hun ikke viser noe smertetegn, men derimot spiser, går på do og koser med deg, så er det å smøre seg med tålmodighet og bistå med å gjøre det så behagelig som mulig for henne om det bedrer seg med tid :) Om nervene er permanent skadd vil bare tiden vise. Klarer hun 4-5 steg nå, så skal vi jammen meg håpe på at om et par måneder går hun helt fint! Jeg har hørt og sett (på tv) flere tilfeller hvor det er påvist nerveskader i ryggen og lamme bakbein, men med fysoterapi og tålmodighet har dyrene gått så og si normalt igjen med tid! Få medisinske råd og tips fra dyrlegen din om eventuell fysioterapi du kan gjøre på katten din og om dette kan bedre sjansene for fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...