Merlin Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hei jeg har nettopp installert windows xp pro og hadde tidligere home edition men da da installasjonen av xp pro var ferdig virket ikke lyden! Det staar at multimedia audio controller ikke er installert ordentlig. Jeg vet ikke hva slags lydkort jeg har og vet ikke hva feilen er. Hjelp!!!!!! Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Det du trenger er: en driver. kortet høres ut som enten a)Integrert AC '97 eller B) Creative 5.1 Live! to me, ettersom jeg har opplevd lignende med spes. de to (+ noen fler). Du kan jo evt. installere et program som analyserer all hardwaren på PC'n din og få svar på spørsmålet om hvilket lydkort du har. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 sjekk hva du har med programmet aida http://www.aida32.hu/aida32.php Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 ....eller sjekk på gamlemåten. Sjekke inni PC'en. Alle Creative kort har et produktnummer som man kan slå opp på hjemmesiden dems og få drivere og annen software til. Eller sjekk chipen (dvs. den sorte brikken på lydkortet, som regel den største) Hvis det er integrert på hovedkortet (d.v.s. du plugger høyttalerene til rett ved parallelport/seriellport) så noterer du det produsent og moddelnummeret på HK og sjekker på hjemmesiden til produsenten. Det er det jeg ville ha gjort da... :wink: PS: Hvis du ikke har så lyst til å åpne PC'en kan du kanskje høre med en kammerat som kan slikt... DS. Lenke til kommentar
Elvellon Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Men ka type lydsystem e det du har? Kor mange høytalere? Det kan jo ha noge å sei, vist du har 5.1 for ex! Då mp du nesten ha Creative Live! Player... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 ....eller sjekk på gamlemåten. Sjekke inni PC'en. Alle Creative kort har et produktnummer som man kan slå opp på hjemmesiden dems og få drivere og annen software til. Eller sjekk chipen (dvs. den sorte brikken på lydkortet, som regel den største) Hvis det er integrert på hovedkortet (d.v.s. du plugger høyttalerene til rett ved parallelport/seriellport) så noterer du det produsent og moddelnummeret på HK og sjekker på hjemmesiden til produsenten. Jeg blir med å stemmer på Aida programmet, eller sjekk merket og modellbetegnelsen på lydkortet fysisk. Evt om innebugd i hovedkortet så sjekk med produsenten av det hovedkortet og den modellen du har. Alle lydkort/hovedkort produsenter med litt respekt for seg selv (og sine kunder) har gode support sider som inneholder drivere, manualer og slikt. Ved å søke på sin modell så finner du nok drivere for XP home. Lykke til. Lenke til kommentar
BirTh Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hvor gammel er ca lydkortet/PC'en din? Jeg ville satset på å lastet ned noen creative drivere og lagt de inn hvis det er et kort som står i en av portene i PC'en din. Ellers må du nesten sjekke med et program eller åpne PC. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 hei takk for hjelpen! setter pris paa at det er oppegaende folk i forumet. pcen kj;pte jeg i oktober 2002 og jeg har kun to hOytalere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå