1245112654122755325882462 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Ser stadigvekk at folk lurer på ting angående bilkjøp og ka bilar dei burde kjøpe! Har vært iherdig på bilmarkede siden eg kjøpte min første bil i en alder av 15, ikkje at eg er veldig lenge, men har vell litt eg kan dele. Så her er en oversikt over ka biler eg anbefaler i dei forskjellige tidsperiodane og prisklassane, legger og til en begrunnelse. Pendlerbil/førstebil Her anbefalest Mercedes Benz sine w124 modeller, litt uavhengig av motorstørrelse, bilene er på fullfart inn i klassiker verdenen men er fortsatt slitesterke biler som gjerne ruller både 4,5 og 600.000 såklart med litt innlagt småfiks, w201 går under samme kategorien. W124 biler er det etterkvart begynt å bli en del av på skraphauger så det å få tak i deler til dem er lettere en på dei fleste andre bilmerker. Dette er dog ikkje anbefalt som en studentbil pga av høge drivstoffutgifter men for en som gjerne jobber litt deltid og ønsker en bil som både ser tøff ut og har fantastiske kjøreegenskaper, noe som utklasser en heil masse biler som er lagdt lang langt opp på 2000 tallet. Bilene er også kjent for sine fantastiske girkasser. Så skal du ha en pendler bil til 30.000 i fra den tidsperioden: Kjøp Mercedes-Benz. Studentbil 10.000-20.000 Toyota Starlet er absolutt et atraktivt valg for en student, i lag med Ford Fiesta og Toyota Corolla. Men tar for meg Starlet'en først. Toyota starlet har alltid vært en populær bil i Norge pga av dens lave kostnader, anbefaler dog at starlet'en skal komme i fra litt over 90-tallet siden den då har både 5gir og fremhjulsdrift. Det er også ganske slitesterke biler som både er billige og forsikre, billige i innkjøp og forholdsvis lette og skru på, er også lite feil på dem. Det samme går også fram under dei 2 andre nevnte modellane skjøl om eg ville satt både Corolla og Starlet foran en Fiesta. Førstebilen 50-120.000 Førstebilen er for mange et viktig bilkjøp og er gjerne første møtet for mange med og faktisk eige noke. Førstebilen er også gjerne det første inntrykket en person får av kva som er "bra/dårlig" med biler. Her anbefaler eg noke forholdsvisenkelt og gjerne med bakhjulstrekk siden det generelt er enklere og skru på, viss du går under noen av dei 2 kategoriane lenger oppe så kan Mercedes vertfall anbefalest mye på sammegrunnlag her som der, men gjerne litt nyere w124 etter facelift i 1994. Men her kommer nok det bilmerket mange har ventet på, BMW. BMW er en god og solid førstebil i lag med Mercedes, men siden eg fraråder på det aller sterkaste og kjøpe Mercedes som er produsert i mellom 1996-2006 forde dei hadde en feil i karroseriet(kan forklare viss ønsket) som gjor at bilane rusta etter få år. Så ikkje kjøp Mercedes i mellom 1996-2006 med mindre dei har gjenomgått det anbefalte rustgaranti programmet, ellers så er ditta bila som er forholdsvis lette og skru på, begge overnevnte og ellers lite feil med, er litt problem med BMW'ene sine elektriskesystemer, men ikkje noke store greier. Men tilbake til BMW. Her har BMW e34 5-serien som er kanonbiler, anbefaler kjøp med 6-er motor dvs 520 og oppover, 523, 525 28 etcetc. BMW er kjent for sin sportslighet men siden 3-serie i den perioden her har et lite "pakkisstempel" så er det noke eg fraråder skjøl om det her er forholdsvis "ok" biler, men e36 er ofte biler som har fått røff behandling og er mye skader/ødelagdte deler på. samme kan sies om E30, overprisa biler som ofte blir solgt fordi dei er herja med. men viss du finner en 5-serie som er eigd av en litt eldre mann som gjerne skal selge den for å kjøpe seg en ny BMW så har du nok funne deg en kanon bil! Men som sagt, litt elektriske problemer. Innenfor den kategorien her så kommer eg og med billigere alternativ uten at eg går noke meir innpå kvifor eg velger dissa bilane: Nissan Primera - et godt valg om du ønsker noke billig som ser litt stilig ut, også forholdsvis lette og skru på, enkelt bygde biler. Toyota Corolla - Om du enkelt og greit bare vil i fra A-Å, også lite feil på disse bilane, evighetsmaskiner. Volvo 240/242/740 TIC (Turbo Intercooler) - om du vil ha noe som går unna og ikkje er så nøye på bensinforbruk, også veldi veldi enkle og gode biler og skru på, kan lett byggest ut, motorane er slitesterke og kan blodtrimmes. Honda Prelude, Civic, Integra. Sportslige biler som vertfall eg syns er fine og sjå til, men biler som ofte har en del problemer. Men viss du er dyktig med elektriskefeil på biler så kan du også gjøre et kup, men forholdsvis dyre biler og forsikre og i innkjøp, i forhold med alle probleme som du kan få med dissa type bilar, ikkje så alt for lette og skru på heller. Den kategorien her er vansklig å spesefisere, men håper eg har laget et alternativ for alle. Familiebilen 50.000-300.000, går også ut i fra at folk ikkje er veldig gira på og skru her, men skal prøve og nevne kjente feil. Her anbefaler eg enkelt og greit stasjonsvogn foran SUV, men inkluderer også litt "familie fraktere" Stasjonsvogn er BMW og Volkswagen gode alternativ, henholdsvis Passat og 3-serie, om bilen skal koste i mellom 50-150.000 så ville eg nok ha valgt passat, når en begynner og snakke over 150.000 så finner du nok bedre alternativet i både BMW, Volvo og muligens Ford Mondeo. Både Ford Mondeo og Passat er frarådet viss du har råd til og kjøpe noke dyrare, siden Passat har store problemer med understellet sitt i form av hjuloppheng, dempera, og en del andre dyre utgifter samt mykje elektrisk! Ford Mondeo er en Ford. Ford er kjent for sine svakt bygde biler som ikkje er helt skapt for norske veier, så hjulspissing ogligneden må utbedres heile tiden, mykje felles med passat i form av understellsproblemer. Også forholdsvis lite lukseriøse biler. Men viss økonomien ikkje strekker til anbefaler dog Passat siden dem er billigere en BMW men også mer feil på. Her er det alt etter behov, men med barnevogn så blir nok Passat et meget godt alternativ, ellers så har vi Toyota og enkelte Mercedeser som går and og sjå på, men Toyota går vell litt ut i dinna kategorien og Mercedes litt over prisklassa på noken av sine stasjonsvogner, men absolutt aktuelt her med Mercedes. Viss du bare skal ha en familiefrakter så anbefaler eg Mitsubishi Outlander enkel og grei bil, Mazda 6 er også et alternativ! Men innenfor den kategorien her må folk se på eget behov i form av plass! Bil for viderekommende! Dette er ikkje sportsbiler men derimot familiebil for dei med litt mer penger, dei fleste bilane eg omtaler her er innenfor garantitiden, så feil tar eg meg heller litt mindre bry med og nevne så mye om. No begynner vi og snakke om biler i fra 200-6/700.000 Her er det 2 bilmerker som er værdt en sånn summ med penger, det er BMW og Mercedes. Her handler det vell mye om dem som vil ha en bil som er litt status med, så er det alt etter karroseritype men her er noen andre alternativ en dem eg kommer tilbake til under, litt sjeldnere biler. Porsche Cayenne er også en god sportspreget familiebil, men ser på den som litt for lite kjøpt til at eg velger å nevne noe om dem! Mercedes etter 2006 er god gammal Mercedes standard på å brillierer med både komfort i form av E og C klasse, E klasse med litt mer utstyr men gjerne C-klasse som ikkje er så langt bak lenger heller. BMW har sine sportsbiler, skal du ha sportsbil i med komfort så må du nok betale litt for en AMG som absolutt oppfyller alle krav, du har også M3, x1, x5 som går litt igjen i familiebil, kommer til det litt seinare, men dog er det mindre feil på BMW og Mercedes en andre biler generelt, derfor er disse det mest aktuelle innenfor den kategorien her. Rånebilen Så har vi kommet til min favoritt Rånebilen har mye til felles med førstebilen, siden dem ofte henger sammen. Men går ut i fra at dei med Rånebilen/ungdomsbilen ønsker og ha en bil med litt preg. Her kan det nevnes i fleng så får vell bare starte i en ende. Mercedes-Benz sin w124, for deg som ønsker og ha en rånebil som kan se heilt ekstremt stilig ut ved enkle grep som senkesett og et par med Mercedes felger har et kjempe alternativ her. Du får også w124 med litt motorkraft i form av 300E, 300D. Coupeane går også ganske så godt og er mine desiderte favoritter innefor w124, men dem er dyre! Viss du er ønsker deg en Mercedes som fortsatt ser stilig ut men ønsker fart og spenning så burde du kanskje sjå litt forbi w124 og til 190e 2.3 16v, bilene har mye til felles med overnevnte bare dem har større motor og et litt mer sportselig utseende. Mercedes-Benz er absolutt en anbefalt ungdomsbil! Begge dissa bilane er slitesterke biler, rust er dog noke du må se litt opp for. BMW: Bmw har gjerne et litt mer sportspreg over bilane sine, uten at dei nødvendigvis er raskere, men innenfor her så er eg svak for e30. BMW har også 5-serie som er aktuelle, har nevnt om dissa bilane lenger oppe. Opel! Opel Manta, Ascona B, Commadore, Kadett, Senator og Rekord er absolutt symbolet på råning, men ditta er biler det blir mer skruing en kjøring så frarådes, men viss du har mulighet til og oppbevare og behandle en gammel Opel Manta, så er du kongen av bygda! Volvo. Volvo 240/740/242 er kanskje symbolet på råning, har nevnt om dei her over, men anbefales absolutt! Gidder ikkje og skrive meir no, men kom gjerne med forslag til biler som kan leggest til/trekkest fra listen og eller erfaringer med bilene som er nevnt. Har ikkje vært alt for spesifik angående bilene, siden det ville tatt for lang tid. Men skal prøve å besvare spørsmål angående bil kjøp/salg kva som er lurt og kva som ikkje er lurt. Håper det kan hjelpe noen Det var etterlyst litt dyrere sportsbiler så skal komme med en liten liste over plastikrakettane i fra japan, og for den saksskyld andre plasser! Her er Nissan ledande, utrolig nok Nissan har lenge lagt spesielle raske og ikkje minst gode tekniske sportsbiler, vi alle som har vært glad i bilhistorikk husker jo da Skyline kom Men ha fortsatt i minne, det er en Nissan. Nissan er biler som sliter mye med at dem ruster dere vil gjerne se under bilen her når du skal kjøpe den, et av få bilmerker som ruster mer under en i lakken, mye til felles med golf akkurat her! Skyline er vell en bil i Norge som ikkje er spesielt aktuelt og fraråder generelt og kjøpe den bilen her når det er heimelaget ombygging, bilene er også nedstilt til dryge 200kw (280hk) i fra produsentane i japan, er noe sære greier der borte som sier dei ikkje skal ha meir effekt utav bilane sine, så det burde stilles opp på alle bilane der du har meir motor i bilen! Skyline er kommet i mange utgaver og har blitt produsert i 10år, den første kom faktisk alerede i 1952! Men den ble nok mest kjent som mange andre Nissaner igjenom 2fast2furious. Mye historie no men skal blir lett sånn når eg begynner! Skal lage en lite oversiktsliste over aktuelle plastikraketter for dem som ønsker seg en rask småbil som koster litt mer en det "rånere" vanligvis liker og betale for bilene sine. Nissan 200sx er nok mest kjent for sin dårlige turbo, men som mange andre biler så må turboen brukest litt for at den ikkje skal forfalle, som du ser på mye TDI biler, den er også kjent for litt slark og dårlig styring, samt at stabiliteten i bilen er langt i fra det som blir forventet av en sportsbil. Noken sier til og med at den har stabilitet som en E30, for alle som har kjørt en orginal E30 veit at det er ikkje noke godt, litt arbeid er det og holde dissa bilane vedlike, men veldig stilige biler som går veldig godt! Pass på for rust dog. Litt det samme er det med dei andre Nissan modellane, kan fortsatt ikkje påpeike kor viktig det er og sjekke for rust på dissa bilane, siden det fort kan ruste i bærande konstruksjon og bilen vil ikkje bli EU-godkjent, noke som er fryktelig kjedelig, så sørg og for at bilen er nylig eu-godkjent og hør gjerne med verkstedet som utførte PKK'en, rust i bærendekonstruksjon er ikkje noke du ønsker. Mitsubishi Eclipse. En sportsbil i fra en produsent som burde ha holdt seg unna og lage en. Mitsubishi har samme problemet med Eclipse som dem har med alle andre bilene sine, girkassene. Girkassene er svake og ikkje laget for å kunne takle motoren. Ellers så er det gjengangere med slark i styringen her også, motorene og turboene fungerer overraskende godt! Ville nok ha fokusert mest på girkassa om eg skulle sett på en sånn bil, pass på at du tester alle gir før girkassa rekker og bli skikkelig varm, det vil avdekke feil ganske fort i form av ulyder. Om den bilen her står og går når du kommer så er det ofte et dårlig tegn! kjen også etter på mootoren om den er kald, siden det kan skjule seg fel i girkassa. Ellers så er faktisk ikkje dinna modellen så vanvittig plaga med rust, så med mindre det er mye rust i lakken så ville ikkje det ha bekymra meg mye. Bremsene er også et problem på dissa bilane, men ikkje noke og nevne, sjå også etter røde oljeflekker der bilen har stått. Toyota Mr2, mid engine rear wheel drive 2 seats For dem som lurte på symbolikken i det navnet! xD En praktbil av en klassiker! spesielt dem i fra -80tallet. En bil eg på alle måter anbefaler! Lite og sei om bilen reint teknisk, er en 2seter med en Corolla motor, så lite feil der. Viss du skal ha en sportsbil som er litt dyrere en den klassiske rånebilen men som ikkje er en dyr bmw så ville eg nok kanskje ha kjøpt en Honda faktisk. Honda har mange gode alternativ i form av sin prelude, integra r og Civic. Har nevnt dem lenger oppe Ford Sierra går også and, men frarådes siden det er mye problem med dem. Men en felles faktor er det for alle dissa bilane, sjå alltid etter kordan bilen er blitt brukt, blir ofte reflektert veldig i kordan selger legge fram bilen. Update done Endret 11. august 2011 av Priim 4 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Fin tråd, hva synes du om Celica som første bil? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Fin tråd, hva synes du om Celica som første bil? Toyota Celica som førstebil er absolutt noke som går og anbefale! Rart eg ikkje har lagt den på lista alerede :!: Men ja, Celica startet som light utgaven av gt2000 Celica er biler som er forholdsvis enkle lette biler som går relativt godt, med tanke på at det er en 4sylindra motor i dem, Anbefaler dog t23 karroseriet deres, men du burde styre unna biler i fra 1998-2004 siden det var et dårlig parti for dem. Bilene ruster litt og dem har problemer med bremsene bak, men ellers er det heilt ok biler som er forholdsvis billige og holde vedlike Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Veldig fin tråd! Mange gode tips her som sikkert mange vil dra nytte av. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Tusen takk Håper dem hjelper en og annen i vertfall Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Som japsefan så synes det gikk mye i tysker biler under rånekategorien. Kan du lage en annen post om japsebiler? f.eks 200sx, mr2, Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Som japsefan så synes det gikk mye i tysker biler under rånekategorien. Kan du lage en annen post om japsebiler? f.eks 200sx, mr2, Personlig så syns eg at dissa bilane du nevner her faller inn i en mellomkattegori i mellom Rånebiler og litt dyrere sportsbiler, men aboslutt biler som eg kan skrive litt om! Skal oppdatere Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Som japsefan så synes det gikk mye i tysker biler under rånekategorien. Kan du lage en annen post om japsebiler? f.eks 200sx, mr2, Update done Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Vil også anbefale W201 som pendlerbil, studentbil eller førstebil. Disse stiller i samme klasse som W124 når det gjelder pålitelighet. Drivstoffutgiftene er ikke avskrekkende for verken W124 eller W201, gitt at man handler diesel. Da får man i tillegg en motor som går i all evighet, pluss litt til. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Absolutt Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Kan du si meg hvor du har all denne "infoen" fra? Er det noe du har hørt gutta snakke om på den lokale Shell-stasjonen? Jeg vil anbefale at folk som er ute etter bil bruker mer seriøse kilder. www.klikk.no/motor/bil/bruktbil og honestjohn.co.uk er steder som anbefales for informasjon om bilmodeller. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Kan du si meg hvor du har all denne "infoen" fra? Er det noe du har hørt gutta snakke om på den lokale Shell-stasjonen? Jeg vil anbefale at folk som er ute etter bil bruker mer seriøse kilder. www.klikk.no/motor/bil/bruktbil og honestjohn.co.uk er steder som anbefales for informasjon om bilmodeller. Eg leste alt i donald, men viss du ønsker og påpeke feil så værsegod. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Det virker nesten litt sånn. Hvor har du det fra at Honda sliter med det elektriske? Hva mener du med at Ford generelt har dårlige biler? En Mondeo av forrige generasjon er for eksempel en forholdsvis skuddsikker bil. Hvordan kan du si at det kun er BMW og Mercedes som har biler som er verdt å betale over 200.000 for? Kilder på at BMW og Mercedes har mindre feil enn andre? Du husker når Skyline kom, ja. Da burde du kanskje visst at Prince Skyline ikke var noen sportsbil da den ble lansert i 1957, og at den første GT-R-en som du (og mange andre forbinder med den ellers forholdsvis ordinære familiebilen) kom i 1969. 200SX er kjent for dårlig turbo? SR20 eller CA18? Såvidt meg bekjent er CA18 kjent for kjipe oljekanaler, men turboen i seg selv er det ikke noe problemer med. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Det virker nesten litt sånn. Hvor har du det fra at Honda sliter med det elektriske? Hva mener du med at Ford generelt har dårlige biler? En Mondeo av forrige generasjon er for eksempel en forholdsvis skuddsikker bil. Hvordan kan du si at det kun er BMW og Mercedes som har biler som er verdt å betale over 200.000 for? Kilder på at BMW og Mercedes har mindre feil enn andre? Du husker når Skyline kom, ja. Da burde du kanskje visst at Prince Skyline ikke var noen sportsbil da den ble lansert i 1957, og at den første GT-R-en som du (og mange andre forbinder med den ellers forholdsvis ordinære familiebilen) kom i 1969. 200SX er kjent for dårlig turbo? SR20 eller CA18? Såvidt meg bekjent er CA18 kjent for kjipe oljekanaler, men turboen i seg selv er det ikke noe problemer med. Honda har slitt mye med feil i det elektriske i form av at småfeil trekker strøm, er et bra stort Honda miljø hjemme og det er en gjenganger. 200sx har dårlig tettning i turbotetninga så den blåser ofte ut. Skyline er skyline uansett om om det er en sportsbil eller en familiebil. Tråden er for og hjelpe folk som skal kjøpe seg bil, du velger selv om du ønsker og bruke den eller ikkje Når folk spør på formet så får dem svar av folk på forumet, så at noken lager en liten oppsumeringstråd er vell ikkje så dumt? For og være ærlig så er det ingen feil du har påpeika, du er bare generelt negativ til tråden. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Jeg er generelt negativ til at en som åpenbart ikke har så mye peiling som han selv tror skal utgi seg for å ha fasiten når det kommer til bilkjøp. Det kan føre til at folk velger bil på feil grunnlag og dermed ikke lbir like fornøyde som de kunne blitt eller i verste fall taper mye penger. Det jeg påpekte av feil var det samme som du ignorerete. For meg så er udokumenterte påstander det samme som feil inntil det motsatte er bevist. Hva mener du med at Ford generelt har dårlige biler? En Mondeo av forrige generasjon er for eksempel en forholdsvis skuddsikker bil. Hvordan kan du si at det kun er BMW og Mercedes som har biler som er verdt å betale over 200.000 for? Kilder på at BMW og Mercedes har mindre feil enn andre? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Ford har litt dei samme probleme som Audi har, sltiedeler sliter seg alt for fort, støtdempere, foringer, hjullager og hjuloppheng generelt. Men siden du ikkje veit noke om min kompetanse så syns eg faktisk ikkje du har grunnlag for og utale deg om meg personlig Men igjen, det er mine anbefalinger derfor kaller eg tråde Den lille bilkjøpstråden eg har aldri sagt eg har fasiten, eg veit litt meir en ola normann om bil og ønsker å dele mine erfaringer. Viss eg anbefala deg og kjøpe big one istaden for Grandiosa, så trenge eg ikkje og ha sett på pizzane med sterjekikkert og gjort totalanalyse, samt at eg må ha en PHD i ferdig pizza vell? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Jeg jobber selv innen bilbransjen. Jobber med bruktbiler, men mest salg til forhandlere. Av det jeg erfarer så er det du skriver veldig bra tips. Nei, det er ingen fasit og mange har forskjellig smak, men det er en god pekepinne for dem som er ganske nye i bruktbilmarkedet. Er sikkert mye som kan føyes til eller trekkes fra på lista di, men dette er din liste og din mening skal du få lov til å ha. Sikkert mange andre som tenker annerledes. For meg er det viktig hva man betaler og hvilken stand bilen er i. Bilen bør være tatt vare på så det ikke blir for mange løpende kostnader, som det ofte er med bruktbil. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Jeg jobber selv innen bilbransjen. Jobber med bruktbiler, men mest salg til forhandlere. Av det jeg erfarer så er det du skriver veldig bra tips. Nei, det er ingen fasit og mange har forskjellig smak, men det er en god pekepinne for dem som er ganske nye i bruktbilmarkedet. Er sikkert mye som kan føyes til eller trekkes fra på lista di, men dette er din liste og din mening skal du få lov til å ha. Sikkert mange andre som tenker annerledes. For meg er det viktig hva man betaler og hvilken stand bilen er i. Bilen bør være tatt vare på så det ikke blir for mange løpende kostnader, som det ofte er med bruktbil. Såklart, alle biler er individuelle. Er bare generellt om bilene og kva eg anbefaler, fraråder og kva folk burde sjå etter og forberede seg på er vanlige feil på bilane En bil kan aldri vurderast over internet siden det er eigarane som bestemme ka tilstand en bil er i. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Kanskje du også bør rydde opp litt i listen. Du skriver øverst at du starter med biler fra 1980-1990 men du tar aldri tråden videre på det og dropper årsmodellene videre på listen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Kanskje du også bør rydde opp litt i listen. Du skriver øverst at du starter med biler fra 1980-1990 men du tar aldri tråden videre på det og dropper årsmodellene videre på listen. Ja, lista blei ikkje heilt som planlagt, men har ikke henta mot til og modifisere den enda, men den er ikkje ferdig stilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå