Gå til innhold

Bygge ny pc trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte og bygge meg selv en ny pc, men jeg har ikke kunnskapen til og finne de delene som passer ilag i en pc >: )

Så jeg lurte på om noen der ute kunne være grei og bygge en bra gaming pc for meg til en verdig på 11,000 Kr +-? Vil helst bruke Komplett.no men om dere har noen bedre sider og foreslå så er det bare og komme med dem :)

Hilsen Naxxas.

Og takk i forveien!

Endret av Naxxas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bygd en pc til deg her. (klikk "her")

Skal være en rimelig bra en, men koster 11,330,-. Men ser du har skrevvet 11,000 +-, så er opp til deg :)

Er en pc med et stort kabinett, og ser rimelig kul ut da. Men er opp til deg om du trenger dette..

Lenke til kommentar

Hei takk for at du har tatt deg tid til og bygge en pc for meg :)

Har ikke kunnskapen til og si om den er bra eller dårlig så får vente og se om noen andre som har bedre peiling enn meg tar og kommenterer på den du har bygget.

Lenke til kommentar

Nei, der var det mange ting jeg hadde gjort annerledes. For det første trenger du ikke et Pro-hovedkort, så der sparer du litt.

For det andre er P67/Z68 dual-channel, så det gir ingen mening å ha 3x RAM-brikker.

For det tredje koster det kabinettet mye, og er alt for fancy. Vet ikke jeg om du vil imponere venner og kjente på LAN eller hva, men det har ikke jeg behov for.

For det fjerde er den PSU'en alt for kraftig til 1x580 GPU. 750W holder lenge, og er sikkert også for mye - men når du går fra 650 til 750 på Corsairs HX-serie får du bedre stabilitet, så jeg har valgt den:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=958634&su=3DA1F4A1-A580-45A5-9782-9C3D47E02343

I mitt oppsett får du også en SSD-disk.

Lenke til kommentar

Oppsettet til vharr er greit, men det er fremdeles enkelte ting jeg vill byttet på. F.eks så kan du like gjerne kjøpe et GTX570 som kun ligger 10%+ under GTX580 i ytelse, men koster tusenlappen mindre. Overklokker du GTX570, noe som forøvrig er veldig enkelt med dagens skjermkort, så oppnår du tilnærmet like god ytelse som GTX580.

MSI GTX570 TwinFrozrIII, Gainward GTX570 Phantom eller Asus GTX570 DCII er gode alternativer, dog har sistnevnte kort en enorm kjøleløsning.

Minnebrikkene er egentlig unødvendig dyre så du kan heller gå for et sett av disse som vil yte like godt. SSD-disken er en av de bedre, men kan bli litt liten hvis du tenker å dytte inn noe mer enn Windows7, men det går. Alternativt kan du gå for denne når du likevel sparer så mye penger på skjermkort og RAM.

I tillegg ville jeg byttet ut harddisken med en noe kvassere. Disken i oppsettet er en såkalt green-disk som strengt tatt ikke egner seg så altfor godt til annet enn lagring. Oppstart av spill, lastetider etc. vil bli en ganske traurig affære med den disken alt ettersom. Samsung Spinpoint F3 1GB evt. to stk av denne hvis du trenger plassen vil være et mye bedre alternativ. Dette er en av de beste, om ikke den beste snurredisken på markedet idag og den er tilnærmet lydløs. Tilogmed inne i kabinettet mitt uten støy/vibrasjonsdemping av noe slag.

Hovedkortet i oppsettet er godt, men det kan godt byttes ut med et Z68-basert kort.

Nytt forslag komplett.no:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=958714&su=05D449B4-A89E-4257-A6D0-C013D3E4E42F

Tilnærmet identisk oppsett hos dustinhome hvis du vil spare noen hundrelapper:

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=13a558d29a9a4b3bb5c28227dca99e3d

Lenke til kommentar

Oppsettet til vharr er greit, men det er fremdeles enkelte ting jeg vill byttet på. F.eks så kan du like gjerne kjøpe et GTX570 som kun ligger 10%+ under GTX580 i ytelse, ...

Nå vil jeg bare si at JEG valgte ikke GTX580. Jeg bygget bare videre på RockingHards oppsett. Jeg er forøvrig helt enig med deg; 570 er et bedre valg.

Forøvrig synes jeg også du anbefaler riktig ang. 570-kort; MSI GTX570 TwinFrozrIII og Gainward GTX570 Phantom er veldig gode valg.

Hovedkortet i oppsettet er godt, men det kan godt byttes ut med et Z68-basert kort.

Nei, det ser jeg ingen grunn til. Integrert grafikk, SSD-proxy? Hvem trenger dette tullet.

Lenke til kommentar

Nei, det ser jeg ingen grunn til. Integrert grafikk, SSD-proxy? Hvem trenger dette tullet.

Tull og tull fru Blom. Mulighet for SSD-cache, Quicksync og i det hele tatt et videreutviklet kort fra P67/H67 høres ikke dumt ut i mitt hode. Selvfølgelig er det ikke sikkert man vil ha behov eller interesse av disse funksjonene, men da kortet likevel koster omtrent det samme så ser jeg ikke helt poenget med å gå for noe eldre. Nå hadde og har P67-kortene også en del småproblemer som tilsynelatende har blitt bedre med Z68. P8Z68-V støtter forøvrig også SLI, noe du vil ha mulighet til med oppsettet jeg foreslår hvis du på et eller annet tidspunkt skulle bli misfornøyd med ytelsen ett GTX570 gir.

Hei jeg valgte og ta dette kabinettet heller Trykk og lurte på om jeg da trenger noen extra vifter om jeg velger det oppsette Vhaarr laget?

Såvidt jeg husker kommer XL med tre vifter, hvorav én 180mm i topp så det burde klare seg i første omgang. Hvis det viser seg at tempen blir høy kan du alltids supplere med flere vifter på et senere tidspunkt. Dog vil det dannes undertrykk i kabinettet slik de medfølgende viftene er plassert så du kan enten kjøpe med én 140mm og én 120mm vifte som du plasserer i front eller bare flytte den ene medfølgende viften til front.

Ikke for å være besserwisser, men du får litt mer for pengene ved å velge et av oppsettene jeg foreslår. Noe jeg ikke inkluderte i oppsettene er DVD-drev. Med mindre du da har behov for BluRay så kan du bare velge noe av det billigste du finner. Husk å velg en med SATA-grensesnitt.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...