Gå til innhold

Ultraportabel PC

Anbefalte innlegg

Hei. jeg skal ha ny bærbar pc til max 15 000, kan strekke meg til 20 hvis den er helt perfekt. kravene er bluetooth, så liten og lett som det er mulig å få tak i, bra design og sist men ikke minst - ikke compaq. ellers selvsagt nettverkskort og veldig fint om den har memory stick. og hode lydutganger. ellers har jeg liten peil. skal bare ha en veldig liten og lett pc som er bra designet. godt tastatur slik toshiba lager er stor fordel, er sikkert andre merker som lager like brae.... har dere noen forslag da, jeg er helt blank..

hvor bør jeg kjøpe pc-en.... nettet regner jeg med, men hvor... :shrug::shrug::shrug::shrug::shrug::shrug::shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... definitivt en bærbar å vurdere er;

Acer Travelmate 803LCi. Er på trappene for å kjøpe meg ny bærbar selv, og vurderer maskin etter maskin etter maskin. I utgangspunktet satte jeg en grense på rundt 18000 kroner, men har nå satt grensen litt over 20k.

Hvis du vil ha en svært god bærbar, som ikke er blant de minste, men likevel liten, med råtasskomponenter under skallet, og himla bra batteriytelse, så kan jeg anbefale deg Acermaskinen. Bluetooth har den også. Men dessverre ikke minnekortleser for MemStick. :( Men det koster ikke altfor mye å kjøpe løst. Kjøp en USB2.0-kompatibel minnekortleser. Maskinen er ellers, etter hva jeg har hørt, svært stillegående, og yter svært svært godt.

Jeg har ikke bestemt meg ennå hvilken jeg skal kjøpe. Er også fristet på FS Amilo D8830, men den jeg vil helst ha en bærbar uten støyende vifte.

Litt avsporing fra spørsmålet ditt ble det, men pytt... Man lever bare en gang...

Som sagt; Hvis du kan unne deg en svært portabel, men ikke ultraportabel, pc, og har 21 høvdinger å bruke, så har du min anbefaling.

Ellers har Dell og IBM, og sikkert også Acer, gode ultraportable maskiner i sine produktspektre.

www.dell.no (se på Latitude-serien)

www.ibm.no

www.acer.no

www.mpx.no

www.komplett.no

... er noen linker til pc-forhandlere/produsenter.

Lenke til kommentar

takker og bukker, men hjelper ikke om den er liten, den må være ultraliten. Her snakker vi stikke-under-armen-og-løpe-til-flyet liten....hehe

men skal se nærmere på den :)

Hvilke PC-merker er noe tess forresten?

Sony Vaio, er det bra? Man får jo ikke kjøpt i butikken, men likevel..får kjøpt over nett.

Lenke til kommentar

Jeg har en sony vaio fra england :woot:

dødsliten, 1kg, 12.1" skjerm, 256 ram, 1.2ghz pIII og elendig skjermkort osv :)

har ikke cdrom eller diskettt stasjon, og batterilevetiden på den er råå :)

Men skal du ha ultraportabel foreslår jeg at du tar deg en tur til utlandet, og kjøper deg:

1) http://www.vaio.sony-europe.com/profession...p/en/index.html

eller

2) http://shop.sonystyle-europe.com/SonyStyle...hopId=SST_GB_EN

foreslår den første, z1sp serien er syyyyyyk, combo dvd/cdrw og greier. Elsker den serien, har jævlig lyst på den selv. Stikker du til england kan du få kjøpt den der for rundt 15k norske tror jeg, og da kan du få VAT off (17.5%) når du tar den med tilbake til norge, bare ha med den i sekken og få VAT form når du er på vei tilbake, tviler på at du blir stoppa av den slemme norske staten som vil ha mer penger enn de trenger :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...