oab-1966 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Vi må ikke bruke terrorangrepet som et påskudd til å gjøre innvandringspolitikken mere liberal. Det blir for dumt hvis det er tilfelle, ja det blir direkte uheldig og farlig. Selv om terrorangrepet nylig har skjedd, må vi ikke glemme trusselen som islamistene kommer med. Politiets Overvåkningstjeneste må ikke bare fokusere på de høyreekstreme for tiden, vi har ekstremister her i Norge, som islamister, forskrudde "kristne", venstreradikale og høyreekstreme som må holdes øye med. Endret 5. august 2011 av oab-1966 1 Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Vi må ikke bruke terrorangrepet som et påskudd til å gjøre innvandringspolitikken mere liberal. Det blir for dumt hvis det er tilfelle, ja det blir direkte uheldig og farlig. Selv om terrorangrepet nylig har skjeddd, må vi ikke glemme trusselen som islamistene kommer med. Politiets Overvåkningstjeneste må ikke bare fokusere på de høyreekstreme for tiden, vi har ekstremister her i Norge, som islamister, forskrudde "kristne", venstreradikale og høyreekstreme som må holdes øye med. Jeg er for så vidt helt enig i prinsippet, men har du noen som helst holdepunkter for at PST plutselig har glemt trusselen fra f.eks militante islamister? Endret 5. august 2011 av Salvo Lenke til kommentar
oab-1966 Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Vi må ikke bruke terrorangrepet som et påskudd til å gjøre innvandringspolitikken mere liberal. Det blir for dumt hvis det er tilfelle, ja det blir direkte uheldig og farlig. Selv om terrorangrepet nylig har skjeddd, må vi ikke glemme trusselen som islamistene kommer med. Politiets Overvåkningstjeneste må ikke bare fokusere på de høyreekstreme for tiden, vi har ekstremister her i Norge, som islamister, forskrudde "kristne", venstreradikale og høyreekstreme som må holdes øye med. Jeg er for så vidt helt enig i prinsippet, men har du noen som helst holdepunkter for at PST plutselig har glemt trusselen fra f.eks militante islamister? Hvis det blir en mere liberal innvandringspolitikk og norske myndigheter slipper inn enda mere muslimer, blir sjansen større for at det kommer til å gjemme seg militante islamister som POT ikke kan holde øye med. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ok, så du har ingen holdepunkter for at PST faktisk glemmer andre trusler enn de åpenbare vi har fra høyre-eksteme glaninger, som f.eks trusler fra islamistiske galninger. Jeg tror for øvrig ikke at det blir noen mer liberal innvandringspolitikk av dette. Derimot tror jeg AP kommer til å fortsette innstrammingen de allerede har begynt med. Og de kommer til å tjene kvalmende mye på det, rent politisk. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvorfor har du kristne i gåseøyne? Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvorfor har du kristne i gåseøyne? Det sier jo seg selv at kristne ikke kan være terrorister. Alle kristne er jo gode og omtenksomme og gjør aldri noe galt. Muslimer derimot er onskapsfulle hele gjengen og kommer bare til norge for å sakte men sikkert ta over oss slik at de kan innføre sharia lover og undertrykke resten av befolkninga. Det er åpenlyst, man må bare selektivt velge beviser som støtter det man mener og overse resten samtidig som man bruker tvilsom logikk. 5 Lenke til kommentar
FredTrump Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvorfor har du kristne i gåseøyne? Det sier jo seg selv at kristne ikke kan være terrorister. Alle kristne er jo gode og omtenksomme og gjør aldri noe galt. Muslimer derimot er onskapsfulle hele gjengen og kommer bare til norge for å sakte men sikkert ta over oss slik at de kan innføre sharia lover og undertrykke resten av befolkninga. Det er åpenlyst, man må bare selektivt velge beviser som støtter det man mener og overse resten samtidig som man bruker tvilsom logikk. Breivik? KKK skulle etableres her, men ble slått ned av politiet da medlemmene ble tatt med våpen. Lenke til kommentar
oab-1966 Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Hvorfor har du kristne i gåseøyne? "Kristne" ekstremister som ABB og Westboro Baptist Church vil jeg ikke kategorisere som ekte kristne siden de spyr ut en masse hat mot alle. Jeg regner meg ikke som kristen selv, men jeg kan faktisk skille mellom de ekte og de falske. Det jeg lærte på søndagsskolen som liten er i skarp kontrast mot det hatske budskapet de "kristne" ekstremistene kommer med. Endret 5. august 2011 av oab-1966 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Og hvem er du til å bedømme hvem som har rett i så måte? Lenke til kommentar
oab-1966 Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Og hvem er du til å bedømme hvem som har rett i så måte? De fleste dødelige som meg for eksempel kan uten problem skille mellom de ekte og falske. Ekstremister finnes overalt, i all slags religioner og i politikken. Endret 5. august 2011 av oab-1966 Lenke til kommentar
FredTrump Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvorfor har du kristne i gåseøyne? "Kristne" ekstremister som ABB og Westboro Baptist Church vil jeg ikke kategorisere som ekte kristne siden de spyr ut en masse hat mot alle. Jeg er ikke kristen selv, men jeg kan faktisk skille mellom de ekte og de falske. Det jeg lærte på søndagsskolen som liten er i skarp kontrast mot det det hatske budskapet de "kristne" ekstremistene kommer med. Biased. Hvorfor setter du ikke islamister i gåsetegn? Det er mange islamister eller muslimer som lærer at muslimske ekstremister er i skarp kontrast mot det Islam står for. Det er tydelig at du er partisk, men det ville du fremstå uansett? 2 Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvorfor har du kristne i gåseøyne? Det sier jo seg selv at kristne ikke kan være terrorister. Alle kristne er jo gode og omtenksomme og gjør aldri noe galt. Muslimer derimot er onskapsfulle hele gjengen og kommer bare til norge for å sakte men sikkert ta over oss slik at de kan innføre sharia lover og undertrykke resten av befolkninga. Det er åpenlyst, man må bare selektivt velge beviser som støtter det man mener og overse resten samtidig som man bruker tvilsom logikk. Breivik? KKK skulle etableres her, men ble slått ned av politiet da medlemmene ble tatt med våpen. For ikke å nevne korstogene, tvangskristning, heksebrenning og inkvisisjonen. Og om ikke hittler selv var kristen så var store deler av det tyske maktaparatet det. Så om historien skulle vere noe pekepinne så er det vel egentlig oss kristne vi burde passe oss for. Hvorfor har du kristne i gåseøyne? "Kristne" ekstremister som ABB og Westboro Baptist Church vil jeg ikke kategorisere som ekte kristne siden de spyr ut en masse hat mot alle. Jeg regner meg ikke som kristen selv, men jeg kan faktisk skille mellom de ekte og de falske. Det jeg lærte på søndagsskolen som liten er i skarp kontrast mot det hatske budskapet de "kristne" ekstremistene kommer med. Det samme kan sies om muslimer. Så og si alle muslimer tillhører den "søndagsskole" læren av islam. Men samtidig har man også en del grupper som kan sammenlignes med Westboro Baptist Church som underviser andre biter av koranen. Og sånnsett er bibelen og koranen relativt like, for om du leter lenge nok finner du som regel alltidnoe du kan vri såpass at det støtter dine meninger (spesielt om man inkluderer det gamle testamentet). 3 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Jeg er for så vidt helt enig i prinsippet, men har du noen som helst holdepunkter for at PST plutselig har glemt trusselen fra f.eks militante islamister? Jeg tror ikke PST har glemt den, men det er åpenbart at mediene og politikerne har det. De smir når jernet er varmt, uansett hvilken vei vinden blåser. Endret 6. august 2011 av Runinho Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Er det et problem at medie og politikere glemmer det så lenge de som faktisk skal passe på oss husker å se i alle retninger? (Dvs, større sjanse for at de gjør det nå enn før, siden de før BARE brydde seg om islamister) Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Er det et problem at medie og politikere glemmer det så lenge de som faktisk skal passe på oss husker å se i alle retninger? (Dvs, større sjanse for at de gjør det nå enn før, siden de før BARE brydde seg om islamister) http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/pst-det-nynazistiske-miljoeet-er-knust-3032296.html I slutten av November 2009 erklærte PST at "nynazismen var knust". Jeg tror ikke de egentlig har sett på noen andre reelle kandidater enn nynazister og islam. Angrepet var nok minst like sjokkerende for PST som det var for oss andre. Nynazister og islamister kan man stoppe fordi de kommuniserer og konspirerer. Dette var en gæren enstøing... dem tror jeg ikke vi kan stoppe. Det ser ut som de venstreorienterte mediene våre derimot ønsker å bekjempe "folk som Breivik" - altså de som har enkelte sammenfallende meninger som ham - Ola Nordmann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå