abene Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Dette vet vi om Microsofts neste operativsystem. Artikkel: Slik blir Windows 8 Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Tror jeg heller holder meg til Windows 7 jeg 4 Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Ribbon UI til Utforsker er noe jeg gleder meg til egentlig 2 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Spennende! Flott at MS går nye veier. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Innovasjon for inovasjonens skyld er ikke nødvendigvis bra. Jeg håper dette ikke blir et FOR brukervennlig OS slik MAC har blitt. Vi pro-it brukere trenger vår CMD lett tilgjengelig for å jobbe effektivt Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Nytt UI og annet dill dall... Spørsmålet er, har de fikset USB stacken sin og en masse av de andre interne problemene de har i OSet siden Win 2000? 4 Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Virker ikke helt sømløst når den nye UIen ikke samkjører med oppgavebehandling og eksempelvis Office 2010. UIen virker for all del bra på et nettbrett, men ser ikke helt for meg at det der blir så praktisk til vanlig arbeid på en kontorpc, men jeg kan jo ta feil der. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg må si jeg føyer meg inn i rekken med folk som ønsker å beholde et tradisjonelt utsende, men er selvfølgelig åpen for nye løsninger. Jeg håper bare det ikke blir for mye knot med å f.eks få åpnet alle programmene jeg vanligvis bruker uten at jeg må rote rundt i grøten (les: UI'et). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg synes brukeropplevelsen til Windows er redusert fra XP til Vista og redusert videre ned til Win7. Jeg håper Win8 gir meg bedre brukeropplevelse, helst innen sikkerhetsoppdateringene til XP stopper i april 2014. Uansett, brukeropplevelsen til Ubuntu synes jeg har steget jevnt og trutt frem til og med 10.11 og etter det hoppet jeg til Kubuntu 11.04. Det er sunt med konkurranse og jeg synes brukervennligheten er såpass jevnbyrdig nå at det bare er et tidsspørsmål om når markedsandelene blir jevnere. Store brukermasser er ofte trege til å endre på vanene sine, men det går nok mot en utjevning (inkludert OSX). Lenke til kommentar
baguett Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Håper ikke Microsoft mister fokus på desktop PC'er, til fordel for nettbrett osv. Håper de fortsetter med et "light" brukergrensesnitt og et simpelt system. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Alle som snakker om at problemet med Windows 8 er nytt GUI. Det blir fortsatt mulig å bruke Windows Classic GUI Det fokuseres veldig på det nye akkurat nå, siden tablets er den store moten om dagen. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Det er jo derfor Apple gjør det så bra, enkelt UI. Med tanke på hvordan folk flest foretrekker enklest mulig, og gjerne ikke er så gode til å vedlikeholde systemet sitt som brukerene på forumet. Personlig liker jeg mest mulig klassisk UI og har fått mange kommentarer for at jeg lever i steinalderen. Må vel føye meg etter det nye UIet for å kunne skjønne meg på andres pcer Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Så langt synes jeg at det jeg leser høres fryktelig ut. Erstatningen for startmenyen både ser og høres rotete ut. Hvordan i alle dager skal de gedigne knappene gi plass til nok innhold(første jeg gjorde da jeg installerte W7 var å velge små ikoner, det ser horribelt ut med de store...!)? Og en morsom ting fra artikkelen: Oppgavebehandleren i Windows skal gjennomgå store forandringer. Her skal du kunne starte nye prosesser[...] Det var store forandringer det, vi kan nå gjøre det SAMME som før. 2 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Så langt synes jeg at det jeg leser høres fryktelig ut. Erstatningen for startmenyen både ser og høres rotete ut. Hvordan i alle dager skal de gedigne knappene gi plass til nok innhold(første jeg gjorde da jeg installerte W7 var å velge små ikoner, det ser horribelt ut med de store...!)? Du vil også i Windows 8 kunne velge små ikoner, Aero-lignende GUI som du har i Windows 7 eller om du så ønsker få en helt standard start-meny ala den du har i Windows XP. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Det var da enda noe. Liker W7-looken, så lenge det er den minimalistiske. Lenke til kommentar
Cocho Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hvordan vil dette funke for oss som bruker maskinen til spill osv, er det jeg lurer på.. Ser kult ut med tanke på nettbrett osv. men vet ikke helt om jeg syns det er like bra med tanke på desktops eller laptops, ved mindre man har en berøringsskjerm, noe jeg ikke kommer til å benytte meg av. Lenke til kommentar
Varrakk Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Venter fortsatt på det nye fil systemet som skulle komme med W7 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hvordan vil dette funke for oss som bruker maskinen til spill osv, er det jeg lurer på.. Ser kult ut med tanke på nettbrett osv. men vet ikke helt om jeg syns det er like bra med tanke på desktops eller laptops, ved mindre man har en berøringsskjerm, noe jeg ikke kommer til å benytte meg av. Allerede besvart 2 ganger. Venter fortsatt på det nye fil systemet som skulle komme med W7 Microsoft har malt seg inn i et hjørne. De ønsker desperat å komme seg bort fra NTFS, samtidig må de få med seg programvareutviklerne som lager programmer til Windows, noe de så langt ikke har vært i nærheten av å klare. Lenke til kommentar
SoiRaM Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Positive forventinger til nå iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå