Technohead Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Hvis jeg f.eks. skriver noe på en webside, vil teksten min da automatisk være "beskyttet" i følge lov om opphavsrett eller må teksten registreres i et eller annet offentlig opphavsrettsregister, slik at den kan føres tilbake til meg som eier ved en eventuell konflikt om opphavsrett ? Jeg lurer på dette da det jo kan være vanskelig å bevise at det faktisk er jeg som først skrev teksten. Eventuelle andre personer som kopierer min tekst kan jo også hevde at det er de som er opprinnelig eier av teksten. TH Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Disse (klikkbar) karene hevder de kan gi deg en uforpliktende samtale, samt at det står litt info på siden deres. Verdt å merke seg er at det må være noe de kaller "verkshøyde" på verket ditt. Altså du må lage noe litt utenom en gjennomsnittlig hobby-blogg. Forøvrig oppstår opphavsretten når du skaper noe (så lenge det framstår som originalt). Du trenger altså ikke å registrere det noe sted. Men du bør jo absolutt være i stand til å dokumentere at du innehar originalen og dermed er skaperen. Endret 6. august 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå