Gå til innhold

Kampen mot kiloene


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 21 år som er 1.63 høy og veier 61,5 kg. Ideelt burde vekta mi ligge på 53-54, men jeg kommer meg aldri dit..

 

For omtrent et år siden gikk jeg fra 72 til 58 kg, og holdt 58 kg til nå før ferien.. Plutselig var vekta 3,5kg mer. Jeg MÅ gjøre noe med det før vekta stiger opp til der jeg var før.

 

Jeg har unngått å veie meg siden vekta begynte å lingre på rundt 60 kg, men idag måtte jeg.. nedtur.

 

Tingen er: jeg ANER ikke hva jeg gjorde for å gå ned alle de kiloene! :dontgetit: Altså, jeg spiste mindre og beveget meg litt mer, men hvordan jeg beveget meg eller hva jeg spiste husker jeg aldeles ikke..

 

Derfor trenger jeg hjelp... Noen som melder seg frivillig til å skrive en matplan og en treningsplan?.. Trengs virkelig.

 

Hvis ikke må jeg bare ta kampen uten å vite hva jeg skal gjøre.

 

Takker! Og dagboken er dermed åpnet.. Huff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe trening nå i ferien nei, og begynte å spise mat med mye stivelse igjen også...

 

Somregel har det blitt en 7-8 skiver med smøreost utover en dag, pluss noen nektariner e.l.

 

Idag har jeg spist to små laksefileter og to mini-vannbakkels. Sto forståvidt opp 12.

 

Nå som det er ferie så er det blitt så mye "ja, kan vel unne meg dette" i form av ekstra tilbehør til middager osv, pluss at jeg beveger meg så lite fordi jeg ikke "må". Altså, i hverdagen er det jo mye sykling dit jeg skal osv, men nå.. må jeg ikke.

 

Ifølge Grethe roedes vektklubb burde jeg ligge på ca. 1200 kcal pr dag. Jeg rett og slett bare klarer ikke drive med den veiingen av mat osv hele tiden.

Lenke til kommentar

Du har gitt dine data en basal metabolsk rate på 1395 kcal i døgnet, det vil si at du forbrenner nå 1395 kalorier bare ved å leve.

SÅ! Om du spiser 1000-1200 kalorier om dagen og trener lett (meget lett) så VIL du gå ned i vekt. Om ikke på dagen så vil det skje over tid.

 

Jeg liker ikke å snakke om "å gå ned i vekt", jeg fokuserer mer på "å gå ned i fettprosent". Om du trener av helsemessige årsaker så kan vektreduksjon være tingen, men hovedsaklig bør man fokusere på fettreduksjon primært.

 

Damer som har litt (merk: LITT, ikke mye) muskler er som regel mer hawt enn de som ikke har det... :whistle:

 

Det du kan ha som en kjøreregel er dette innntaket hver dag. Selvfølgelig i tillegg til det du spiser ellers, ikke bare dette...

1 mager kesam sammens med fiber rik hver dag

Middag uten karbokilder

Salat hver kveld, (testa selv å spise salat for første gang på mine 30 år her om kvelden og det var GODT! :ph34r: ) med noe proteinrikt magert kjøtt i.

Ja, det er kjedelig til å begynne med, men målet helliger midlet. Ihvertfall for min del.

 

Edit: det er lørdagskveld og jeg har drukket øl så mine editorielle evner er svekkede... Svar på tråden om du er ineteressert i et mer inngående innlegg om vekt/fettreduksjon... :thumbup:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Du har gitt dine data en basal metabolsk rate på 1395 kcal i døgnet, det vil si at du forbrenner nå 1395 kalorier bare ved å leve.

SÅ! Om du spiser 1000-1200 kalorier om dagen og trener lett (meget lett) så VIL du gå ned i vekt. Om ikke på dagen så vil det skje over tid.

 

Jeg liker ikke å snakke om "å gå ned i vekt", jeg fokuserer mer på "å gå ned i fettprosent". Om du trener av helsemessige årsaker så kan vektreduksjon være tingen, men hovedsaklig bør man fokusere på fettreduksjon primært.

 

Damer som har litt (merk: LITT, ikke mye) muskler er som regel mer hawt enn de som ikke har det... :whistle:

 

Det du kan ha som en kjøreregel er dette innntaket hver dag. Selvfølgelig i tillegg til det du spiser ellers, ikke bare dette...

1 mager kesam sammens med fiber rik hver dag

Middag uten karbokilder

Salat hver kveld, (testa selv å spise salat for første gang på mine 30 år her om kvelden og det var GODT! :ph34r: ) med noe proteinrikt magert kjøtt i.

Ja, det er kjedelig til å begynne med, men målet helliger midlet. Ihvertfall for min del.

 

Edit: det er lørdagskveld og jeg har drukket øl så mine editorielle evner er svekkede... Svar på tråden om du er ineteressert i et mer inngående innlegg om vekt/fettreduksjon... :thumbup:

 

På et punkt hadde jeg gått ned 10 og noe prosent i fettprosent, men nå har det visst gått ned til 8-9 og noe igjen.. Småkjipt. Jeg spiser igrunn en god del salat o.l til vanlig (altså, ikke i ferien.. nå er jo kostholdet helt skutt), men jeg er så dårlig på å få i meg proteiner! Glemmer det rett og slett.

 

Har i allefall kuttet ut det meste av "åpenbare" karbohydrater slik som jeg gjorde før, blir så oppblåst av det..

 

Jeg har igrunn "veldig mye" fett på lår, rumpe og mage.. Klassisk pære, med andre ord :p

 

Igrunn trener jeg ikke så mye for helsas skyld bortsettfra å få opp kondisens skyld, det er vel mer for det overfladiske :ermm:

 

Idag har jeg spist 1 beger yoghurt (sans) og en del oliven (ikke spør hvor mye.. har ikke gram på det :) ), 2 stekte egg i litt smør m/ 1 ss Heinz ketchup, 6 hoder rosenkål, 1 ss erter og et par små kvaster blomkål, og 1 1/2 cordon bleu med fløtesaus. + ei skje krokan is og 4 sjokoladebiter (walters)... klarer liksom ikke å IKKE ta når man har besøk som kommer med is og sjokolade...

 

Er det her mye eller lite? :s alltid så usikker...

 

Beveger meg mer om dagen i allefall, ikke akkurat trening, men rydder mer, går litt rundt og hopper når ting laster på pc'n, tar litt styrkeøvelser mens jeg ser på tv osv... Må jo starte ett sted når man er så lat som man er i ferien :D

Lenke til kommentar

Om du spiser vannbakkels og generelt snacker ganske mye så har du jo allerede store områder for forbedring. Ikke vær redd for å spise en stor middag eller store, sunne måltider. Etter hva det ser ut som er det de små tingene innimellom som ødelegger for deg, pluss at du kan spise litt mer til middag og lunsj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...