Saftis Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Hei Jeg har vært igjennom et par forskjellige trådløse dongles med Windows 7 nå, men alle ser ut til å ha problemer. Symptomene er som regel: 1: Den må gjerne stå og "godgjøre" seg litt før den connecter til preferert nettverk, typisk 1 min etter å ha kommet tilbake fra dvale/restart. 2: Når den reconnecter til preferert nettverk etter initiellt oppsett, mister den som regel (alltid?) DNS-serveren, og setter den i stedet til adressen til routeren. Dette fører til at kun applikasjoner som går direkte på IP kan bruke nettet. Jeg har selv lagt inn DNS-serverne til min ISP manuellt for å omgå dette, men det er uansett merkelig at dette ikke funker "out of the box". 3: Windows sitt tray-ikon for trådløst nettverk virker også helt på tur, det står markert som at det ikke har noen tilkobling (rødt kryss) når jeg har det, og noen ganger står det at det connecter til nettverket det samtidig sier det er connected til... 4: Noen ganger vil den ikke connecte uansett.. men hvis jeg velger "connect even when not broadcasting" + punkt 3 funker det alikevel... Noen som vet om noen ninjatriks for å få trådløse usb dongles til å funke knirkefritt med Windows 7 (64 bit) ? Endret 6. august 2011 av Saftis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå