Chris-Integritet-Joyce Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Tyv er den som bedriver tyveri. Tyveri er å ta fra annen hva som tilhører den annen uten den annens samtykke. Staten tar fra annen hva som tilhører annen uten den annens samtykke. Således er staten en tyv. *** Hvis du føler behov for å forsøke å tilbakevise denne bevisføring, vær vennlig først å kontrollere om du har maket å styre unna disse vanlige tankefeil. Her en liste over ti klassiske innvendinger basert på vanlige tankefeil med der tilhørende tilbakevisning. Innvending 1: Men staten ga deg gratis skole så skatt kan ikke være tyveri. Tilbakevisning: Så hvis jeg lærer deg noe, så kan jeg ta ting fra deg uten ditt samtykke, uten å være tyv? Innvending 2: Men flertallet har samtykket til skatt, så skatt kan ikke være tyveri. Tilbakevisning: Så hvis jeg får flertallet i gata di' til å sage av deg hodet, så er det ikke drap når jeg faktisk gjør det? Innvending 3: Men loven sier at skatt er tillatt så skatt kan ikke være tyveri. Tilbakevisning: Så hvis jeg skriver inn i en pen bok jeg kaller "Lov" min rett til å sage av deg hodet, så er det ikke drap når jeg faktisk gjør det? Innvending 4: Men du samtykket til skatt ved å bo i Norge, så skatt kan ikke være tyveri. Tilbakevisning: Så hvis jeg gir deg adgang til å emigrere, men du velger å bli, så er det ikke drap når jeg sager av deg hodet? Innvending 5: Men det er staten som eier pengene, så det kan ikke være tyveri når den krever sitt eget tilbake! Tilbakevisning: Statens tyveri har i prinsippet ikke noe med penger å gjøre. Om du snekrer et bad for naboen og han legger opp el for deg, så vil staten gjøre krav på andel av verdiskapningen, vilkårsløst om det har vært penger i transaksjonen eller ikke. Innvending 6: Men vi kan ikke finansiere forsvar, politi og rettsvesen uten skatt, så skatt kan ikke være tyveri. Tilbakevisning: Så hvis det er noe du ønsker, men er ikke istand til å skaffe dette uten tyveri, så er det ikke tyveri når du stjeler for å skaffe deg dette? Innvending 7: Men hva med de svake. uten skatt så er ikke disse sikret mulighet til å overleve. Uten skatt vil disse rett og slett dø i hopetall, så skatt kan ikke være tyveri. Tilbakevisning: Så hvis jeg er sulten, og kan ikke skaffe meg mat uten å stjele, så er det ikke tyveri når jeg tar maten din, uten ditt samtykke? Innvending 8: Men hvis du benytter deg av statens tjenester så ligger det implisitt at du godtar statens lover og regler også når det gjelder skatt. Tilbakevisning: Så hvis jeg systematisk bestjeler befolkningen over mange år og bygger veier for pengene så skal ikke min bestjeling lenger betraktes som tyveri i det du ikke makter å ta deg noen steder uten å ferdes på min vei? Innvending 9: Men la oss si at skatt er tyveri, og majoriteten godtar det, så kan ikke skatt være galt. Tilbakevisning: Sånn logikk har jeg også lyst å prøve. Se nu: La oss si at Hitler er for å brenne jøder, og flertallet godtar dette, så kan ikke jødebrenning være galt. Innvending 10: Men det du snakker om må være sosial-darwinisme, hvor den sterkestes rett gjelder, og det er ingen som vil ha det, så skatt kan ikke være tyveri. Tilbakevisning: Sosial-dawinisme er hva vi har idag det, der staten er den sterkeste. Dette var de mest vanlige innvendinger imot beviset som demonstrerer at Staten er en tyv. Samtlige innvendinger uholdbare. De består alle av vanlige tankefeil. Hvis du ønsker å lære deg å styre unna tankefeil kan du oppsøke lister over slike på nett. Stikkord: Fallacy, fallacies, list. 3 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Ok, staten er en tyv. Staten er den snilleste, veneste og mest omsorgsfulle tyven jeg noen sinne har møtt. Jeg elsker staten, og du skal ikke få spolere den for meg eller noen andre.. Live with it. Endret 5. august 2011 av MækkTævvish 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jøss, AndersBomberogBrak er tilbake med enda et nick. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hepp! Vi gjør våre undersøkelser, inntil videre.. Admin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg