Gå til innhold

Enda en "Kjøp av ny laptop" tråd.

iPlay

Anbefalte innlegg

Hei,

Til høst skal jeg starte på dataingeniørlinja ved HiO. I forbindelse med det trenger jeg en ny laptop, som skal brukes til skolearbeid + litt gaming. Prisklassen ligger på 7-8k.

Bruksområde: Kommer til å bruke den mye til skole-/fritidsarbeid + noe gaming (ikke hardcore).

Krav:

- 13-15.6" skjerm

- God levetid, maskinen bør overleve minst 3 år, og bør ikke bli treg før om 1-2 år (selvfølgelig er det opp til meg, og hvordan jeg behandler maskinen)

- Takle programvare som ingeniører bruker (aner ikke hva dataingeniører bruker)

- God skjerm

- Webcam

- Enkel bilde- og videoredigering

- USB 3

- Lett i vekt

- Noe stillegående

- Takle diverse spill som FM 2011, SC2, noen MMORPG osv.

Er fire maskiner jeg spesielt har sett på, men klarer ikke å velge:

Asus N55SF

Asus U46SV

Asus N53SV

Asus N43SN

Jeg tipper at den første gir best ytelse. Hva med de andre tre? Hvilke av de tre siste jeg linket til gir best ytelse?

Hva ville du ha kjøpt hvis du skulle valgt en av disse fire?

Er ikke maskinene gode nok? Noen bedre maskiner der ute til prisklassen? Bare å komme med anbefalinger :)

Takk på forhånd!

Endret av iPlay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

N55SF fordi den har MATT FullHD skjerm, men også fordi den har det klart beste skjermkortet.

Det er ingenting som slår å ha en god skjerm om man bruker maskinen mye, og det skal N55SF ha.

Eneste jeg kan se som litt negativt er at den er litt stor/tung til 15" å være samt at betteritiden ikke er spesielt god (3 timer nettsurfing, 1 time ved spilling).

Lenke til kommentar

Toshiba er blant de bedre produsentene.

Det er alltid usikkert når ting kommer på lager, men de fleste butikker oppgir et estimat. F.eks N55SF forventes inn på lager den 19. August hos dustin. Den rimeligere U46 utgaven er på leverandørlageret til dustin (dvs +1-3 dager ekstra leveringstid): http://www.dustinhome.no/asus-u46sv-ci5-23-4gb-500-gt540m-14-w7hp/product/5010598298

osv osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...