Gå til innhold

Trenger en ny cpu kjøler

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå idag har jeg klokket prosessoren min til 3,9Ghz, men under last så går den ofte opp mot 64 grader. Når den når 64 grader klokker den seg ned noe, og det er noe som irriterer meg, siden jeg da merker ytelsen faller i spill.

Jeg har nå en Akasa Freedom tower cpu kjøler. Kabinettet jeg har er Haf 922, men det skal byttes ut med Fractal Design Arc så fort jeg får det.

men jeg lurer på om jeg kankje trenger en ny cpu kjøler for å holde cpu'en min unna 64 grader? pc specs i signatur.

jeg så litt på Noctua NH-C14 men jeg er usikker på om rambrikkene jeg skal kjøpe vil passe under den. Jeg har lyst på Corsair Vegance brikkene. Jeg vet iværtfall at jeg ikke får de brikkene under min Akasa Freedom tower.

På forhånd, takk for svar.

Hilsen,

Crazyjoey

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noctua NH-D14 er hva du skal kjøpe om du skal ha kick-ass kjøling! Kraftig, stillegående, mye for pengene!

Den skal passe med de RAM-modulene du vil ha.

Hvis ikke, så er Prolimatech Megahalems ganske god, men krever at du må kjøpe ekstraustyr. Der er Noctua igjen best og billigest.

Ut over dette er kabinettemperatur og kabinettluftflyt viktig. Installer mange gode, men stillegående vifter i kabinettet! Så store som det er plass til. Komponenter som skjermkort kan også påvirke CPU-ens temperatur ved at den øker kabinettemperaturen. Dette kan forhindres ved å investere i en skjermkortkjøler. Men dette vil ikke ha like stor effekt som å kjøpe ny CPU-kjøler og sette i kabinettvifter. Faktisk så trenger det ikke nødvendigvis å hjelpe for kabinettemperaturen ved å bytte GPU-kjøler.

corshair h70 eller cooler master v10 skal være gode kjølere

Noctua NH-D14 er bedre og billigere, og mer stillegående. NH-C14 ligger ikke langt bak.

Noctua NH-U12P

Den er gammel, både C14 og D14 er bedre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...